Entertainment en media wordt biljoenenindustrie

Breedband- en draadloze verbindingen doen de entertainment- en media-industrie goed. Uit een wereldwijde analyse en prognose van PricewaterhouseCoopers blijkt dat de industrie zal groeien tot een omzet van 1,8 biljoen dollar in 2009. In 2004 werd 11,4 miljard dollar online besteed, in 2009 zal dat 73 miljard zijn.

`De entertainment- en media-industrie blijft keer op keer bewijzen dat zij zichzelf opnieuw kan uitvinden en nieuwe inkomstenstromen kan creeren door vernieuwende producten aan te bieden`, zegt John Middelweerd van het adviesbureau. Voorbeelden daarvan zijn de online spellen en online filmverhuur, maar ook ringtones en muziekdownloads.

In Europa kent Groot-Brittannie de grootste media- en entertainmentindustrie. In 2004 werd daar 74 miljard dollar in omgezet. Duitsland volgde met 62 miljard dollar en Frankrijk sloot met een omzet van 46 miljard dollar. In de PricewaterhouseCoopers Global Enertainment en Media Outlook: 2005-2009 wordt over vier jaar dezelfde top-3 verwacht. Nederland neemt binnen Europa de zesde plaats in met een omzet van 15 miljard dollar.

De groei van de industrie is voor een groot deel te danken aan nieuwe vormen van online bestedingen, vooral een gevolg van de toename van snelle internetverbindingen en draadloze technologieen. Daarnaast werken de opleving van de economie en de groeiende reclame mee

Bron: MD WEEKLY

Deel uw  ervaringen op ManagementSite

Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.

SCHRIJF MEE, word een pro!  >>