Kleine adviesbureaus uit de gratie?

De houding van managers ten opzichte van externe leveranciers is er ook niet beter op geworden. Vroeger was er nog wel enig respect voor mannen en vrouwen die de moed hadden voor zichzelf te beginnen; nu worden ze vaak benaderd vanuit het vooroordeel dat ze praatjesmakers zijn. Hoe komt dit toch?

De positie van externe organisatieadviseurs in grote organisaties is de laatste jaren nogal anders geworden. Bedrijven besteden de boel uit aan grote suppliers. De kleinere leveranciers moeten zich daarbij aansluiten, waarbij vaak contracten worden afgesloten met relatie- en concurrentiebedingen. De grote leveranciers vervullen dus een makelaarspositie. Kwaliteitsgaranties worden daarbij uit de losse pols gegeven, maar het zijn vaak de betere medewerkers die de grote leveranciers hebben verlaten. Bovendien zijn kleine leveranciers vaak goedkoper en klantgerichter. 

De houding van managers ten opzichte van externe leveranciers is er ook niet beter op geworden. Vroeger was er nog wel enig respect voor mannen en vrouwen die de moed hadden voor zichzelf te beginnen; nu worden ze vaak benaderd vanuit het vooroordeel dat ze praatjesmakers zijn.  Hoe komt dit toch? (Afbeelding is te vinden op http://www.fotosearch.com/photos-images/spirituality_1.html)

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO