Bert Overbeek is trainer, coach en interim manager, maar tegenwoordig kan je ook zeggen: organisatiedokter en -innovator. Opgeleid door NS en Schouten en Nelissen, besloot Jongebazen-oprichter Bert Overbeek na 25 jaar loondienst om voor zichzelf te gaan werken. Hij wilde zijn klanten meer op maat bedienen, de basis van zijn werk verdiepen en de kwaliteit van zijn werk vergroten en had het gevoel dat hij daarvoor onafhankelijk moest kunnen opereren. Hij is er gelukkig van geworden. (Website met filmpje: www.pitchersupport.jimdo.com)
Prof. dr. Mastenbroek van Managementsite ‘ontdekte’ dat Overbeek meer kon dan bedrijven helpen met verbeteringen van resultaat en sfeer. Hij vroeg de schrijvende organisatieontwikkelaar of hij een weblog voor jonge managers wilde bijhouden, als partnerlink van het grote ManagementSite. Dat was tien jaar geleden. Sindsdien schreef Overbeek bijna 1500 artikelen en zes boeken. Ze werden uitgegeven door Haystack en door Futuro Uitgevers. Twee boeken werden bestsellers en eindigden in de top 10 (‘Het Flitsbrein’ en ‘Mannen en/of vrouwen’).
Overbeek vindt kosteloze kennisdeling en informatie-uitwisseling zo belangrijk, dat hij hier op jongebazen.nl nu 10 jaar de finesses van het managementvak deelt met vakbroeders en collega’s. Daarmee liep hij voor op de moderne social media trends waarin het ‘geven’ van gratis informatie een marketing tool is geworden.
Meer dan 100 000 mensen bezoeken Jongebazen per jaar. En het heeft hem veel respect opgeleverd in managementland. Alles wat te maken heeft met het verbeteren van organisaties, teams en mensen boeit hem. 21 jaar ervaring en intensieve studies helpen hem daarbij. Zijn humor leidt er toe dat mensen hem graag inhuren als spreker en inspirator, en zijn veelzijdigheid heeft hem het compliment van een topvrouw opgeleverd, dat hij altijd een eigen gezichtspunt kiest en je daardoor aan het denken zet.
Organisaties weten de weg naar hem te vinden. Hij zei daarover in een interview: ‘Het is niet altijd makkelijk om mijn werk te combineren met jongebazen, omdat je op zo’n blog wel eens inzichten los wilt maken die strijdig zijn met wat gangbaar is in mijn vak. Wat zegt hij daar nu weer?, denken opdrachtgevers dan. Maar ik kan ze gerust stellen. In mijn werk kan ik me goed op een opdracht richten.’
Bert twittert op Goeroetweets, een titel die is afgeleid van zijn boek ‘Goeroegetwitter’. Het woord ‘goeroe’ is duidelijk met een knipoog. Want hij is wars van goeroeneigingen, en prefereert laagdrempeligheid. Jongebazen heeft een eigen groep op Linkedin.
Correspondentie met Bert Overbeek via pitcher.support@hetnet.nl Zijn website is www.pitchersupport.jimdo.com
Echt bezitten is het zodoende in mijn ogen niet. De afhankelijkheid van providers is er overigens nog steeds. Neemt niet weg dat het in ieder geval beter is dan niets. In vergelijking met Amerika is er echter nog een hele, hele lange weg te gaan.
http://www.domain-registry.nl/p07022000.html
Goed verhaal.
Waarop baseer je het bedrag van $25.000
Als je je naam ook wilt terugvinden
dan moet je ook links arrageren via bijvoorbeeld
www.realnames.com.
Met vriendelijke groet,
Teije
Het bedrag is afkomstig van een Amerikaanse domeinnaam-organisatie. De gekozen naam wordt dan wereldwijd vastgelegd, wel zo handig, omdat het zelf doen heel veel werk kost en het verschilt tussen het bedrag dat je zelf moet betalen als je het allemaal zelf regelt ($ 8-9.000 a $ 15.0000) en het uitbesteden rechtvaardigt. Al kan dat verschillen per persoon natuurlijk.
Je bent er echt dagen mee bezig om het voor alle landen te regelen.
groet, Gyuri
ICTspecialist.com is tekoop mail uw bod...
(Misschien heb je je eigennaam al verkocht?) Er zijn nog vele miljoenen namen te koop, vraag is alleen of net de naam vrij is die je zoekt en of niet net een partij een dag eerder de naam heeft vastgelegd of zelfs goed haar oren te luister heeft gelegd om met uw naam te vertrekken (met name in Nederland).
Inmiddels is het goed mogelijk namen te laten zoeken of construeren via robots bij domeinnaam bedrijven in de VS.
Vraag is dan natuurlijk wat je met een naam alleen doet, inhoud hieraan geven is natuurlijk nog veel belangrijker.
In ieder geval veel succes.
Daarnaast zou bij een algemene extentie verplicht moeten worden in welk land deze naam is gevestigd, dus bijv. cocacola.com.us, wat sommige landen al doorvoeren (UK, Australia, Japan), zodat het territorium enigszins beschermd kan worden.
Verder pleit ik er voor om de landenextenties met één letter uit te breiden: nl> nld , us> usa, belgië> bel.