Verandering brengt verwarring met zich mee en verwarring is onderdeel van verandering. In communicatie zien we al jaren een hoge mate van verwarring over de veranderingen om ons heen. De mondiale digitalisering is een ingrijpende verandering in de wijze waarop mensen met elkaar communiceren. Ze knaagt aan de communicatiemodellen van de vorige eeuw, waar nog dagelijks mee wordt gewerkt in de professionele communicatiebeoefening. Internet, sociale media, mobieltjes en apps staan niet voor niets te boek als 'disruptors' dan wel 'disruptive'. Het is daarom vreemd en verwarrend dat in intern communicatiebeleid zo weinig verandert. Daarin wordt nog dagelijks gedacht in statische communicatieplannen, formele boodschappen gericht op passieve doelgroepen, de ontvangers voor wie de verandering is be...
De communicatie bij verandering verandert niets
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Upgrade naar een pro-abonnement
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en Kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
Zelf werk ik bij een vooruitstrevende overheidsorganisatie die al een tijd geleden heel erg door had dat de communicatie een totale omwenteling mee heeft gemaakt en dat we het eindpunt hiervan nog zeker niet bereikt hebben. Wij zijn een omvangrijk digitialiseringstraject gestart en doen er alles aan om onze (vaak hoogopgeleide) professionals te faciliteren en ondersteunen in hun samenwerking en kennisdeling. Communicatie zorg voor faciliteiten, training, advisering en ondersteuning; nauwelijks voor content. Dat maken de medewerkers zelf.