Retailers kunnen zich vanaf nu inschrijven voor de Shopping Awards 2018. Wat is er nieuw sinds de afgelopen uitreiking van de publieks- en vakprijzen in diverse disciplines? De naam ‘Shopping Awards’, zoals de Thuiswinkel Awards vorig jaar werden omgedoopt, weerspiegelt de ontwikkeling naar een omnichannel focus. Zowel webwinkeliers als fysieke retailers kunnen een gooi doen naar de diverse titels. De inschrijving is geopend tot en met eind januari. Elke retailer kan deelnemen aan de Shopping Awards; daarvoor is geen lidmaatschap van Thuiswinkel.org vereist.
We noemen 15 redenen om aan de 2018 editie van de Shopping Awards deel te nemen:
Voor alle deelnemers
1. Omdat deelnemen alleen al goed is voor de reputatie en zichtbaarheid van je bedrijf;
2. Omdat iedere retailer die in 2017 een grote stap voorwaarts heeft gemaakt kan winnen zeker als de motivatie van de inzending goed is;
3. Omdat het schrijven van een case met motivatie een mooi moment is om binnen je organisatie de balans op te maken en eens goed te reflecteren op wat je in 2017 allemaal hebt bereikt;
4. Omdat het een mooi moment is om eens stil te staan bij de wijze waarop je het succes van je eigen bedrijf meet;
5. Omdat als je je inschrijft voor de Shopping Awards Vakprijzen en de Publieksprijzen XL je ook kans maakt op de Beste Winkel Award;
6. Omdat je als deelnemer aan de Shopping Awards Publieksprijzen XL - op basis van het door onafhankelijk onderzoeksbureau SAMR uitgevoerde meeting - een NPS score krijgt die vergeleken kan worden met de gemiddelde van de score van alle deelnemers.
Voor alle genomineerden
7. Omdat het je de kans geeft je case bij een gerenommeerde jury te presenteren;
8. Omdat je in de discussie de kans hebt ze echt te overtuigen van dingen die jullie bereikt hebben, ook als die aan de voorkant misschien niet zo sexy en zichtbaar zijn;
9. Dat je gebruik kunt maken van de jury-inzichten en feedback;
10. Dat je totale performance op basis van daadwerkelijk uitgevoerde aankopen wordt geanalyseerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Customer Journey Experts en wordt weergegeven in een Customer Experience Score ten opzichte van het gemiddeld van alle genomineerden;
11. Omdat je mag vermelden dat je bent genomineerd voor een Shopping Award.
Voor alle winnaars
12. Omdat het winnen van een Shopping Award veel publiciteit oplevert nog eens extra ondersteund wordt door een consumenten- en mediacampagne van de Shopping Awards;
13. Omdat je ook zelf mag uitdragen en aan consumenten kunt laten weten dat je de winnaar bent;
14. Omdat je met de award de waardering verdient van al je vakgenoten;
15. Omdat het een positieve stimulans is voor je hele organisatie.
Voor meer informatie: klik hier!
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO