Kort na de zomer startte ik een coachtraject met een nieuwe klant. Zijn vraag: hoe word ik zakelijk onweerstaanbaar met mijn bedrijf. Een vraag die mij als ‘salesvrouw’ op het lijf geschreven is. Deze klant heeft een online marketingbureau en helpt bedrijven om met social media en een sterke website zichtbaar en vindbaar te zijn. Mooie dienst, veel behoefte aan in de markt en toch lukte het hem niet om een behoorlijke omzet te behalen. Al in ons eerste gesprek werd duidelijk waar een belangrijk probleem zat. Hij durfde niet te kiezen voor een specifieke doelgroep, want ‘ik kan iedereen helpen’. Tja, dat klopt in de kern waarschijnlijk wel. Alleen is die instelling tegenwoordig de grootste valkuil van ondernemen. Hoe vager de doelgroep, hoe kleiner de kans dat een bedrijf makkelijker klante...
Bij de klant in bed

Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Upgrade naar een pro-abonnement
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en Kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
