De trend is: Ophouden met ingewikkeld en tijdrovend gedoe rond visie, missie en kernwaarden. Dus: Right on target!
Hoe doe je dat? Hier volgt de essentie.
Missie, visie en kernwaarden
We hebben te lang geïnvesteerd in het oppoetsen van fraaie teksten. Om die vervolgens op alle mogelijke manieren in de organisatie te verspreiden. De les is: Hoe fraaier de teksten en hoe slimmer en omvangrijker de communicatie erover, hoe groter de mislukking.
De trend is: Ophouden met ingewikkeld en tijdrovend gedoe rond visie, missie en kernwaarden. Dus: Right on target!
Hoe doe je dat? Hier volgt de essentie.
Kort en bondig
Geen dikke verhalen of fraaie teksten! Wel een inspirerende ambitie of een duidelijk motto. De stip op de horizon of een leidraad voor het handelen.
- VDL heeft als motto Kracht door sa...
<em>"Ask the person: what is your sense of the vision? And how did this vision effect what you did today. And if people say ‘I don't know’, then the vision is not there. It is only there if it influences day to day actions."</em>
Doorbreek de cirkel. Einde aan de tot standaard verheven gebakken (marketing)lucht. Gewoon doen wat je doen moet: klanten blij maken. Je zou denken dat je niemand hoeft uit te leggen dat dat de juiste koers is... of toch?