Na een dip van de afgelopen jaren, nemen online advertentiebestedingen weer toe. De online advertentiemarkt is de snelst groeiende markt en de prognose is dat het de komende 5 jaar ook zal blijven groeien. In Amerika werd in het eerste half jaar van 2007 bijna 10 miljard dollar besteed aan online advertenties (Interactive Advertising Bureau Nederland & PricewaterhouseCoopers, 2007). Maar liefst 41% werd besteed aan zoekadvertenties en 31% aan banners. Ook in Nederland gaat het goed met de online advertenties. In 2006 is er een groei behaald van 41,2% ten opzichte van 2005 en waren de bestedingen 137 miljoen euro. Met een internetpenetratie van 78.8% (hoogste in West-Europa) is de verwachting dat in Nederland het marktaandeel van online advertenties zal toenemen van 5,4% in 2006 tot 7,7...
E-commerce en multi-channel marketingstrategie.
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Upgrade naar een pro-abonnement
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en Kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
Op http://www.9lives.be zie je vaak héél uitgewerkte advertentiecampagnes... Nu heeft Coca Cola er bijvoorbeeld de homepage volledig overgenomen. Mijn inziens gaan adverteerders meer op zoek naar creatieve uitwerkingen dan naar flitsende banners! Ik weet het alleszins wel te waarderen zo'n skin!