In verband met de privatisering van opleidingsinstituten op de Vlaamse markt zal de interactieacademie zich naast de nonprofitbranche ook op het bedrijfsleven storten. Nederland is daarbij een aantrekkelijke markt. 30 procent van de duizenden cursisten komt uit Nederland. Met name jonge managers kunnen buitengewoon veel hebben aan de opleidingsprogramma’s van de interactieacademie. (http://www.interactie-academie.be/)
Vraag mensen naar de oorzaak van problemen in hun bedrijven, en in negen van de tien gevallen zal het antwoord zijn: communicatie. Natuurlijk, soms deugt er weinig van de kostenbeheersing, de informatiesystemen, de inrichting van de organisatie en de planning en roosters. Echter, dat is door slimme mensen snel te veranderen. Daar kan pijn zitten maar meestal valt het wel mee.
De klacht betreft vooral de communicatie, waarmee veel bedoeld is want alles is communicatie, maar vooral de zaken die de lagen in bedrijven elkaar al dan niet vertellen. Het gekke van die klacht is dat vrijwel alle grote organisaties er mee te kampen hebben.
Er is dus alle reden om de conclusie te trekken dat communicatie niet goed verloopt als je er geen werk van maakt. Veel organisatieadviseurs en managers voorspellen bij de aanvang van een veranderingstraject verbetering van de communicatie. Zelden leggen ze uit hoe ze dat willen gaan doen.
Een echt interessante zienswijze op interactie en datgene wat wij communicatie noemen is ontwikkeld door de interactieacademie in Antwerpen. Dit Vlaamse instituut heeft al wat mensen uit de non-profitsector gevormd en boeken geweldige resultaten als het gaat om gedragsbeïnvloeding.
In verband met de privatisering van opleidingsinstituten op de Vlaamse markt zal de interactieacademie zich naast de nonprofitbranche ook op het bedrijfsleven storten. Nederland is daarbij een aantrekkelijke markt. 30 procent van de duizenden cursisten komt uit Nederland. Met name jonge managers kunnen buitengewoon veel hebben aan de opleidingsprogramma’s van de interactieacademie. Je krijgt een verbluffend inzicht in de werking van de menselijke geest in de context van een organisatie en begrijpt meer van beïnvloeding. Aan te raden. En nog leuk ook, want je combineert het met een geweldige stad.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO