Bert Overbeek is trainer, coach en interim manager, maar tegenwoordig kan je ook zeggen: organisatiedokter en -innovator. Opgeleid door NS en Schouten en Nelissen, besloot Jongebazen-oprichter Bert Overbeek na 25 jaar loondienst om voor zichzelf te gaan werken. Hij wilde zijn klanten meer op maat bedienen, de basis van zijn werk verdiepen en de kwaliteit van zijn werk vergroten en had het gevoel dat hij daarvoor onafhankelijk moest kunnen opereren. Hij is er gelukkig van geworden. (Website met filmpje: www.pitchersupport.jimdo.com)
Prof. dr. Mastenbroek van Managementsite ‘ontdekte’ dat Overbeek meer kon dan bedrijven helpen met verbeteringen van resultaat en sfeer. Hij vroeg de schrijvende organisatieontwikkelaar of hij een weblog voor jonge managers wilde bijhouden, als partnerlink van het grote ManagementSite. Dat was tien jaar geleden. Sindsdien schreef Overbeek bijna 1500 artikelen en zes boeken. Ze werden uitgegeven door Haystack en door Futuro Uitgevers. Twee boeken werden bestsellers en eindigden in de top 10 (‘Het Flitsbrein’ en ‘Mannen en/of vrouwen’).
Overbeek vindt kosteloze kennisdeling en informatie-uitwisseling zo belangrijk, dat hij hier op jongebazen.nl nu 10 jaar de finesses van het managementvak deelt met vakbroeders en collega’s. Daarmee liep hij voor op de moderne social media trends waarin het ‘geven’ van gratis informatie een marketing tool is geworden.
Meer dan 100 000 mensen bezoeken Jongebazen per jaar. En het heeft hem veel respect opgeleverd in managementland. Alles wat te maken heeft met het verbeteren van organisaties, teams en mensen boeit hem. 21 jaar ervaring en intensieve studies helpen hem daarbij. Zijn humor leidt er toe dat mensen hem graag inhuren als spreker en inspirator, en zijn veelzijdigheid heeft hem het compliment van een topvrouw opgeleverd, dat hij altijd een eigen gezichtspunt kiest en je daardoor aan het denken zet.
Organisaties weten de weg naar hem te vinden. Hij zei daarover in een interview: ‘Het is niet altijd makkelijk om mijn werk te combineren met jongebazen, omdat je op zo’n blog wel eens inzichten los wilt maken die strijdig zijn met wat gangbaar is in mijn vak. Wat zegt hij daar nu weer?, denken opdrachtgevers dan. Maar ik kan ze gerust stellen. In mijn werk kan ik me goed op een opdracht richten.’
Bert twittert op Goeroetweets, een titel die is afgeleid van zijn boek ‘Goeroegetwitter’. Het woord ‘goeroe’ is duidelijk met een knipoog. Want hij is wars van goeroeneigingen, en prefereert laagdrempeligheid. Jongebazen heeft een eigen groep op Linkedin.
Correspondentie met Bert Overbeek via pitcher.support@hetnet.nl Zijn website is www.pitchersupport.jimdo.com
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro
Dank voor de tip!
En op het web is zo'n lijst te vinden en is actueel:
<a href="http://www.vraagalex.nl/0900-lijst.html" rel="nofollow">http://www.vraagalex.nl/0900-lijst.html</a>
mvgr.
Dhian Sioe Lie
Ik vind het een goed bedoelde gedachte om mensen goedkoper te laten bellen, maar vraag je eens af waarom dit soort nummers in het leven zijn geroepen. Niet om de consument te pesten, maar om klant-communicatie efficiënter en effectiever te laten verlopen en informatiestromen te stroomlijnen en inzichtelijk te houden. Een groot gevaar van deze lijst dat mensen van het kastje naar de muur worden gestuurd en dat niet zichtbaar is dat men contact heeft gehad. De klant is daarmee uiteindelijk niet geholpen en kan door langer op het antwoord van zijn klantvraag moet wachten dan noodzakelijk is.. Bij de meeste callcenters legt men elk contact vast zodat je als klant zichtbaar bent en blijft. Dit heeft voor en tegens (big brother), maar als voorbeeld het geplaatste nummer van het UWV 0900 9294 /0113 750 350. Belt de klant het lokale nummer dan krijgt hij het regionale kantoor aan de lijn. De medewerkers van dit regionale kantoor hebben alleen inzicht in hun eigen klantenbestand. Dit i.t.t. de medewerkers van het vermelde 0900-nr, die de klantvraag in de meeste gevallen in 1 keer hadden kunnen beantwoorden . Als een klant belt met het vermelde regionale nr. die niet tot dit kantoor behoort, dan wordt men alsnog verwezen naar het 0900-nr. Gevolg duurdere kosten (i.v.m. 2 telefoontjes i.p.v. 1) "Goedkoop= duurkoop" Ik verzoek dan ook om in ieder geval het lokale nummer van UWV te verwijderen, omdat deze groep klanten zeker niet gebaat is bij hogere kosten.
Ik verwacht eigenlijk wel een reactie van de redactie!!!
En denk je dat ik een reactie kreeg op mijn bericht? Nee hoor. Ik had zelfs mijn 06-nummer achtergelaten. Ik zou graag zelf de redactie bellen, maar ja, een nummer is nergens te vinden op deze site. En zo'n club moet organisaties dan de les lezen over klantvriendelijkheid?
Alle Pro 900-nummers schrijvers hier vergeten dat een heleboel mensen een abonnement hebben waarbij ze gratis naar vaste nummers kunnen bellen, maar daarbij zijn die fijne 0900-nummers altijd uitgesloten.
Ik heb zelf een probleem met de kpn (wat zij nota bene zelf hebben veroorzaakt). Het is van de zotte dat ik dan 10 cent per minuut maal vele minuten moet betalen om mijn probleem opgelost te krijgen. Als bedrijven gewoon zorgen dat ze hun zaken op orde hebben, dan bellen er geen duizenden mensen.
Fletcher hotel reserveringslijn
0900-4334334
0347-750475
Hoe zit het met UWV afdeling WW?
Dat nummer aangegeven op deze site is niet specifiek voor afdeling WW, en als ik met afdeling WW wil spreken, moet ik eerst worden doorverbonden, en die vrouw zag dus dat ik via het vaste nummer belde, dus verbond ze me door met afdeling WW, en volgens mij in dit geval met het 0900-9294 nummer, het is ronduit BELACHELIJK en WEERZINWEKKEND, want toen ik vroeg naar het vaste nummer van afdeling WW kreeg ik als antwoord dat ik 0900 9294 moest bellen waar al mijn vragen zullen worden beantwoord, en HÉÉL GEWIEKST geeft hij daarmee GEEN antwoord op mijn vraag!
Waarschijnlijk worden ze hierop GETRAIND en misschien is het zelf onderdeel van hun bonus?? Om het voor deze helpdeskmedewerkers nog aantrekkelijker te maken om deze vraag zo KUNDIG mogelijk te omzeilen?
Heeft iemand het directe VASTE nummer van het UWV afdeling WW? Dan sla ik deze direct op in mijn telefoon!
Vriendelijke groet,
Helaas de ingbank staat er niet bij.
met vriendelijke groet,
Marijke
Ik heb hun spaans nr gebeld maar spreken alleen spaans en geen engels.
Ik heb nu een 0900 nr van hun maar kan dit niet bellen vanuit Spanje.
Weet U voor dit nr een gewoon telefoon nr??
Het nr is0900-7770005
Bij voorbaat dank Baudie Kalsbeek.
Ik ga het ook opslaan.
Alleen wat sommige bedrijven wel op 1 van een manier kunnen zien is dat de beller niet het 0900 nummer heeft gedraaid.
En dan zeggen ze van dan moet u contact opnemen via 0900******
Sommige bedrijven willen je dan pas helpen.
En hebben jullie toevallig ook het gewone nummer van Neckermann?
LETOP! Het is NIET Neckermann Reizen!
Het gaat om deze bedrijf.
http://nl.neckermann.com/
BEL DIT NIET.
Men word namelijk doorgeschakeld via het 0900 nummer
Alternatief 088-8982001 of 033-751 7660 (amersfoort)
Er is een tweede nummer te vinden in Groningen.
Deze wel;
UWV
0900-nummer 0900-9294 (lokaal tarief)
Alternatief 088-8982001
Het vaste nummer van Top Ticket Line wordt niet gebruikt.
Nu kan ik dus alleen dat dure 0900 nummer bellen.
Vriendenloterij 0900 300 1400 / 088-6237030
bvd
De taxibus Connexxion in Den Haag is van vaste nummer naar 0900-0345
Dit is een vervoer voor chronische zieke mensen en ik heb dit pasje, maar ik wil veranderen naar een andere prepaid provider zoals Lyca en die hebben 0900 nummers geblokkeerd.
Is er een vaste nummer die ik wel kan bellen?
Alvast bedankt.
Mw. C. Tolentino
Keep up the good job