Bij het Veranderen van een Organisatie hoort Communicatie en Commitment. & Als je dan communiceert dan is het vertellen van een verhaal, van Jouw Verhaal (nb: doe je dit dan toont dat je commitment & verstevigt het je geloofwaardigheid, het is je Silent Language) essentieel. (nb: wil of kun je nog geen verhaal vertellen lees dan eens The Story Factor.) Bij het vertellen van Jouw Verhaal kan het gebruik maken van metaforen handig zijn, héél handig zelfs. Daarvoor, om zo'n metafoor te kunnen gebruiken is het handig als je beschikt over een arsenaal aan ervaringen en voorbeelden, voorbeelden uit je praktijk e/o voorbeelden van 'iets' dat je net zag. Voor dat laatste heb ik (nog) een tip voor je.
Het Britse BBC staat bekend om haar prachtige documentaires, zo waren daar eerder de docu's 'Apes' en 'Dinosaurs'. Deze week is de BBC gestart met een nieuwe serie: 'Earth: The Power of The Planet'. Indrukwekkend, de beelden die je ziet; alleen daarom al een aanrader!
The Herald zag het goed toen zij deze docu serie introduceerden: 'Preparing to Rock your World'. Dat klopt. Nu je toehoorders nog, je collegae, je managers en je medewerkers: krijg hen mee in het veranderingsproces zoals ook je organisatie voedend wordt als een volcano......
(Overigens, gisteren hoorde ik zo'n begenadigd spreker, maar daarover morgen meer.)
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro
Als dát nou eens iets was wat we als mensheid zouden willen inzien en leren begrijpen, pas dán zou er toekomst voor ons zijn. Daar zijn we géén management en communicatiestrategiën voor nodig, doch alleen het vermogen tot stille en diepe verwondering. Leert managementpro dat ook???
Omgevingsbewustzijn op topniveau gaat niet over economie of economische aangelegenheden, maar over MENS-ZIJN!