Opleiding: Rapporten aanpassen en maken in Dynamics 365 Business Central
Doelgroep
Applicatiebeheerders en/of kerngebruikers die verantwoordelijk zijn voor het aanpassen van de lay-out van bestaande Microsoft Dynamics 365 Business Central rapporten, of het zelf aanmaken hiervan. Er wordt in deze training gebruik gemaakt van de Report Builder. Deze training is zowel geschikt voor Business Central in de Cloud als Business Central on-premise.
Beschrijving
Hoe maak je een nieuw rapport? Hoe maak je de lay-out hiervoor aan? En hoe neem je dat nieuwe rapport op in het menu? Groeperen in NAV rapporten, en (sub-)totalen berekenen, hoe doe je dat? En groepen in- en uitklappen, hoe werkt dat? Hoe kun je interactief sorteren? Hoe werkt het toevoegen van headers en footers? Op welke manier pas ik de presentatie van een datum of een getal aan? Dit zijn onderwerpen die aan de orde komen in de training “RDLC-Rapporten”.
We gebruiken de Object Designer van NAV voor het aanmaken/aanpassen van de data set en de Report Builder (van SQL Server) voor het aanpassen van de RDLC-lay-out. Maar we programmeren niet, we schrijven geen C/AL code.
Naast het behandelen van de theorie zullen we vooral praktisch bezig zijn.
Voorkennis
Kennis op het niveau van cursus Microsoft Dynamics 365 Business Central Rapport lay-out in RDLC en Word (BC-RPB) is noodzakelijk.
Inhoud
- Rapport toevoegen aan menu
- Groeperen
- Berekenen van (sub-)totalen
- Uitklappen/Inklappen van groepen
- (Interactief) Sorteren
- Pagina lay-out
- Headers en footers
- Formatteren van getallen en datums
- Labels
