Informatie- en communicatietechnologie in de kennismaatschappij

Cover stories

Trends in de kennismaatschappij

We kunnen in het bedrijfsleven een aantal belangrijke trendsonderscheiden, namelijk:

  • flexibilisering
  • internationalisering
  • het gebruik van informatie- en communicatietechnologie
  • de lerende organisatie
  • de herinrichting van bedrijfsprocessen

Flexibilisering is en was een belangrijk motief voor met namevele Amerikaanse bedrijven die in een proces van "down-sizing"zaten. Het wordt steeds belangrijker om economische factoren zoalskapitaal, grondstoffen en arbeid steeds flexibeler te kunneninzetten. M.b.t. kapitaal heeft dat geleid tot een ontwikkelingwaarbij nieuwe machines inzetbaar moeten zijn voor verschillendewerkzaamheden. Mass-customization is hier ...

Henri Damen
De insteek dat de tools er zijn en nu de managers nog klinkt erg leuk in de oren.
Graag zou ik hiet een volgende opmerking bij willen maken. Vaak merk je dat employability bij een deel van collega's, management en in de lijn wel draagvlak kan krijgen, alleen als men er zelf aan moet beginnen dit wordt afgewezen. Men denkt dat men met vele jaren ervaring er ook kan komen cq dat die ervaring te laag beloont wordt.

ALs manager zou ik het interressant vinden om de juiste tools, middelen, ervaringtips te hebben hoe je juist zo'n groep collega's kan motiveren en meekrijgen. Het ligt mijns inziens dus niet alleen bij het management om nieuwe zaken doorgevoerd te krijgen, maar ook op de vloer en in de lijn.

indien iemand mij hier e.e.a. over kan toelichten hou ik mij aanbevolen.

Henri Damen
Beatrice Oosterhoff
Dit artikel geeft antwoorden op specifieke vragen die ik had in verband met het opstellen van een marketing plan voor de uitbreiding van mijn onderneming.

Trendwatching is hierbij het sleutelwoord.
Dit artikel bevestigt mijn analyse dat werk, opleiding en ontspanning in de toekomst meer in elkaar zullen overlopen.

Ik maak nu dan ook concrete plannen om daar commercieel op in te spelen.

Hartelijk dank voor het onder woorden brengen van mijn gevoel.

(En nu nog de bank zien te overtuigen)

vriendelijke groet,

Beatrice Oosterhoff

Capital Translations
Stinsenweg 116
301 WP RODEN
tel 050-5011056
cees de groot
teleren & teleleren gaan samen ...

even uitleggen:

te-leren is een open ruimte die de mens gewaar wordt door de natuur te ervaren in al haar finesses ...

die ruimte is te vullen door ook haar leegte te ondrhouden: vandaar natuurwijs als een onderhoudend perspectief van de complexiteit ...

die je via vakken-vult in een variëteit die jij bestuurt in jouw specifieke interesse , smal en diep en/of graag breed en vlook (ondiep & simpel) ... verwoord in taal

en vergeet niet dat taal mag verwonderen ... je hoeft niet direct iets te snappen ... het mag je "raken" (en als het dat niet doet, is het ook goed)

een variant van tele-leren is overigens telepathisch leren verstaan welke verbanden actief zijn in het gesprek - het gaat daarbij over het vermogen allerlei gebieden in combinatie te kunnen overstijgen ...

in je heelheid als mens, spiritueel gegrond in aarde, water en lucht - het doen zelf is je vuur van intentie, gerichtheid ... met mededogen

Meer over Kennismanagement