123inkt jaagt klanten weg

123inkt draagt met trots uit de beste internetwinkel van 2010 te zijn. Maar is dat wel zo? Ik als ondernemer ervaar dat anders. Juni 2010, één van mijn medewerkers bestelt bij 123inkt. Toen de bestelling werd afgeleverd, werden snel de spullen uitgepakt. Maar dom dom dom, in plaats van een toner cardridge, had mijn medewerker een ander product besteld. Snel weer de zaak ingepakt en retourgestuurd.

Niets aan de hand: product ongebruikt, snel naar 123inkt gezonden en geen vuiltje aan de lucht. Dachten wij. Prompt kwam er een rekening van 123inkt. Wij moesten betalen voor het product dat wij terug hadden gezonden. Vreemd. De brieven die 123inkt zond werden steeds grimmiger. En let wel: wij hebben het over een bedrag over de honderd euro. Ik communiceerde met 123inkt over wat er had voorgevallen, maar ze bleven zeuren: de verpakking was niet meer goed. Wij hadden een plastic verpakking geopend. Logisch, want dan zie je pas wat er in de doos zit. Het product dat wij hadden geretourneerd kon zo weer worden verkocht. Geen haan die er naar kraait. Puntje bij paaltje: incassobureau, deurwaarder… 123inkt trok alle registers open om zijn klant te pesten. Puntje bij paaltje laat ik het voorkomen bij het kantongerecht. Ik vind het zo oneerlijk dit gedrag.

123inkt raakt klanten kwijt
Als auteur van het boek ‘Wij pikken het niet langer!’ heb ik een hoofdstuk geschreven over klachtenafhandeling en het retourneren van producten. 123inkt handelt als een detailist, die zeurt om een kassabonnetje of mekkert dat een doosje niet goed meer is. Ze vergeten dat ze een goede klant verliezen door dit soort gedrag. Hadden ze ‘normaal’ servicegericht gehandeld, dan was ik nog jaren klant geweest bij deze internetclub uit Nederhorst den Berg. Maar nu niet meer. Met als gevolg: omzet verlies, ik vertel het nog aan 10 andere ondernemers dat ze beter niet meer bij 123inkt kunnen bestellen, schrijf nu deze column en deel het met professionals tijdens een klantendag 'de klant aan zet' georganiseerd door www.managementboek.nl op 14 december a.s.. Het verlies is vele malen groter dan de eventuele paar tientjes die 123inkt kwijt zou zijn.

Goed voorbeeld
Er zijn gelukkig ook goede voorbeelden van bedrijven die goed met klanten omgaan. Neem bijvoorbeeld Albert Heijn, H&M of MediaExpert  Deze bedrijven gaan niet in discussie met de klant. Zeuren niet over bonnetjes, verpakkingen, plastic dat ontbreekt. Gewoon geld terug of leveren een nieuw product, en ze hebben een klant voor het leven. Moraal van het verhaal. Ga niet in discussie met uw klanten, maar help ze. Probeer ze altijd tevreden te stellen en ga ver in serviceverlening.
En ik zie 123inkt in de rechtszaal.

Ik ga u daarover berichten, want voor een paar tientjes zoveel overhoop halen, klinkt toch te belachelijk voor woorden…

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

henk
Dom,dom,dom van 123inkt, dit is dus <strong>geen</strong> klantvriendelijkheid. Als alles zo gebeurt is als omschreven.
sander
Ik vind dit een lastig onderwerp.
Als een klant een artikel retour stuurt dat open geweest is dan is dit product slecht te verkopen en zeker niet voor de 100%. Klanten accepteren nu eenmaal geen geopende verpakkingen, al is de inhoud nog zo goed.
Moet een leverancier dan maar zijn verlies pakken? Retour sturen naar een producent werkt ook niet, er is immers niets aan de hand met het product. Je krijgt niets gecrediteerd....
 
Mike
Begrijp ik het goed dat de doos die is geopend de buitenverpakking is? Dan is er toch niets aan de ahnd. Of is het de verpakking van het product? Zoja is het dan zo onduidelijk wat er in de doos zit dat je de verpakking wel MOET openen?
Gerrit van Sloten
Lid sinds 2019
alles met 123 en dat zijn heel wat webwinkels is nep zie aflevering van kassa.

dus geen zaken mee doen
Henny
Klantvriendelijk lijkt het niet wat 123inkt doet.
Nog zoiets: ik tank al jaren gem. 1x per week bij hetzelfde tankstation + 1x per maand autowassen. Ik koop op zaterdag wasbeurt, het blijkt zeeeer druk. Dus ik vertrek. Na drukke week ga ik de volgende zaterdag terug. Blijkt dat de code voor wasbeurt niet werkt. Ik naar binnen voor raad... Code is maar 7 dagen geldig! Eea uitgelegd: totaal geen begrip en ik word afgepoeierd. Heb geen idee waarom? Ben trouwe vaste klant en heb de wasbeurt allang betaald??? Ben hier nooit meer terug geweest!
John
Welke volgende klant accepteert een toner waarvan de doos en de binnenverpakking geopend zijn? Niemand, dus. De ondernemer blijft zitten met een artikel waar hij niets meer mee kan. Op deze producten zitten echt minimale marges, dus hij moet er minstens 20 verkopen om dit verlies terug te verdienen.
Mag een ondernemer dan verlangen dat de klant een artikel controleert voor hij alles opentrekt? Op elke toner staat voor welke printers deze geschikt is.
Service, jazeker, maar tot welke prijs?
Misschien een tegemoetkoming in de kosten?
Rolf Marten
Aan de rechter dus de taak om de verkoopbaarheid van een aangebroken toner te bepalen...
Mart
De klager geeft aan een goede klant te zijn bij 123 inkt...en nu niet meer door de opstelling van 123 inkt. Als 123 inkt de gevolgen had kunnen voorzien van het zeer strikt en rigide toepassen van haar algemene voorwaarden hadden ze zich wel twee keer bedacht. Ik ben het helemaal met de schrijver eens: service verlenen aan een goede klant en daarmee wellicht op korte termijn een keer een (minimaal) verlies nemen levert loyale klanten op en een ambassadeur voor je bedrijf erbij.....op verjaardagen, bij collega's, bij vrienden, in de kroeg etc
Henk
Ik heb hele goede ervaringen met 123inkt. Een tonercartridge werkte niet goed en heb hierover contact gezocht en ben prima geholpen. Snel is er een nieuwe toner geleverd en de oude kon ik dezelfde doos retour sturen. Ook de administratieve afhandeling was precies zoals vooraf besproken.

