Opleiding: Training schrijven voor kennisbank/FAQ/CMS
Jullie werken met een kennisbank, hebben FAQ’s of een CMS. Of zijn van plan dat binnenkort te gaan doen. Buiten de technische opbouw zijn de teksten die erin staan natuurlijk belangrijk. Hoe zorg je voor duidelijke, begrijpelijke teksten en een goede opbouw?
De training schrijven voor de kennisbank helpt jou en je organisatie met het schrijven van klantvriendelijke teksten in jullie content management systeem. Hoe efficiënter en effectiever de teksten zijn, hoe minder herhaalverkeer binnenkomt bij de medewerkers. Hierdoor zijn medewerkers in staat om meer e-mails en telefoontjes per uur te beantwoorden. Fijn voor de klant want zij zijn sneller geholpen. Fijn voor de medewerkers want zij ervaren minder werkdruk.
Onderwerpen
- opbouw van een tekst
- boodschap en argumentatie
- korte zinnen
- taalgebruik (klantvriendelijk, concreet, duidelijk, positief en actief)
- het gebruik van kopjes
- huisstijlafspraken
- zelf teksten aanpassen
- het voorkomen van herhaalverkeer.
Laat je het schrijven van teksten liever aan ons over?
Heb je al teksten klaarliggen die aan een verfrissende metamorfose toe zijn? Of red je het niet om alle templates zelf te schrijven? Laat dat dan aan Extra Trainers over. Wij zijn in staat in een korte tijd duidelijke en klantvriendelijke teksten op te stellen die je direct kunt gebruiken.
Duur
De training Schrijven voor de kennisbank in ons open rooster duurt een dag. Volg je de training liever alleen of incompany met een groep collega's? Dat kan. Samen stemmen we dan duur en onderwerpen af. Vraag gerust een offerte aan!
Onze aanpak is effectief omdat de voorbeelden, onderwerpen en oefeningen in de training en de benadering van de trainer aansluiten bij jullie dagelijks werk
Wij geloven dat mensen hun gedrag of communicatie aanpassen wanneer zij daarvan het nut zien. In onze trainingen ervaren deelnemers op een praktische manier hoe iets óók kan of anders kan. Zij worden bewust van hun manier van denken en doen en we bieden hen keuzes. Als zij merken wat het oplevert, gaan ze het daarna doen. Wel zo effectief.
In onze trainingen ondersteunt theorie op een frisse en heldere manier afwisselende en herkenbare oefeningen. En zorgen duidelijke handvatten, feedback, adviezen en tips ervoor dat deelnemers nieuwe vaardigheden en inzichten direct in de praktijk toepassen.
- Onze trainingen zijn maatwerk. We werken met cases uit jullie eigen praktijk.
- Deelnemers krijgen een training in open sfeer waar ervaren, doen en plezier centraal staan.
- Onze trainingen bestaan voor 75% uit praktijk en 25% theorie.
- We gebruiken veel verschillende werkvormen: rollenspellen, spelvormen, instructie en praktijkopdrachten.
- Onze trainingen stemmen we af op het niveau en de leerstijlen van deelnemers.
Wij trainen in groepen van maximaal acht personen. Dit biedt de deelnemers veel individuele aandacht, waardoor persoonlijke aandachtspunten duidelijk naar voren komen en opgelost worden.
Onze trainers zijn ervaren op het gebied van communicatie & gedrag en trainen veel bij toonaangevende bedrijven en organisaties. Evaluaties zijn uitstekend.

