Woekerpolis en hypotheekrente! ‘De Klant Centraal’?

Actueel

Goede uitzending van Trosradar afgelopen week over de woekerpolis. Conclusie: Bedenkelijke praktijken, 'de Klant Centraal' nog ver te zoeken! Al eerder kwam Trosradar met uitzendingen over de hoge hypotheekrente. Lof voor Trosradar!

Goedpraterij en complexiteit
Trosradar: In Nederland zijn circa 7 miljoen woekerpolissen verkocht. Gemiddeld één per gezin! De gemiddelde kosten voor de consument bij zo'n polis zijn 40%.
Het wordt in zo’n uitzending nog eens heel duidelijk hoe financiële instellingen in een dynamiek van toedekken en uitstellen gevangen zitten. Orde op zaken stellen, ophouden met die 40%? Welnee, niets van te merken! Volhouden dat dit soort zaken normaal zijn lukt echter allang niet meer. Toch gaat de goedpraterij maar door.

Men heeft een uitvlucht gevonden. Het redmiddel bij u...



Willem E.A.J. Scheepers
Pro-lid
Dank voor je verwijzing naar ManPro, Willem, in je entry over ‘woekerpolissen’.

'In het verlengde' heb ik er nog 1-tje voor je & voor de lezers. Het heeft te maken met een (zeer) recente ervaring die ik had/heb met mijn bank/tussenpersoon.

Omdat financiële dienstverlening in het verleden teveel stoeide met provisies, probeert het Ministerie van EZ daar een beperking in op te leggen. Om nu toch 'de schoorsteen te laten roken' hanteren de banken en verzekeringsmijen voortaan een adviestarief. Ik wist er 'iets' van, meer ook niet, tot dat ik er deze week écht mee wordt geconfronteerd.

Als je de ManPro entry "<a href=" http://www.managementpro.nl/verandermanagement/verbazingwekkend-bank-heeft-echt-niet-in-de-gaten-dat-tijden-zijn-veranderd/" rel="nofollow">Verbazingwekkend: Bank heeft echt niet in de gaten dat Tijden zijn Veranderd….</a>." leest dan zie je dat ik vermoed dat dit een business model is dat niet lang standhoudt &amp; wellicht maar goed ook.

Meer over Het spel om poen en prestige