Opleiding: ITIL® 4 Foundation (E-learning) inclusief examen
Wat is ITIL?
ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library en is een set van best practices voor IT-servicebeheer. Het is een wereldwijd erkend framework dat organisaties helpt om hun IT-processen efficiënter en effectiever te maken.
Waarom een online training volgen?
Online kun je studeren in je eigen tempo, in je eigen tijd. Je hoeft niet te reizen naar een trainingslocatie en je kunt je in alle rust met de uitleg van onze trainer voorbereiden op het examen. Bijvoorbeeld tijdens het sporten, of als je in de bus of trein zit op weg naar je werk. Zo kun je je tijd zo efficient mogelijk besteden.
Wat krijg ik allemaal bij aankoop van deze training?
Je ontvangt alle offciële trainingsmaterialen die je in een klassikale training ook zou krijgen. Een leerboek, studiegids, proefexamens, uitleg. Kijk voor een volledig overzicht verder op deze pagina.
Is deze training inclusief examen?
Je krijgt een voucher waarmee je bij een officiële erkende examenprovider het examen kunt afleggen.
Is het verplicht het examen te doen?
Het examen is niet verplicht, je mag ook alleen de training volgen. Je krijgt altijd een certificaat van deelname. Daarnaast krijg je een exmanevoucher waarbij je het examen kunt gaan doen en je officiële ITIL V4 Certficaat kunt gaan halen.
Wat is de waarde van het certficaat?
Met het certficaat kun je aantonen dat je over de vaardigheden en kennis beschikt die horen bij ITIL Foundation. Werkgevers hechten hier vaak waarde bij werving en selectie.
Wat als ik extra hulp nodig heb?
Dan neem je contact op met ons. Talent2Train is opgericht door ervaren trainers in de software industrie en wij zullen er alles aan doen om je te ondersteunen bij je leerproces. Onze contactgegevens staan onder vermeld, neem gerust contact op, we horen graag van je!
Inhoud van de training
De lessen bestaan uit 6 modules. Elke module bevat verschillende lessen.
Over deze e-learning
- Ondersteuning en vragen
- Copyright Notice
Module 1 Introductie
- Introductie
- Doelstellingen
- Over het Examen
- Syllabus en Quick Reference Guide
Module 2
- Basis begrippen van service management
- Het waarde concept
- Rol van belanghebbenden en service afnemers
- Service aanbod
- Waarde creëren met services
- Review en Reflectie
- Quiz
Module 3
- Basisconcepten van ITIL
- Vier dimensies van service management
- ITIL Service waarde systeem
- Service value stream
- Quiz
Module 4
- Richtinggevende principes van ITIL4
- Introductie tot de richtinggevende principes
- Gebruik van de richtgegevende principes
- Review en Reflectie
- Quiz
Module 5
- Management practices van ITIL 4
- Practices stap voor stap
- Doel van de ITIL practices
- Overview van de 8 ITIL practices
- Key Management Practices deel 1
- Key Management Practices deel 2
- Key Management Practices deel 3
- Quiz
Module 6
- Examenvoorbereiding
- Samenvatting
- Extra informatie ter voorbereiding van het examen
- Quiz
Documentatie
- Woordenlijst
Proefexamens
- Proefexamen 1
- Proefexamen 1 Antwoorden met uitleg
- Proefexamen 2
- Proefexamen 2 Antwoorden met uitleg
- Examenaanvraag
