Helpdesk intern ondernemerschap

Helpdesk: Goedemorgen, waarmee kan ik u van dienst zijn?

Klant: Ik wil graag Intern Ondernemerschap installeren. Kunt u mij daar misschien mee
helpen?

Helpdesk: Ja natuurlijk, bent u er echt klaar voor?

Klant: Ta, dat weet ik niet echt. Ik denk het wel. wat moet ik eerst doen?

Helpdesk: De eerste stap is het openen van vertrouwen. Kunt u dat vinden?

Klant: Jazeker. Maar er worden nu verschillende andere programma´s uitgevoerd. Kunnen die tijdens het installeren gewoon blijven draaien?

Helpdesk: Welke programma’s zijn dat precies?

Klant: Laat me eens kijken, op het ogenblik worden controle-en-dwang.exe, twijfel.exe, angst.com en waan-van-de-dag.exe uitgevoerd.

Helpdesk: Geen probleem. Twijfel.exe wordt geleidelijk wel door Intern Ondernemerschap gewist uit uw huidige besturingssysteem. H...


C. de Vries
Lid sinds 2019
Bovenstaande tekst straalt positivisme uit. Verfrissend met alle zorgelijke verhalen om ons heen. Geeft de ondernemer weer eens een andere kijk op zijn medewerkers, te vaak enkel in woord het belangrijkste kapitaal van de onderneming genoemd.

Leuk dit gelezen te hebben, zal het zeker eens aanhalen bij mijn relaties (natuurlijk onder bronvermelding!)

Met vriendelijke groet,

Chris
Ronald van Domburg
een mooie metafoor die mij wel aanspreekt, hoewel het vergelijken van een organisatie met een computer ook z'n beperkingen heeft (zoals iedere vergelijking).
Wat ik mooi vind is dat de klant ZELF het programma moet installeren en dat de helpdesk niet langskomt om het effe te fixen. De klant heeft nu ervaren dat hij zelf in staat is een nieuw programma werkend te krijgen en de obstakels die hij daarbij tegenkomt, te overwinnen.

Alleen nu nog de resetknop verwijderen om te voorkomen dat in een onbewaakt moment de oude situatie weer opnieuw hersteld wordt...


Ronald van Domburg
www.playtochange.com