Lucas Simons zijn boek Changing the Food Game verkrijgbaar in boekenwinkels vanaf 10 november
Utrecht, 3 november - In 2050 is de wereldbevolking naar schatting toegenomen tot 10 miljard mensen. Om alle monden te kunnen voeden moeten we onze voedselproductie verdubbelen, en meer produceren in de komende 40 jaar dan in de afgelopen 6.000 jaar tezamen. Op 10 november wordt een boek gelanceerd dat de oplossing voor deze wereldwijde uitdaging aandraagt.
Provocerend en eye-opening openbaart Changing the Food Game het ware verhaal over hoe ons eten op ons bord terecht komt. Het boek vertelt hoe we de spelregels van de markt fundamenteel kunnen veranderen en tot een oplossing kunnen komen. Vanaf 10 november is het boek wereldwijd in boekwinkels verkrijgbaar. In Nederland, de Verenigde Staten en het Midden-Oosten zijn lezingen georganiseerd die een discussie met de auteur mogelijk maken. Feike Sijbesma (DSM), Jason Clay (WWF), Herman Wijffels (Wereldbank, Rabobank), Isabelle Esser (Unilever) bevinden zich onder de marktleiders die het boek in één ruk uitlazen. Meer informatie is te vinden op changingthefoodgame.com, evenals een gratis download van het eerste hoofdstuk.
Lucas Simons heeft jarenlange ervaring in het stimuleren van duurzame ontwikkeling in de internationale landbouwsector. Als directeur van het keurmerk UTZ Certified, een toonaangevende wereldwijde certificeringsorganisatie, zette hij de eerste certificeringsprogramma’s op voor duurzaam geproduceerde koffie, cacao en thee en overtuigde Douwe Egberts en Pickwick om hieraan te voldoen. Hij is oprichter en directeur van NewForesight, een strategische consultancy die duurzame markttransformaties inzet met de belangrijkste spelers in de markt. In 2011 werd hij benoemd door het World Economic Forum als Young Global Leader vanwege zijn inzet en prestaties op het gebied van duurzame handel, landbouw en internationale ontwikkeling.
Naast de oprichter en directeur van NewForesight is Lucas Simons ook oprichter en directeur van SCOPEinsight, een assessment organisatie die de kloof tussen de professionele boeren, de markt en mogelijkheden voor financiering overbrugt. In 2013 werd hij benoemd tot Ashoka Fellow vanwege zijn voortrekkersrol als sociale ondernemer en change maker.
Lucas Simons is beschikbaar voor interviews. Interview verzoeken, evenals verzoeken voor meer informatie en beeldmateriaal, kunt u sturen naar Tessa van der Meiden, office manager NewForesight, tessa.vandermeiden@newforesight.com, 030- 234 8234. Voor andere vragen kunt u terecht bij Sharon Hesp, consultant NewForesight, sharon.hesp@newforesight.com.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO