Een goede kop levert meer aandacht én overtuigingskracht

Boeken · Columns

Als je geen goede kop boven je schrijfsels zet, geef je een belangrijk beïnvloedingsmoment weg. Een goede kop is meer dan een prikkelend tekstje, het is ook je eerste kans om het brein van je publiek te bespelen. Journalisten snappen dat. Maar als we zelf een projectvoorstel, e-mail of presentatie maken, geven we dan wel genoeg aandacht aan knappe koppen? Of verdwalen we te snel in de inhoud?

Geef me je aandacht!

Het is een vak apart, koppenmaker. De bekendste en vermoedelijk meest beruchte koppenmakers van Nederland werken bij De Telegraaf. Hoe grappig, vergezocht of tendentieus de kop ook mag zijn, ik wil meestal meteen doorlezen. Niet zo vreemd, want aandacht trekken wordt als het ultieme doel van de krantenkop gezien. Daar worden de koppen en koppenmakers op beoordeeld. Op nu.nl worden...

Meer over Slimmer werken