Enig tijd terug schreef ik dat ik overtuigd ben van het werken van een mailing. Ondanks het internet geweld of misschien wel dankzij het internet geweld. Ik gaf aan dat het niet altijd om mega grote dingen hoefde te gaan, als er maar voldoende aandacht is voor de boodschap en de follow up.
Daar voeg ik vandaag een aan toe. En wel Timing. Sinds enige tijd staat bekend dat ik ga verhuizen, althans ik zal dat ergens hebben doorgegeven en dat bestand is natuurlijk voor veel bedrijven erg interessant. Dus vele aanbiedingen troffen mijn brievenbus, veelal zonder follow-up. Een kwam vorige week binnen, 5 dagen voor de daadwerkelijke verhuizing van onze postorder club Wehkamp. Een erg leuke en frisse kaart in de bus, met daarin allerlei informatie die je via de site kan opvragen :verhuisdozen, checklists, verhuisplanner, alles voor de verbouwing. Let wel voor je verhuizing, niet als je er dus midden in zit. Dus helaas….. Doelgroep was goed, boodschap relevant, alleen niet nu. Dus toch geld verspilt. Om het geheel nog beter te maken had Wehkamp ook bedacht dat ze een follow up moesten doen, dus ging vandaag de telefoon: Heeft u die kaart gezien en heeft u op internet al uw gegevens ingevuld. Helaas mevrouw, ik sta nu dozen in te pakken, internet…. Nee de computer is net afgekoppeld. Jammer Wehkmap, gemiste kans.
Ik denk dat veel van dit verhaal veroorzaakt wordt door een lang proces binnen een organisatie. En dat vele stations eerste gepasseerd moeten worden voordat iets “de deur???uit mag. En dat men daarmee de ontvanger, de klant of potentiële klant uit het oog verliest. Of zouden er andere oorzaken zijn?
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO