.Het komt tegenwoordig steeds vaker voor dat bedrijven voor de consument alleen bereikbaar zijn via een 0900-telefoonnummer. Deze nummers kunnen erg duur zijn, 70 cent per minuut is tegenwoordig niet ongewoon. En hoe duurder het bellen van zo'n nummer is, hoe langer het duurt voor u de juistepersoon aan de lijn heeft. Vaak krijgt u, voor u het keuzemenu eerst ook nogeens een reclameverhaaltje van het bedrijf te horen. Zo hangt u tijden aan de telefoon, gedwongen om eerst te luisteren naar de reclame van het bedrijf, daarna komt er een traag keuzemenu, en daarna zijnalle medewerkers in gesprek. Voor je er erg in hebt zijn er tien minutenvoorbij, voor eigen rekening, voor 70 cent per minuut of meer. Klantonvriendelijk gedrag Het wordt hoog tijd om eens tegengas te geven met betrekking tot dit uiterstklantonvriendelijke gedrag. Want als wij als samenleving, accepteren dat eenbedrijf dat een fout maakt waardoor de klantgenoodzaakt is te bellen, dikverdient aan die klacht via een 0900 nummer dan moeten wij niet verbaasdzijn als wij steeds minder service krijgen, want wij bewijzen dat wij dit toestaan.
Stuur Dit Door. zo dat niemand meer die 0900 nummers gebruikt. |
||
|
Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden
50% korting op een Pro-abonnement
Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >>
Dank voor de tip!
En op het web is zo'n lijst te vinden en is actueel:
<a href="http://www.vraagalex.nl/0900-lijst.html" rel="nofollow">http://www.vraagalex.nl/0900-lijst.html</a>
mvgr.
Dhian Sioe Lie
Ik vind het een goed bedoelde gedachte om mensen goedkoper te laten bellen, maar vraag je eens af waarom dit soort nummers in het leven zijn geroepen. Niet om de consument te pesten, maar om klant-communicatie efficiënter en effectiever te laten verlopen en informatiestromen te stroomlijnen en inzichtelijk te houden. Een groot gevaar van deze lijst dat mensen van het kastje naar de muur worden gestuurd en dat niet zichtbaar is dat men contact heeft gehad. De klant is daarmee uiteindelijk niet geholpen en kan door langer op het antwoord van zijn klantvraag moet wachten dan noodzakelijk is.. Bij de meeste callcenters legt men elk contact vast zodat je als klant zichtbaar bent en blijft. Dit heeft voor en tegens (big brother), maar als voorbeeld het geplaatste nummer van het UWV 0900 9294 /0113 750 350. Belt de klant het lokale nummer dan krijgt hij het regionale kantoor aan de lijn. De medewerkers van dit regionale kantoor hebben alleen inzicht in hun eigen klantenbestand. Dit i.t.t. de medewerkers van het vermelde 0900-nr, die de klantvraag in de meeste gevallen in 1 keer hadden kunnen beantwoorden . Als een klant belt met het vermelde regionale nr. die niet tot dit kantoor behoort, dan wordt men alsnog verwezen naar het 0900-nr. Gevolg duurdere kosten (i.v.m. 2 telefoontjes i.p.v. 1) "Goedkoop= duurkoop" Ik verzoek dan ook om in ieder geval het lokale nummer van UWV te verwijderen, omdat deze groep klanten zeker niet gebaat is bij hogere kosten.
Ik verwacht eigenlijk wel een reactie van de redactie!!!
En denk je dat ik een reactie kreeg op mijn bericht? Nee hoor. Ik had zelfs mijn 06-nummer achtergelaten. Ik zou graag zelf de redactie bellen, maar ja, een nummer is nergens te vinden op deze site. En zo'n club moet organisaties dan de les lezen over klantvriendelijkheid?
Alle Pro 900-nummers schrijvers hier vergeten dat een heleboel mensen een abonnement hebben waarbij ze gratis naar vaste nummers kunnen bellen, maar daarbij zijn die fijne 0900-nummers altijd uitgesloten.
Ik heb zelf een probleem met de kpn (wat zij nota bene zelf hebben veroorzaakt). Het is van de zotte dat ik dan 10 cent per minuut maal vele minuten moet betalen om mijn probleem opgelost te krijgen. Als bedrijven gewoon zorgen dat ze hun zaken op orde hebben, dan bellen er geen duizenden mensen.
Fletcher hotel reserveringslijn
0900-4334334
0347-750475
Hoe zit het met UWV afdeling WW?
Dat nummer aangegeven op deze site is niet specifiek voor afdeling WW, en als ik met afdeling WW wil spreken, moet ik eerst worden doorverbonden, en die vrouw zag dus dat ik via het vaste nummer belde, dus verbond ze me door met afdeling WW, en volgens mij in dit geval met het 0900-9294 nummer, het is ronduit BELACHELIJK en WEERZINWEKKEND, want toen ik vroeg naar het vaste nummer van afdeling WW kreeg ik als antwoord dat ik 0900 9294 moest bellen waar al mijn vragen zullen worden beantwoord, en HÉÉL GEWIEKST geeft hij daarmee GEEN antwoord op mijn vraag!
Waarschijnlijk worden ze hierop GETRAIND en misschien is het zelf onderdeel van hun bonus?? Om het voor deze helpdeskmedewerkers nog aantrekkelijker te maken om deze vraag zo KUNDIG mogelijk te omzeilen?
Heeft iemand het directe VASTE nummer van het UWV afdeling WW? Dan sla ik deze direct op in mijn telefoon!
Vriendelijke groet,
Helaas de ingbank staat er niet bij.
met vriendelijke groet,
Marijke
Ik heb hun spaans nr gebeld maar spreken alleen spaans en geen engels.
Ik heb nu een 0900 nr van hun maar kan dit niet bellen vanuit Spanje.
Weet U voor dit nr een gewoon telefoon nr??
Het nr is0900-7770005
Bij voorbaat dank Baudie Kalsbeek.
Ik ga het ook opslaan.
Alleen wat sommige bedrijven wel op 1 van een manier kunnen zien is dat de beller niet het 0900 nummer heeft gedraaid.
En dan zeggen ze van dan moet u contact opnemen via 0900******
Sommige bedrijven willen je dan pas helpen.
En hebben jullie toevallig ook het gewone nummer van Neckermann?
LETOP! Het is NIET Neckermann Reizen!
Het gaat om deze bedrijf.
http://nl.neckermann.com/
BEL DIT NIET.
Men word namelijk doorgeschakeld via het 0900 nummer
Alternatief 088-8982001 of 033-751 7660 (amersfoort)
Er is een tweede nummer te vinden in Groningen.
Deze wel;
UWV
0900-nummer 0900-9294 (lokaal tarief)
Alternatief 088-8982001
Het vaste nummer van Top Ticket Line wordt niet gebruikt.
Nu kan ik dus alleen dat dure 0900 nummer bellen.
Vriendenloterij 0900 300 1400 / 088-6237030
bvd
De taxibus Connexxion in Den Haag is van vaste nummer naar 0900-0345
Dit is een vervoer voor chronische zieke mensen en ik heb dit pasje, maar ik wil veranderen naar een andere prepaid provider zoals Lyca en die hebben 0900 nummers geblokkeerd.
Is er een vaste nummer die ik wel kan bellen?
Alvast bedankt.
Mw. C. Tolentino
Keep up the good job