Met stijgende verbazing heb ik zojuist in het NRC Handelsblad van zaterdag 14 december (op pagina 9) de beide artikelen gelezen over FC ZyLyN met als lijstrekker Fritz Korbach. Topmanagers leren het nooit. Alsof managementboekjes niet bestaan en altijd over anderen gaan. Zo deed de klapschaats er twaalf jaar over om ingeburgerd te raken en werden The Beatles ooit bij Decca in 1962, het jaar van hun doorbraak nota bene, de deur gewezen onder het mom van 'gitaargroepjes hebben hun beste tijd gehad'.
Wat is er aan de hand? Er is een initiatief van o.a. Fritz Korbach om de vele werkeloze profvoetballers (honderden inmiddels) een kans te bieden om zich via FC ZyLyN (mooi logo hebben ze trouwens) weer in de picture te spelen. Ze hebben geen eigen stadion, maar spelen hun thuiswedstrijden gewoon ...
Ik heb nog wel een tip voor de mediatraining van KNVB:
D:\\install new thinking.
Ik ben benieuwd wanneer ik telefoon van hem krijg. Ik zal hem graag te woord staan en een hand schudden. Het is tijd voor een goed gesprek.