VVD-slogan verkiezingen: ‘Liever meer banen, dan bomen!’

Sinds een kleine week kijk ik reikhalzend uit naar de verkiezingen op 2 maart. Dat heeft ook te maken met mijn uitzicht wanneer ik vanuit mijn raam naar buiten kijk. Mijn uitzicht is plotsklaps veranderd, maar helaas niet verbeterd. De tweede maart is de uiterste houdbaarheidsdatum concludeer ik, dan wordt het bord weer opgeruimd tot de volgende verkiezingen.
Ik heb nog wel even mijn bril gepoetst: Versta ik wat ik lees?
Het gaat me niet om de partij. De lijsttrekker, afgebeeld op de achterkant van het bord  ken ik. Zij is een absoluut een aimabel mens. Daar had ik desnoods nog wel een paar weken tegenaan willen kijken. Maar de boodschap die mij wordt toegeschreeuwd, is stompzinnig en stupide.  Als je hiermee de verkiezing ingaat…...

……..heb je de garantie, dat je er niet als winnaar uitkomt.
Nee, ik geef geen stemadvies. Nee, ik ben niet VVD vijandig. Maar deze slogan, die bedoeld zal zijn om kiezers naar de stembus te lokken om op de VVD te stemmen, is toch de stompzinnigheid ten top?!

De slogan ‘Liever meer banen, dan bomen’ wekt de suggestie dat werkgelegenheid en milieu niet samen gaan. Wat een nonsens. Gebleken is dat investeren in duurzaamheid en werkgelegenheid en frisse lucht genereert. En dat heeft de werkende mensheid in dit landje hard nodig. Hier, aan de overkant en down under. Mensen in hun huidige banen en straks in de zo gewenste nieuwe banen varen er wel bij als de inspanning voor duurzaamheid verder ontwikkeld wordt en hoger op de agenda belandt. Dat geldt ook voor aandacht voor de aarde en sociale relaties tussen aardbewoners.
Alleen meer werkgelegenheid is van een kortzichtigheid die echt niet meer van deze tijd is. Als partij wil je dat toch gewoonweg niet uitstralen? Dit is zo gedateerd.

En wat die ‘meer bomen’ betreft; sinds vorig jaar is onze tuin kaal. In tegenstelling tot dit stemadvies, plant ik binnenkort een paar bomen op dat kale stukje grond. En als daar dan ook een verantwoorde nieuwe opdracht bij komt (een duurzame opdracht voor deze zelfstandige), kan deze verkiezingsronde voor mij niet meer stuk.

Krijg toegang tot alle toepasbare kennis en gedeelde ervaringen met een Pro-abonnement

Upgrade nu voor €200,— 

Managementsite, kritisch, wars van hypes, interactief en altijd op zoek naar wat wél werkt.

Word een PRO