Wat moet ik eenmalig doen om mijn mail te structureren?
Begin met een structuur aan te brengen. Dit een eenmalige actie, het kost dan ook even tijd, maar dit verdient u later ruimschoots terug.
1. Zorg dat uw e-mailcontacten up-to-date zijn. Verwijder oude mailadressen uit uw adresboek(en).
2. Zet e-mailmeldingen uit.
3. Zorg voor een goede mappenstructuur: dat kost even wat tijd, maar u heeft er daarna elke dag voordeel van
Voorbeeld van een handige mappenstructuur:
1. Zorg dat uw e-mailcontacten up-to-date zijn. Verwijder oude mailadressen uit uw adresboek(en).
2. Zet e-mailmeldingen uit.
3. Zorg voor een goede mappenstructuur: dat kost even wat tijd, maar u heeft er daarna elke dag voordeel van
Voorbeeld van een handige mappenstructuur:
- Later Lezen: interessant artikelen, Google alerts, nieuwsbrieven. Op een rustig moment kunt door deze map lopen en de interessantste informatie lezen.
- Prospects: hier komen de e-mailcorrespondenties met potentiële klanten en partners. Maak per klant een subfolder.
- Vandaag: hier komen e-mails die vandaag uw aandacht nodig hebben en niet tot een later moment kunnen wachten.
- Vergaderingen: e-mails en correspondentie over vergaderingen en bijeenkomsten.
- Klanten: per klant een subfolder voor de correspondentie over de lopende projecten.
- Praktisch: bonnetjes, reisschema's, informatie over hoe u een teleconferentie houdt, informatie opslaat in de cloud etc.
- Overig: voor e-mails die u nergens anders kwijt kunt. Probeer hier zo min mogelijk e-mails in te verzamelen!
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 3 vragen en antwoorden over E-mailmanagement.