Opleiding: Resultaatgericht Organiseren en Managen Maatwerk
Er ontstaat een steeds grotere behoefte aan resultaatgericht werken: het afspreken van reële doelstellingen, het volgen of deze doelstellingen worden gehaald, het begeleiden van de medewerkers die deze doelstellingen moeten halen, het meten van de voortgang en het er naar belonen. De toenemende behoefte aan resultaatgericht werken wordt voor een groot deel veroorzaakt doordat bij veel organisaties de financiële rek er uit is, er een toename van het aantal flexwerkers is, het aantal managers afneemt en niet in de laatste plaats door de gevolgen van de kredietcrisis. Deze gezamenlijke ascpecten makende behoefte aan resultaatgericht werken onder managers groot. Wat moet er echt gebeuren en hoe zorg ik ervoor dat mijn medewerkers dit inderdaad doen? De zeer praktijkgerichte training Resultaatgericht Managen en Organiseren beantwoordt deze vragen.
Te behandelen onderwerpen in overleg met opdrachtgever:
- Wat is resultaatgericht werken en resultaatgericht organiseren?
- Wat is de meerwaarde van resultaatgericht werken? Waarom resultaatgericht werken?
- Hoe definieer ik resultaatgebieden en doelstellingen om RGO toe te passen?
- Hoe kan ik mijn RGO doelen halen?
- Begrippen bij resultaatgericht werken
- Daadwerkelijk definiëren van doelstellingen
Resultaten
- Inzicht in hoe resultaatgericht werken wordt georganiseerd.
- Definiëring van de persoonlijke resultaatgebieden, resultaatmaatstaven en doelstellingen.
- Doorvertaling van de doelstellingen naar de individuele medewerkers.
- Weten welke medewerker, voor welke doelstelling, op welke manier kan worden aangestuurd.
- Het goed kunnen voeren van: doelstellingsgesprekken, voortgangsgesprekken, beoordelingsgesprekken en beloningsgesprekken.
- Prioriteiten kunnen stellen.
- De HR-cyclus
Doelgroep
Managers en HR
Bijzonderheden
De training is gebaseerd op het boek "Resultaatgericht werken, managen en organiseren” van Wim Kweekel. Dit boek krijgen de deelnemers ook uitgereikt na het volgen van de training.
De training sluit aan bij knelpunten als:
- Geen of slecht gedefinieerde doelstellingen
- "Ik weet niet hoe en waarop ik mijn medewerkers moet beoordelen."
- "Ik weet niet goed hoe ik mijn medewerkers kan begeleiden in hun ontwikkeling."
- "Elk van mijn medewerkers moet anders worden aangesproken, maar hoe?"
- Teveel taken hebben die niet bij de eigen taken behoren.
- Resultaatgericht werken in bedrijf in willen voeren maar niet weten hoe.
Data
In overleg met opdrachtgever.