Het verhaal wat ik hiervoor lees is inderdaad erg dom. Een geleverd artikel wordt onverkoopbaar gemaakt en dan terug gestuurd. Dat moet de leverancier toch begrijpen?
Gosia Sikoria
<strong>Blijkbaar is de schrijver van het stuk, niet gediend van kritiek. Ikzelf schreef op 7 of 8 december onderstaand bericht, maar deze is reeds verdwenen.... Waarschijnlijk verdwijnt dit bericht ook weer aangezien de schrijver van het stuk ook redacteur is. </strong>Mijn vorige post: Ik deel deze negatieve ervaring totaal niet. Al  8 jaar ben ik een zeer tevreden klant bij 123inkt, ik heb het bedrijf met het jaar professioneler zien worden. In deze 8 jaar heb ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen gehad. Zowel inzake zeer snelle levering als het retourneren van goederen. Mijn printer was defect geraakt (blikseminslag :( )  waarna ik ze gebeld heb met de vraag wat ik met de cartridges moest doen die ik over had. 123inkt gaf aan dat ik deze mocht terug sturen, al was het reeds 1 jaar geleden dat ik de producten had aangeschaft. De enige voorwaarde voor het retoursturen was dat dit op eigen kosten gebeurde en dat de producten ongeopend waren. Wanneer ik bovenstaande doorlees begrijp ik dat bij de schrijver de verpakking geopend was waardoor 123inkt de producten niet meer kon verkopen. Ik vind het dan ook onterecht om 123inkt zo onderuit te halen met dit artikel. Wat ik echter nog stuitender vind is dat negatieve reacties op het stuk domweg verwijderd worden. <strong>Ik zal deze site derhalve zeer goed in de gaten houden en mijn commentaar blijven herhalen!</strong>
theo huusen
123inklt zet alle familieleden, relaties, buren in om maar een beetje positief te communiceren. Althans zo lijkt het er op. Flauw. Wellicht met Kroon het nieuwste nummer van Youp van t Hek naar de directeur sturen "HELP'. Niet alleen Tmobile,KPN en Ziggo begaan blunders...ook het mkb gaat af en toe behoorlijk in de fout. En als dit soort bedrijven nu een de calculator pakken en uitrekenen wat dit soort aanvaringen kosten, dan krabben ze achter hun oor
Hendrik
<strong>@gosia</strong> ik zie nu inderdaad dat mijn eerdere reactie ook verwijderd is. Maar goed allemaal erg flauw om hier een heel stuk aan te wijden, terwijl in eerste instantie de klant zelf gewoon een fout heeft gemaakt. <strong>@theo</strong> dan ben jij zeker familie van Dhr. Kroon. Hoezo moeten het meteen weer familieleden en dergelijke zijn zodra er een keer positief geluid komt, of is deze site alleen voor de azijnpissers onder ons en kan het nooit eens zo zijn dat wellicht het bedrijf een keer een punt heeft. Ben zeer benieuwd wat de uitspraak van de rechter zal zijn.
tommy
123inkt heb ik allang afgezworen...keer op keer problemen mee. Foute facturen, gedonder met retouren...ik ga voor Viking...de prijzen bij Viking zijn ook een stuk lager en ze geven ook nog een cadeaus
Gerben Kreuning
sander
Als de bovenstaande reactie van 123inkt klopt, dan hebben ze (123inkt) volledig gelijk en hebben ze goed gehandeld.
Gerben Kreuning
<strong>@ G. Sloten december 9, 2010 om 8:39 am </strong><strong>
</strong>Helaas een beetje een kortzichtige opmerking, 123inkt.nl is door het Nederlandse publiek tijdens de Thuiswinkelawards uitgeroepen tot “Beste webwinkel van Nederland 2010″, waarbij wij o.a. BOL.com en Wehkamp achter ons hebben gelaten. Wij hebben inmiddels meer dan 500.000 klanten. Hoe kunnen wij nu “nep” zijn?
Gerben Kreuning
<strong>@Theo Huusen december 12, 2010 om 10:50 pm</strong>  
Heeft u nog steeds dezelfde mening na het lezen van onze uitleg? Het draait niet alleen om geld hoor! Er is ook nog zoiets als principe ....
Gerben Kreuning
<strong>@tommy december 14, 2010 om 10:29 pm</strong>
Waarschijnlijk verwart u ons met een ander, ons facturatiesysteem is volledig geautomatiseerd: op de factuur komen de gegevens die u zelf op de site heeft ingevuld en de bestelde producten en prijzen worden automatisch 1 op 1 uit uw "winkelmandje" overgenomen.
Overigens grappig die "reclame" van u voor Vinking, onze incl. btw-prijzen liggen vaak nog lager dan de excl. btw-prijzen van Viking....
O en die cadeaus van Viking die betaalt u in feite gewoon zelf. 
Frank Goossen
Als ik beide kanten zo lees vind ik dat de consument hier echt volledig fout zit. Ik lees dit soort blogs regelmatig maar hier probeert een consument echt misbruik te maken. Het is goed om een mening te geven maar niet om een bedrijf zwart maken als je zelf een fout maakt en op deze wijze een bedrijf onder druk probeert te zetten als je jouw eigen fout niet meer kan herstellen. Wees een kerel en accepteer dit. Zou je dit bij een retailer ook doen en de boel bij elkaar schreeuwen als je fout zit of is dit het gemak van internet?
Eric
Nog even een reactie van een tevreden klant van 123inkt (nee geen familie, vrienden of meer van dat).
Heb in overleg ook wel eens wat teruggestuurd, maar uiteraard in dichte verpakking. Ik wens zelf ook geen geopende verpakkingen toegestuurd te krijgen.
Een eerlijk verhaal graag en geen smerige anti campagne als je je verantwoordelijkheid moet nemen als consument/ondernemer.
"Gek op klanten", ja zelfs zover dat ze af en toe ook opgevoed moeten worden.
nicole
Ik was vroeger klant bij 123inkt en ik heb ook een aantal negatieve ervaringen. Ben naar sneltoner.nl gegaan en eerljk is eerlijk die lui zijn beregoed...dus ga naar www.sneltoner.nl en ervaar het verschil
Willem
<strong>Stof tot nadenken?</strong>
Is de klager niet erg voorbarig om een dergelijk stuk te schrijven voordat de rechter een uitspraak heeft gedaan? Een goed gebruik in Nederland was altijd, dat zolang iets <strong>“onder de rechter is” </strong>er geen commentaren worden gegeven. <strong>
Wellicht had de redactie het stuk dan ook moeten weigeren.
</strong> Los daarvan is het in de praktijk zo, dat je van duizenden tevreden klanten nooit iets leest of hoort. Bij een stemming willen ze nog wel eens aangeven, dat ze tevreden zijn maar daar blijft het vaak bij. Vandaar de titel beste webshop wellicht?
Echter die enkele azijnpisser wil hoe dan ook schade toebrengen aan een leverancier omdat hij / zij de redelijkheid van iets niet willen inzien. Dit soort figuren kennen we allemaal wel. Ze claimen <strong>altijd</strong> gelijk te hebben.
Ik ben benieuwd wat de uitspraak van de rechter zal zijn en of deze tevens eventueel overgaat de klager te verplichten een rectificatie te plaatsen als deze in het ongelijk wordt gesteld.
<!--[if gte mso 9]&gt; Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 &lt;![endif]--><!--[if gte mso 9]&gt; &lt;![endif]--><!--[if gte mso 10]&gt;-->
yvonne
Ik las een artikel in de Volkskrant deze week. De directeur van Bol.com zegt in dit artikel (1-12-2010) 'elke klacht is een nederlaag' Ik ben het volkomen met deze uitspraak eens. Bij 1-2-3 inkt zijn ze kortzichtig. Ze halen veel ellende op hun hals door een klagende klant niet serieus te nemen.....dom hoor..&gt;&gt;&gt;
Frank Goossen
Ik heb even opgelet wat er met mijn reactie zou gebeuren en ja hoor: de auteur van het artikel heeft ook mijn reactie aangapst. Blijkbaar kwam de auteur mijn mening slecht uit, maar dit is nu juist de plek om je mening te geven over de column!

Daarom voor de volledigheid even wat er verwijderd is in mijn bericht van december 15, 2010 om 7:18 pm. Ik schreef:

"Als het echt zo is dat de auteur ook nog reacties aanpast en verwijderd geeft dit voor mij aan de auteur zelf eigenlijk wel weet dat hij het bij het verkeede eind heeft. Hulde aan een grote organisatie als 123inkt.nl die zich niet laat intimideren door dit soort verhalen en ik vind eigenlijk dat het consumentenrecht hier te veel vrijheid heeft. Ik denk dat Youp wel raad weet met dit blog!"
 
Jaap Peters
Pro-lid
Gewoon 'Omruilen, klaar is Kees', is in ieder geval een stuk goedkoper. Heren, heren, ... Ja zeggen is altijd stukken goedkoper dan al dit gedoe. Morgen even 1,2,3 oplossen met humor.
Gerben Kreuning
.

Bij deze onze (123inkt.nl) reactie op dit artikel:</strong>
 
De beschreven gang van zaken mist helaas enige essentiële punten van het verhaal en is daarom niet de juiste weergave van de werkelijkheid.
Het verhaal is eigenlijk heel eenvoudig.
Het bedrijf van de auteur van bovenstaand artikel (die tevens de redacteur van deze website is) bestelde bij ons 2 drums voor hun brother laserprinter.
De volgende dag kregen wij een telefoontje dat zij het verkeerde hadden besteld, zij hadden 2 toners nodig in plaats van 2 drums.
Tijdens het gesprek hebben wij aangegeven dat de drums retour gestuurd en gecrediteerd konden worden, mits de drum niet uit de verpakking was gehaald.
Klant gaf toe dat er 1 drum uit de verpakking was gehaald waarop wij hebben aangegeven dat deze niet gecrediteerd kon worden omdat deze nu voor ons onverkoopbaar was geworden.
Wij hebben toen direct 2 toners opgestuurd zodat ze zo snel mogelijk weer konden printen.
Toen wij echter de retourzending ontvingen bleek dat ze de uitgepakte drum ook mee hadden gestuurd, de verpakking was dermate uitgepakt dat het product voor ons niet meer verkoopbaar was.
Een drum is lichtgevoelig en zit daarom in een lichtdichte zwarte beschermende plastic zak verpakt in de normale doos, na het openen van deze beschermende zak dient een drum direct in de printer geplaatst te worden. De doos en de beschermende zak waren geheel opengescheurd, hetgeen het product voor ons onverkoopbaar maakte.
Bij ontvangst van de retourzending hebben wij de klant er nogmaals op gewezen dat wij dit product niet als retour konden accepteren, conform de voorwaarden van ons en van Thuiswinkel.org en gevraagd of de klant het product retour wenste of vernietiging van het artikel.
Wij hebben uiteraard ook maar 1 drum gecrediteerd.
Vervolgens kwam er 5 (!) maanden lang geen enkele reactie op onze e-mails en herinneringen, ook telefonisch was het bedrijf onbereikbaar.
Pas nadat wij de vordering uit handen hebben gegeven aan ons incassobureau (de factuur voor die ene drum stond immers nog open) komt een eerste reactie.
Er wordt door de klant aangegeven dat het nu “oorlog” is, vervolgens zijn er vele mailtjes heen en weer gegaan.
Uiteindelijk worden wij voor het blok gezet: er wordt gemeld dat indien wij de incasso niet intrekken er een stuk over ons bedrijf op het voor ons zo belangrijke internet ging verschijnen.
Nu is service zeer belangrijk voor onze organisatie (niet voor niets is 123inkt.nl door het publiek gekozen tot Beste Webwinkel 2010) maar in zulke gevallen houdt het voor ons direct op.
Dus hebben wij de incasso niet ingetrokken!
De juridische kosten liggen inmiddels vele malen hoger dan de 66.50 euro (de laagste prijs van Nederland) die de drum kostte, het artikel over ons is geschreven en gepubliceerd, maar wij zijn er trots op dat wij niet zijn gezwicht.
Met vriendelijke groet,
Gerben Kreuning (directeur)
123inkt.nl
Gerben Kreuning
Stel je koopt een pak halfvolle melk in de supermarkt, je komt thuis, opent de verpakking en komt erachter dat je eigenlijk volle melk nodig had.
De inhoud van het pak is nog goed, maar er is geen supermarkt die het pak melk zou terugnemen omdat het simpelweg onverkoopbaar is geworden.
Dan moet je als klant je eigen fout accepteren en niet boos worden op de supermarkt .....

Gerben Kreuning
123inkt.nl 
Wat u moet weten over: KLM, Des Indes. Saxo Bank,en de Miljonair Fair 2010
[...] van t Hek of eerder nog van Van t Hek junior. Want laatstgenoemde namen ze dit jaar niet serieus. En ook www.123inkt.nl sloeg de plank mis. Met alle gevolgen van dien. Net als op de beurs zie ik een eindejaarsrally op het gebied van [...]
Mark
Vakkundig gezien is dit, ongeacht wie er gelijk heeft, een interessante case van slechte webcare bij de mensen van 123inkt. Ik vind, je moet je klanten ook gewoon meer tegemoet komen dan wat wetmatig is of van je verwacht wordt. Webshops zijn enorm afhankelijk van referenties en een slimme webshop eigenaar had ingezien dat die ene drum zichzelf zo terug had verdiend. Want wat nu negatieve publiciteit is had ook positief kunnen zijn. Welkom in 2011, zullen we maar zeggen.
Robert Kroon
Auteur
<strong>DE VOORS EN TEGENS ZIJN NU UITVOERIG BESPROKEN. HIERMEE SLUITEN WIJ DIT ONDERWERP AF. ALLE REACTIES DIE NU NOG VOLGEN, WORDEN AUTOMATISCH VERWIJDERD. CASE CLOSED. </strong>
Marleen Ouwerkerk
123inkt heeft in mij ook een klant verloren. Na een aantal goede bestellingen kwam ik van de koude kermis thuis. Een cartridge die al een tijdje op de plank lag was voor het verkeerde printertype. Besteld bij 123inkt. Tja doosje al opengemaakt niks aan te doen dus. Dat was nog niet zo'n probleem maar ik had een opdracht liggen die deze dag af moest en zonder deze cartridge ging het niet meer.

Nu was ik zeker dat het niet aan mij kon liggen. Ik bestel altijd via het printertype en loop dan de lijst door (kan ik mooi vergelijken met eigen merk). Dus die fout kon ik niet gemaakt hebben. Toch wil 123inkt beweren dat ik zelf het verkeerde cartridge nummer had ingevuld maar dat leek in de verste verte niet op het werkelijke nummer. Daarnaast was de kleur wel goed maar daar heb ik nooit op gezocht.

Gelukkig kon ik nog in de buurt een cartridge krijgen maar 123inkt kan voor mij de deur uit.
Dave Warrens
Met 123inkt.nl ook wel eens een verkeerde bestelling gedaan en problemen gehad,
heb toen maar toch alles betaald.
Bestel nu mijn kantoor supplies bij Hollandinkt.nl zijn concurerend met betrekking tot de prijs en leveren snel als klant krijg je een factuur achteraf dus nooit gezeur.
Maar ja het ligt ook vaak aan jezelf je koopt op afstand dus je moet goed opletten.

Ik vindt verschil in verzendkosten veel belangrijker om het over te hebben, verschillen hierin staan niet in verhouding tot gekochte produkt.
Peter
Volgens mij is de moraal van het verhaal niet wie er gelijk heeft, maar simpelweg het niet grijp van een kans tot een positieve ervaring die blijft hangen. In principe is de webwinkel in zijn gelijk, maar dat is niet waar het om gaat in dit verhaal!
Piet visser
Precies zelfde ervaring

Klopt wat hier staat. Snap niet dat 123 inkt zo een prijs heeft gewonnen. Ook aan de telefoon zijn ze vaak onbeleefd als het niet volgens hun boekje is.

Maar wie is nu de klant,

Met andere woorden ze hebben hun buikje volgegeten en worden nu arrogant.

IK ben iig geen zakelijke klant meer en vertel het ook nog aan 10 anderen
j.m.m. schijff
huis merk zeeeeeeeeer slecht kwaliteit
nieuwe printer moeten kopen
2x cartridges gekocht voo 47 euro. (koop je bijna een nieuwe printer voor)
na veel onderhandelingen ,
en ergernis, handen onder de inkt , en al met al printer moeten weg gooien.
krijg ik met gods gratie , een ja eeeen setje retour.
walgelijk ,..... nooit meeeeer.
Doris
Ik deel de ervaring. 123inkt zijn een stelletje prutsers en hun producten zijn slecht voor de levensduur van de printer.

Voor mij is het 123wegwezendaar... www.sneltoner.nl is stukken beter! In prijs, product, service en aflevering.
J. Bakker
Ik ben bepaald geen fan van 123inkt, ik haal mijn inkt cartridges altijd of bij sneltoner.nl of bij inkoutlet.nl tot volle tevredenheid, ook over de service (en de prijs!!). Ik vind echter wel dat de klager uit dit stuk te ver gaat en onredelijk eisen stelt: jij hebt een fout gemaakt en jij hebt ook zelf (via een collega wellicht) besloten pas te controleren of het artikel de juiste was door het eerst ongecontroleerd te openen. Ik geef ze groot gelijk dat ze de rekening sturen.

Ik vraag me wel eens af hoe echt die "beste winkel van"-verkiezingen zijn...?
T.R.Schenkhuizen
Bij onze 2e bestelling bleek de afdruk van een cartridge niet voldoende, na contact te hebben gemaakt met de klacht werd er zonder pardon een nieuwe opgestuurd inclusief een fles wijn voor het ongemak. Dus een warme douche voor 123 inkt.

We hebben vandaag (25 -04) weer een bestelling geplaats en hopen dat het weer goed komt.
Mandy
BESTEL NOOIT BIJ 123INKT.NL!!
Wij hebben een bestelling geplaatst bij 123inkt.nl, helaas was dit artikel niet naar wens.
Voordat het pakket bij ons de deur is uitgegaan hebben wij foto’s gemaakt van de verpakkingen. Uiteraard alles in de originele staat! Echter gaf de klantenservice van 123inkt aan dat ze het bedrag voor 90% konden crediteren aangezien de verpakking beschadigd zou zijn! Belachelijk.
Wij hebben hier alle foto’s van, zodoende hebben wij bewijs dat dit niet het geval was(gelukkig). Uiteraard laten wij het hier niet bij zitten. Bij deze willen wij iedereen waarschuwen om NOOIT bij 123inkt.nl te bestellen!! Door deze leugen wordt er vaak 10% in de zak van 123inkt.nl gestoken.

Verder wordt je telefonisch brutaal uitgelachen en klant onvriendelijk geholpen.

NOOIT MEER 123INKT!!!!!
Ed Damen
Ook wij hebben zo'n negatieve klantonvriendelijke ervaring echter nog een paar graadjes schrijnender als de auteur heeft meegemaakt. Als voorheen trouwe klant bij 123-inkt.nl. Lees onderstaande, dus het ligt echt niet altijd aan de consument, 123-inkt.nl waant zich oppermachtig!

Goedemorgen Debiteuren administratie (u correspondeert zonder naam, dus wij weten ook niet wie u bent!),

Hierbij verzoek ik u (zoals reeds 3x eerder aan u gevraagd, zowel telefonisch als per e-mail en ook uitvoerig met redenen omkleed) om uw onterechte bedreigingen en aanmaningen aan ons adres per direct te staken, dit op straffe van een nader te bepalen dwangsom om de volgende redenen;

- wij hebben op basis van door u foutief gehanteerde gegevens op uw website een product besteld; 'transfer roller unit', bij het product stond geen afbeelding (althans slechts alleen van een doos) en ook geen juiste productomschrijving 'er stond transfer roller unit'!, na ontvangst van onze bestelling bleek dit een wezenlijk geheel ander onderdeel voor onze machine te zijn namelijk een' transfer BELT roller unit', waarvan u in de productomschrijving op uw website géén melding maakte, hierdoor heeft u ons misleid en hebben wij het verkeerd bestelde product ontvangen, waardoor ik genoodzaakt was dit onjuiste product aan u te retourneren, de verzendkosten hebben wij ook nog eens voor onze rekening genomen, daar u zich hiertoe niet verplicht voelde! Wettelijk gezien waren wij hier helemaal niet toe verplicht en had u de retourverzendkosten voor uw rekening moeten nemen, hierbij eis ik dan ook de door ons betaalde verzendkosten à € 16,70 terstond terug, excl. wettelijke rente tot op heden.

- De foutieve levering hebben wij direct na ontvangst ook aan u gemeld (zowel telefonisch als per e-mail), echter bleef u bij uw zeer klantonvriendelijke argument dat wij dit zelf besteld hadden dus dat de fout bij ons lag?????!!
Zoals eerder aan u mondeling uitgelegd gaat u mijns inziens hierbij volledig voorbij aan het feit inzake de onjuiste en foutieve informatie die u geeft over dit artikel op uw eigen verkoopsite! Nadat wij u hier meerdere malen op gewezen hebben(dit heeft ons al enorm veel tijd en geld gekost!) weigert u in te gaan op onze wel zeer steekhoudende argumenten.

- verder heb ik op basis van het wettelijke retour/herroepingsrecht webwinkels, terecht bezwaar gemaakt op het wel heel ongebruikelijke feit dat u maar liefst 10% van het totaalbedrag van het door ons (wegens misleidende info op uw website) bestelde en aan u retourgezonden product aan ons in rekening durft te brengen! Waarvan ik u diverse keren heb gemeld het hier niet mee eens te zijn op basis van de WET!

- tevens heeft u nimmer voorafgaande aan onze bestelling op enige wijze kenbaar gemaakt dat u 10% van het totaalbedrag aan ons in rekening brengt indien wij de onjuiste order aan u zouden retourneren. Hierdoor heeft u ons niet de mogelijkheid geboden om géén zaken met u te doen!

- hierbij maak ik tevens aanspraak op het wettelijke retour/herroepingsrecht webwinkels (complete wetstekst behoort u uiteraard uit uw hoofd te kennen, echter plak ik het hieronder nogmaals in, want ik heb dit al eerder aan u via e-mail toegezonden!

- indien u toch blijft doorgaan met ons te bestoken met aanmaningen, bedreigingen etc., zullen wij ons tzt beraden op gerechtelijke stappen middels een dwangsom tegen Digital Revolution BV om uw oneerlijke niet wettelijke praktijken aan ons adres per direct te staken.

- een dagvaarding zien wij met alle vertrouwen tegemoet en u heeft op basis van het wettelijke retour/herroepingsrecht webwinkels en door het hanteren van misleidende info op uw website geen schijn van kans om uw vordering rechtswege te kunnen innen.

Dit is de allerlaatste keer dat ik nog reageer op uw onterechte aantijgingen! Stuurt u mij maar gewoon een dagvaarding, die zie ik met veel vertrouwen tegemoet.

Alle rechten voorbehouden,



Mr. E.J. Damen



Hierbij nogmaals de al eerder aan u toegezonden wettelijke tekst inzake het retour/herroepingsrecht webwinkels'
Als onderstaand nog even de wettelijk retourrecht-teksten;

Recht van retour

In de winkel kan een klant een product even vasthouden of een demonstratie krijgen, maar via internet gaat dat wat lastig. Daarom krijgen klanten bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. U bent verplicht zo’n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Informeren over het retourrecht
U bent verplicht de klant te informeren over het retourrecht. Dit moet via de algemene informatie op de website, bijvoorbeeld de veelgestelde vragen, een gerubriceerde informatiepagina of de sectie met uitleg over het bestelproces. Ook moeten uw algemene voorwaarden de klant dit recht geven – of in ieder geval niets zeggen dat het tegenspreekt. Daarnaast moet u na de aankoop de informatie nogmaals aan de klant verstrekken, dat mag op papier, maar dat mag ook per email. Dat laatste is gemakkelijk, omdat u de overeenkomst toch per mail moet bevestigen. vergeet u een deel van de informatie, of is de informatie wettelijk onjuist, dan krijgt de klant een retourtermijn van 12 maanden en kan hij nooit gehouden worden waardevermindering te vergoeden. het is dus zaak de informatie op orde te hebben.
De informatie die u moet verstrekken moet in ieder geval het volgende bevatten:

Het modelformulier voor herroeping (digitaal of als print), dit moet u aanbieden, maar hoeft de klant niet te gebruiken. Indien u een andere procedure wenst, dan mag dat, mits deze procedure maar niet verplicht is.
Informatie over de termijn zelf, dat is 14 dagen vanaf dat de consument of een door hem aangewezen derde het product heeft ontvangen.
De terugbetaaltermijn voor alle betaalde bedragen, dit is uiterlijk 14 dagen na herroeping
Wie welke kosten betaalt. Er moet aangegeven worden wie de kosten voor het retour op zich neemt, inclusief kosteninschatting. Wettelijk zijn deze kosten voor de klant.
Als er sprake is van uitzonderingen op het herroepingsrecht, moet dit vermeld worden.
Als de consument te ver gaat in het uitproberen en er is schade ontstaan, moet de consument dit gebruik vergoeden, mits deze regel over gebruik/waardevermindering vermeld is.
Uitpakken en uitproberen
Om aan alle fabeltjes een einde te maken: Het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden.

Als er echter slijtage of schade is opgetreden die u kunt aantonen, dan bent u gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag. Deze schade moet ontstaan zijn doordat de consument meer heeft gedaan met het product dan nodig is om te beoordelen of hij het wil houden en om de belangrijkste kenmerken te controleren. Vaak verkopen webwinkels dergelijke retouren als demomodel of aan een handelaar. De vergoeding is dan gelijk aan het verschil tussen de nieuwprijs van het product en het bedrag waarvoor u het kunt doorverkopen.

Uitzonderingen op het recht van retour
Leveranciers van bederfelijke waren, losse tijdschriften of loterijkaartjes hoeven zich geen zorgen te maken: dit recht van retour geldt niet voor hen. Ook bij zaken die specifiek voor een klant worden gemaakt of aangepast (denk aan een Tshirt met fotoprint of een zakdoek met geborduurd monogram), kan de klant geen aanspraak maken op retour. Bij het aanbod van dergelijke producten dient u wel duidelijk te vermelden dat het herroepingsrecht is uitgesloten.

Verzegeling
Cd’s, dvd’s en andere dragers met audio- of video-opnamen of software waarbij de inhoud gemakkelijk kan worden gekopieerd zonder dat dit kopiëren de staat van het origineel beïnvloed kunnen het beste verzegeld worden verzonden. Zodra de klant deze verzegeling verbreekt, verliest hij namelijk zijn retourrecht. Als het product niet verzegeld is, geldt het herroepingsrecht als normaal.
Dit geldt nu ook voor producten die om hygiënische of gezondheidsredenen niet geretourneerd kunnen worden. Verbreekt de klant de verzegeling, dan kunnen deze producten niet geretourneerd worden. Denk daarbij aan vitaminepillen, erotische artikelen etc.

Levering van diensten
Het herroepingsrecht geldt ook voor diensten. De consument heeft tot 14 dagen na sluiten van de overeenkomst de tijd om er alsnog van af te zien. Dat geldt ook voor abonnementen. Als de klant vraagt om levering binnen de herroepingstermijn, dan moet de dienstverlener leveren. Herroept de consument alsnog, dan moet de klant wel het gebruikt deel betalen. Dat kan een weekje gebruik van internet of een mobiel abonnement zijn, maar ook de geleverde tijdschriften.
Voor diensten die volledig uitgevoerd worden binnen de 14 dagen geldt dit niet, mits de consument heeft aangegeven de levering te willen binnen de 14 dagen en van het herroepingsrecht afziet. Een soortgelijke regeling geldt voor eenmalige downloads. Daarnaast zijn reizen en allerlei diensten met een datum (concertkaartjes, hotels etc.) uitgezonderd van het herroepingsrecht.

Terugbetalen, ook van verzendkosten
Wanneer de klant zich beroept op het recht van retour, heeft hij recht op volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Dit moet gewoon in geld, u mag dus geen cadeaubon of iets dergelijks geven. Heeft de klant met een cadeaubon betaald, dan mag u wel in die vorm terugbetalen. En onder “volledige” terugbetaling vallen ook de bezorgkosten, administratiekosten en dergelijke die de klant bij de bestelling heeft betaald. Wel mag u de klant zelf laten opdraaien voor de directe kosten van het terugzenden. Hij moet dus zelf de postzegels betalen die op het retourpakket geplakt moeten worden. U moet wel een inschatting geven van die kosten, tenzij het met de gewone post retour kan. Maar elke andere kosten of vergoeding die u in rekening wilt brengen bij zo’n retour is simpelweg verboden. Ook administratiekosten voor het afhandelen van de retour mogen niet.
marinus
ik zou het gewoon eens proberen via www.Lowbudgetinkt.nl
deze zijn veel goedkoper leveren snel en hebben een persoonlijkere klantenservice
EJ
Voor mijn officejet had ik een nieuwe printkop nodig. Ik kwam uit op de site van 123inkt.nl

Ik heb daar een originele HP printkop besteld die twee dagen later werd bezorgd in een dichte doos (dichtgeplakt met 123inkt plakband). In die doos zat een andere doos (de originele HP doos waar de printkop in zit) waar het HP SEAL van was verbroken en opnieuw was dichtgeplakt met een sticker. Op de sticker was te lezen: alleen doos geopend, de inhoud is in orde. Kortom: ik heb een doos ontvangen die al eens verkocht is geweest, geen nieuw product maar een zo goed als nieuw product.

Vervolgens de printkop geïnstalleerd met nieuwe printcartridges om te kijken of het werkt, want de nood was hoog omdat ik rapporten moest printen. Alles werkt prima. Toen 123inkt gebeld die direct aangaf dat PostNL de schuldige was. Nu ken ik redelijk wat mensen binnen postNL en wist zeker dat dit echt geen handelwijze van postNL was, immers de omdoos was dichtgeplakt met onbeschadigd 123inkt plakband. Toen ik dat zei werd door de dame aan de telefoon direct gezegd dat het verder uitgezocht zou gaan worden. Na 2 dagen werd ik keurig teruggebeld. Het was inderdaad bij 123inkt zelf gebeurd. "Normaal gebeurt dit nooit", gaf ze aan. Kortom: "ik heb een tweedehands product geleverd gekregen", zei ik tegen haar. Mevrouw gaf keurig en redelijk arrogant aan dat ik dit zo mag zien maar dat zij het niet zo ziet. Ik heb haar de verwijzing gegeven naar vandale en wat het woord "tweedehands" betekent.

Kortom: in mijn situatie is dit een bedrijf dat onbetrouwbaar is gebleken. Mooie website, leuke social media tweets en webcare-branding maar inhoudelijk best wel wat verbeteringen nodig. Ze doen er dus uiterlijk alles aan om goed in de smaak te vallen. Zo zie je dat ze sommige mensen een flesje wijn toesturen als er iets mis gaat maar de massa (waar ik wellicht toe behoor) niet. En het ergste: een onbetrouwbare partner van HP. Dit wil HP echt niet.

Na doorvragen bood ze mij twee dingen aan: of 10 euro in mijn account (ter info: een niet nieuwe printkop kost EUR 30 minder en ik bestel hier nooit iets) of ik kan de printkop uit de printer halen , terugsturen en zij sturen een nieuwe (dit kost me EUR 50 aan niet bruikbare cartridges en het ongemak van een printer die ik niet kan gebruiken). Ik heb er nog een paar tweets aan besteed maar het was duidelijk: de 10 euro "truck" is een bekende, ze hebben er dan voor zichzelf alles aan gedaan om het op te lossen, zonder te kijken naar de verhouding die ze aanbieden. Wellicht dat ze een grote spiegel nodig hebben en wat extra training klantgerichtheid. Nooit meer zal ik er bestellen.
Edwin
Bij de Jumbo kan je gewoon producten retourneren, ook geopend, als ze niet bevallen.
Jeroen Mulders
Een op 26 Jul. Jl. geleverde printer laat zich niet opnemen in mijn bedraad netwerk, via de wifi.
In de veronderstelling dat de printer een lan poort had, De advertentie vermeld immers een all-in one netwerkprinter ? Dus ding installeren, en ja daarvoor moet je sommige delen even verwijderen. Waarmee je gelijk regelt dat de printer niet meer in te ruilen is, want bij 123 Inkt verdenken ze je gelijk van rigoureus printwerk. Printer is uiterst voorzichtig behandeld en ook weer netjes verpakt., toch kan ie niet retour, omdat er 2 testprints mee zijn gemaakt tijdens het installeren ?

Ik bied nota bene zelf nog aan om de verzendkosten te betalen en bij wil leggen voor een andere.
Ze mogen zelfs de drums,toners ed omruilen met de nieuw te leveren printer. geen probleem....

Toch laat 123Inkt.nl de klan vallen als je vastloopt en betaald hebt.... Wat een slechte service....

Kortom, als 123inkt je geld binnen heeft dan laten ze je bakken ! of het nu klopt of niet Retour recht, desnoods zonder opgaaf van reden, geld niet bij 123Inkt.
Schande !. Opdoeken dat bedrijf, en vooraf je spullen bij eerlijke winkels kopen, die wel het Keurmerk voor de consument verdienen. en de service hoog in het vaandel hebben staan!


Al 10 jaar de slechtste Webwinkel van Nederland zal je bedoelen