Klant werd bij ABN AMRO al een hele tijd met een hele ERGE kleine letter k geschreven. Dat wisten u en ik al. De bonus van de bovenbazen was bij de ontmanteling veel belangrijker dan de trouw van klanten en medewerkers. En daarom stapt ik, samen met een half miljoen andere klanten, over naar de Rabobank. Zonder problemen…
Uiteraard als je zo druk bent met fuseren en het natellen van je bonus dan kom je er even niet aan toe om de klant even te bellen om netjes afscheid te nemen na 30 jaar. Ik had mijn account manager ook graag even persoonlijk gemeld dat ik weg ging (en ook waarom). Maar die had zich achter een 0900-nummer verscholen. En mailen met medewerkers mocht ook niet meer…
Maar sinds ik overgestapt ben heeft de ABN AMRO mij weer helemaal gevonden. Ik krijg elke maand een, overigens anonieme, dreigbrief waarin staat dat er te weinig inkomsten zijn op mijn rekening courant tegenover het ooit eens afgesloten rekening courant krediet van 2.000 euro (die ik naar beste geweten niet gebruik). En of ik dat maar per ommegaande in orde wil maken.
Inmiddels heb ik de vijfde brandbrief sinds december binnen. Klaarblijkelijk valt een kwartje in de Fortis-torens aan de Amsterdamse Zuid-as heel erg langzaam of totaal niet. Of snappen ze het concept van ‘overstap-service’ niet bij het nieuwe Fortis.
Tja.... Het is wel lekker zo’n hulpeloze dreigbrief elke maand. Je weet meteen weer waarom je bent weggegaan bij die bank... Je bent een blijft een nummer met een zak euro's.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO