Bert Overbeek is management-trainer, team-coach en interim manager. Opgeleid door NS en Schouten en Nelissen, besloot hij na 25 jaar loondienst om voor zichzelf te gaan werken. Hij wilde zijn klanten meer op maat bedienen. Ook wilde hij de kwaliteit van zijn werk vergroten en hij had het gevoel dat hij daarvoor onafhankelijk moest kunnen opereren.
Prof. dr. Mastenbroek van Managementsite ‘ontdekte’ dat Bert een originele management-denker en -schrijver was. Hij vroeg hem in 2006 of hij een weblog voor jonge managers wilde bijhouden, als partnerlink van het veelgelezen ManagementSite. Sindsdien schreef hij meer dan 2000 artikelen zeven managementboeken. Ze werden uitgegeven door Haystack en door Futuro Uitgevers. Vier boeken werden bestsellers en eindigden in de Managementboek top 5.
Overbeek vindt kennisdeling zo belangrijk, dat hij hier op Jongebazen de finesses van het managementvak deelt met zijn collega’s. Het is nodig in tijden van verandering. Aritificial Intelligence heeft dan ook volop zijn aandacht, maar vooral in combinatie met gedrag: wat wordt de rol van de mens straks en hoe kan hij zich daarop voorbereiden? Het gaat bij Bert trouwens niet alleen over AI. In zijn boek 'De Schakelaar' zet hij uiteen hoe hij vindt dat de manager van de toekomst zijn teams tot maximale prestaties kan leiden.
Correspondentie met Bert Overbeek gaat via icloud.com. Gewoon zijn naam in kleine letters ervoor en er is contact. Zijn website? bertoverbeek.com
Verwijzingen zijn uitstekend.
Kortom, nadere uitleg en toelichting is zeer gewenst.
Het is lastig om zonder de uitslag uitleg te geven. De ideeen achter de test zijn te vinden in
m@n@gement, <a href="http://management.hbp.net/scripts/artikelen/60/bijdrage.asp?aid=60">Kwaliteit en sturen op verantwoordelijkheid</a>. Wellicht helpt dit.
bij deze categorie heb je wel weinig tips, maar degene die er staat kun je wel echt iets mee.
Arend Ardon in de rubriek Consultancy. De rubrieken "Verandermanagement"en "Persoonlijke
Effectiviteit" verschaffen ook de nodige informatie. Succes!
Hartelijke groet,
Groetjes Rianne
Prettige publikatie, niet te lang en duidelijk.Jezelf een spiegel voorhouden is heel nuttig. Als j eerlijkbent kun eigenlijk zelf het beste beoordelen waar de knelpunten zitten, en vervolgens heb je op deze manier objectieve input voor verandering.
Ik ben op deze site terecht gekomen bij het zoeken naar op specifieke verandermanagement gerichte vacature banken, wie kan mijn helpen aan deze vacature banken.
Je bent natuurlijk wel kritisch op je eigen functioneren, maar in de praktijk gaat het vaak anders dan je achter je computer bedenkt.
Ik zou het leuk vinden om wat meer "getest" te worden bij zo'n test.
Een goede aanvulling.
Medewerkers...
Een Manager is iemand die het beste uit de mensen haalt...
Het is de omgang die hij/zij in daden vertaald.
Zijn/Haar karakter zorgt ervoor dat jouw hartje straalt,
Uiteindelijk wordt hij/zij met open armen onthaald.
Discipline is hier heel erg belangrijk,
Normen en Waarden halen alle plooien uit de strijk.
Een Manager met “Kwaliteiten” is even “Hart” nodig
Als een uitstekende Medewerker...
Met deze samenwerking wordt de Formule alleen maar sterker.
Een Manager heeft ivoor-i-v naar de problemen,
Pas dan... Kan hij/zij daadwerkelijk iets ondernemen.
Medewerkers smeken om aandacht en waardering,
Dat is toch een simpele redenering.
Elk detail wordt opgemerkt en bekeken,
Geen enkel hoekje heeft er ooit naar omgekeken.
Soms past een persoon niet helemaal in het beleid,
Met Uw keuze sta je bij Uw meerderen in het krijt.
Bij ziekte laat je wat van je horen,
Of is het de bedoeling dat je de rust gaat verstoren.
Problemen zijn er om op te lossen,
Proef ook eens de smaak van die heerlijke druiventrossen.
Uw aanwezigheid laat iets achter bij de mens,
Aandacht en begrip dat is hun grootste hartenwens.
Opeens gaat de genezing met sprongen vooruit,
Met Tijd en Woord verwarm je de schoonheid van het geluid...
John
Met 6 simpe;e vragen inzicht gekregen in wat ik al wist, toch wel weer goed om te weten overigens: meer sturing van mij is nodig, de rest klopt met het gemiddelde.
groet,
Erik Loijenga
Ik ben in alle informatie hierover geinteresseerd, maar kan helaas op deze pagina niets vinden. Misschien is mijn zoekopdracht wel fout.
Mocht u mij kunnen helpen, heel graag!
Alvast bedankt
Lieke Verrijt
Lverrijt@hotmail.com
Als Surinamer in Nederland had ik mij qua managing, Nederlandse stijl niet zo hoog ingschat.
Daarbij is er denk ik een verschil in definiering tussen managen in de USA en in Nederland.
Hier lijkt managen meer een amalgaam te zijn tussen leiderschap en een strakke regie van managen (sturen).
In de USA lijkt een manager meer produktiegericht en onpersoonlijk , i.t.t. Nederland.
Hier lijkt een manager meer de te voldoen aan het begrip leadership wat in de USA wordt gebruikt.
Zie; www.nsba.org.
Persoonlijk vindt ik de het lezen over "leadership"duidelijker en eenduidig in de diverse Amerikaanse literatuur.
Ik wil in mijn leidingstyl graag veel aandacht geven aan mijn personeel en daardoor de uiteindelijke productie-kwaliteit van mijn bedrijf (middel-grote bakkerij 70 man personeel en 2-ploegendiensten) vergroten.
Het grootste probleem waar ik voornamelijk tegen aanloop is de onregelmatigheid van het werk dat een aantal van mijn personeelsleden verricht. De ene dag produceren ze veilloos (dus ze kunnen het goed en weten wat er van ze verwacht word) zodat ik denk dat ik daar de sturing iets los kan laten op dat gebied. De volgende dag kan de productie zwaar tegenvallen en niet voldoen aan de (hoge) kwaliteitseisen van mij, maar vooral van de klanten.
Volgens mij heeft dit voornamelijk te maken met discipline!!!
Graag zou ik dit veranderen maar weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken.
Als er lezers zijn die dit herkennen en/of mij willen informeren hierover, hou ik mij zeker aanbevolen,
Groeten J.v.Snippenberg
E-mail: snippenberg39@zonnet.nl
Een alternatief is continue supervisie van de produktie-chef met speciale aandacht voor de produktie-kwaliteit. Maar dit heeft het nadeel dat de medewerkers veel minder op hun eigen verantwoordelijkheid aangesproken worden.
zo komt het mij voor dat de geschoolde 'leidinggevenden' in ons lndje veelal door de mand vallen in de praktijk omdat zij zich te veel als 'leidingnemenden' gaan gedragen.
in het (contact) veld heeft men te maken met relaties, die door verschillende werkzame energievelden in stand wordt gehouden / beheerst / verstoord / etc. .
De oplossingsgedachte hierbij zou kunnen zijn
dat er sprake is van een werkzaam evenwicht indien ...
men het idee heeft 2 x meer te geven dan te nemen.
Immers door het ego-filter ... valt nemen nou eenmaal minder op.
:{ let wel dit is geen exacte wetenschap maar een 'mutual understanding' van een draaggolf, een ritme begrip dat op zich acceptabel is voor velen }:
Praktijken die bovenstaande staven ...
zijn de psychopatische gedragingen van ambtelijke 'baasjes' die zich laten voorstaan op hun positie(s) en de argumentatie kaders (soms reeds lang) hebben verlaten.
Als punt van aandacht n.a.v. het artikel over (de egowensdroom) 'leidinggeven' en
...
mijn zelf-gewaarwording tijdens meerdere 1 minuut stiltes van afgelopen dagen (oa. bij AZ-Utrecht).
avé s'ace (R) - Wilberian & green horse sensor