- Ook u bent e-deskundige
- E-business, ICT en internet
- De meerwaarde van het internet
- Tijd, afstand en hoeveelheid als waardestuwers
- Planningsmodel voor strategisch e-management
- Het benoemen van e-doelstellingen (stap 1)
- Analyse van de externe omgeving (stap 2a)
- Analyse van de interne omgeving (stap 2b)
- Het opstellen van een e-confrontatiematrix (stap 3)
- Het ontwikkelen van e-alternatieven
- Tot slot
Dit is een vervolg op 'E-gekte, E-bezinning & E-management'
Ook u bent e-deskundige
De keuze om wel of niet voor e-business te kiezen - en zo ja, in welke mate - is een 'gewone' management beslissing, die we met 'gewone' tools kunnen aanpakken. Dit besef is van belang, omdat het u behoed voor 'zweverigheid' of een afwachtende houding, omdat u geen deskundige zou zijn. In dit artikel beschrij...
er is uiteraard niet 'one best way' in strategie-ontwikkeling; dat geldt mutatis mutandis ook voor e-strategy. Wat we willen aantonen is dat e-beslissingen niet fundamenteel verschillen van niet-e vraagstukken, en dat bestaande management tools, mits aangepast en met verstand ingezet, uitstekend kunnen voldoen. Implementatievraagstukken kunnen desalniettemin zeer ingrijpend zijn.
de reden dat ik u deze mail stuur is dat ik momenteel druk bezig ben met het schrijven van mijn scriptie over E-retailing. Ik studeer aan de Hogeschool Holland te diemen en volg de opleiding Retailmanagement. Ik zou graag meer informatie willen hebben over dit spraakzame en innovatieve onderwerp.
Mocht u informatie hebben over dit onderwerp wilt u dan zo vriendelijk zijn om mij hierover te informeren .
Hoogachtend,
R.Becker
Hofmark 154
1355 Hl
Almere
dank je
Marc
Wie heeft er tips en of bruikbare voorbeelden voor het schrijven van een Marketing plan tbv het in de Markt presenteren als zijnde een gids en expert.Ik moet in korte tijd (afronding medio febr 2003?
voor mijn post HBO opleiding hierover een Marketingplan schrijven
Alle info stel ik zeer op prijs Groet Karin Kleipoel
Er is veel literatuur over het schrijven marketing plannen beschikbaar. Mijn tip is het boekje ''How to write a marketing plan" door John Westwood (Kogan Page, 2000). Specifiek voor diensten kun je kijken in "Diensten marketing management'' door De Vries, VAn Helsdingen en Kasper, Stenfert Kroese 2001.
Succes.