Witgoedmafia

Omdat mijn afwasmachine stuk was (ik zal de clou maar vast verklappen: hij is nog steeds stuk) googlede ik naar een monteur. Zoekwoorden: afwasmachine stuk. Als eerste hit kwam ASD naar voren. ASD staat voor Algemene Service Dienst. Op het eerste gezicht logischerwijs een pseudoniem voor een escortbureau maar het bleek toch echt om witgoedonderhoud te gaan.

De service die men levert bestaat uit het aannemen van de telefoon en geld.

Via een 0800 nummer (slim - zo'n nummer maakt dat je er van uit gaat dat er een tamelijk grote organisatie achter schuil gaat) krijg je een dame aan de telefoon. Zij hoort aan wat er mis is met je apparaat (‘hij doet het niet') om vervolgens haar diagnose met je te delen (‘hij is stuk') en met een advies op de proppen te komen (‘er moet een monteur langskomen')(‘daar belde ik voor').

Voor 70 euro koop je een half uur werk. Dat leek me een fors tarief maar wel corresponderend met de vette kosten die ASD had moeten maken voor de gesponsorde google-link. Met een dergelijk PR-budget zal het met de kennis en kunde van het bedrijf wel snor zitten, zo redeneerde ik, want geen advertentiekosten zonder omzet en geen omzet zonder klanten en geen klanten zonder kennis en kunde. Dit móest wel een partij zijn waar zaken mee te doen viel; zeker ook gelet op de heldere telefonische analyse en de gelikte website, boordevol positieve referenties (‘deze jongens hebben mijn dag gered!').

De volgende dag namen twee monteurs een kijkje in de keuken, meer precies, in de afwasmachine. Conclusie: ‘hij is stuk'. Of ze even mochten vangen. Huh? Hoe bedoel je? De afspraak is toch dat je een half uur werkt en niet dat je ons het gemis nog eens extra komt inwrijven?

M'n vriendin - net bevallen, baby op de arm - had weinig behoefte aan een scène en nog minder aan twee mannen die niet zouden weggaan zonder geld. Beter betalen, even nabellen met de zaak, vervolgafspraak maken en mét de gemaakte diagnose (‘hij is stuk') in de hand de juiste reparatie inplannen (zo ver is het niet gekomen maar ik schat iets in van ‘maken' of zo).

Zo niet bij ASD. ‘We bellen morgen terug.' Niets. Zelf weer gebeld. ‘We bellen deze middag terug.' Niets. Ook een week nadien: niets (anders had ik dit epistel niet geschreven).

Inmiddels ben ik wel heel wat wijzer door wat recherchewerk op internet, dat mij gelijk naar de schandpaal van internet leidde: de site van de consumentenbond, zie http://www.consumentenbond.nl/forum/viewtopic.php?t=6320.

Verder recherchewerk leerde dat ASD (Amsterdam) een eenmanszaak is en niet, zoals de website vermeldt, een BV. Dat zegt in zijn algemeenheid niets over de te verwachten prestatie maar in dit specifieke geval alles over de handelwijze van ASD. Er werken twee mensen. Ik zie het al voor me: een uitgezakt dametje aan de telefoon die doet alsof er een heel netwerk aan monteurs van hot naar her rijden om reparaties te verrichten, terwijl het enige dat ze doet het op pad sturen van haar vriend is die 70 euro per ontwricht huishouden (overdreven?) collecteert.

Wie herkent dit? Heeft iemand ervaringen met ASD? Of heeft iemand juist een positieve referentie naar witgoedmannen? Ik lees de reacties, tips en aanbevelingen graag!

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Anke
Had zelf ook net een afwasmachine dit het niet meer deed. Ook gegoogled. Hier in de buurt. Eerste ZZP-er had weliswaar geen gelikte maar wel een leuke site, want inclusief tips om zelf problemen op te lossen. Helaas belde hij overdag niet terug. Dus dan maar naar bedrijf nr 2 op het lijstje. Keurige jongeman aan de telefoon die wel de volgende dag een monteur langs kon sturen @ EUR 45,-- voorrijdkosten. Klonk op zich goed, zij het wat minder "betrokken" dan de ZZP-er. Toch maar een afspraak gemaakt, want helemaal "stuk" was de machine volgens mij niet. Pompte wel maar waste niet.
ZZP-er belde toch 's avonds terug, klonk veel meer betrokken, rekende geen voorrijdkosten als hij ook iets deed en was de volgende dag tussen 11 - 12 beschikbaar.
Bedrijf nr 2 de volgende ochtend afgebeld. ZZP-er is langs geweest, heeft geluisterd: machine blijft leegpompen en wil daarom niet vullen met water. Voorpaneeltje onderaan opengedraaid en ja, hoor: er lag water onderin waar de pomp niet bij kon, dus bleef de sensor zeggen: pompen. Gelukkig heb ik een waterstofzuiger. Leeg gezogen en hij deed het weer. @ EUR 59,--. Als ik binnen 6 maanden weer problemen heb komt hij gratis terug. Maw het lek is niet opgespoord en verholpen, maar de machine werkt wel weer..
Het is ook de vraag of de machine dit waard is: 17 jaar oude Miele inbouw machine en met de waterstofzuiger leegzuigen kan ik nu zelf ook.
Jos Essers
Een bekend witgoed merk gebruikt(e) als slogan {merk} laat je niet in de steek. Maar als je dan wel in de steek wordt gelaten zou je kunnen zeggen:
Mond-tot-Mondreclame laat je niet in de steek.
Vergeten te checken kost dus blijkbaar €70.
Pieter Schipper
Lid sinds 2019
Het is niet altijd kommer en kwel. Siemens vaatwasser werkte met alleen koud water. Witgoed Reparatie Almelo (WRA) gebeld. Werd deskundig te woord gestaan. Had bij komst al vermoedelijk kapot onderdeel bij zich. Ton Dijk heeft dat geinstalleerd, en voor de zekerheid een paar zwakke verbindingen op een printplaatje doorgesoldeerd. Machine werkt weer al een jaar als nieuw. Zeer bescheiden rekeningetje, weet het exacte bedrag niet meer. Bel hem bij een volgend probleem zeker weer. Alleen, hij werkt alleen in de regio Almelo.
Peter Geukes
Prima ervaringen met witgoedreparaties:
1, Wasautomaat kapot van het merk dat je niet in de steek laat. AEG laat me niet in de steek en stuurt binnen enkele dagen een monteur die het probleem onderzoekt. Conclusie: reparatie kost 100 euro, maar is gezien de staat van de machine niet verstandig. Onderzoekskosten via een eenmalige incasso betaald en omdat ik een nieuwe wasautomaat van het zelfde merk heb gekocht, heb ik alle onderzoekskosten teruggekregen van AEG. De nieuwe machine is superzuinig en doet het alweer een paar jaar uitstekend. De volgende wasautomaat wordt van..... juist!
2. Thermostaat van Miele koelkast kapot. Hiervoor had ik een zo'n extra lange verzekering via witgoedleverancier It's gekocht. Verzekeraar gebeld en binnen een dag staat de monteur van Miele voor de deur. De verzekeraar heeft alle kosten betaald. De Miele zoemt weer als vanouds.
rvanrooij
Helaas geen goede ervaring. Merk en type wasmachine ( miele w487) doorgegeven bij opdracht en aangegeven dat de machine lekte zodat de mointeur alvast de goede onderdelen mee kon nemen. De monteur kon vlot komen en zag in een minuut dat de manchet een scheur had, Die moest vervangen. Helaas had hij die niet bij zich. zou hij bestellen en een week later plaatsen. kosten: 100 euro voor arbeidsloon en 181 euro voor de manchet! En graag nu al 100 euro betalen, de rest bij de volgende keer. Overigens mocht het betalen alleen kontant. Vond het wel veel geld, en beduusd betaald. Bleek 5 minuten later na een korte zoektocht op internet dat deze manchet voor rond de 65 euro verkrijgbaar is, gewoon een originele miele manchet. Direkt teruggebeld naar ASD om de bestelling te annuleren, maar dat kon op dat moment niet, want de monteur was nog onderweg. Ik moest de volgende ochtend maar terugbellen. De volgende ochtend dezelfde vrouw aan de telefoon: helaas, de manchet was al besteld en ik moest dus annuleringskosten betalen. totale nota nu: 69 euro voor het eerste bezoek en 31 euro voor de annuleringskosten. Samen precies de 100 euro die ik al betaald had. Dat ik de dag ervoor al direkt getracht had te annuleren maakte geen indruk.
Uiteindelijk heb ik zelf een manchet besteld, die de volgende dag binnen was en op een halve zaterdag heb ik met veel plezier zelf de manchet vervangen.
Rohner
29 december was de vaatwasser stuk. Omdat we ook gauw op vakantie zouden gaan en mijn broer in huis zou komen heb ik gebeld.2 monteurs kwamen maandag 31 december en zagen snel (zonder goede meetapparatuur) dat de computer stuk was. Deze moest besteld worden. 4 januari werd de nieuwe computer gemonteerd met 1 jaar garantie. Totaal 386 euro betaald. De vaatwasser deed het en op 12 januari was hij weer stuk! Monteurs hadden het druk en konden niet eerder komen dan op 17 januari. Er bleek kortsluiting geweest te zijn en de computer was wéér stuk. Er werd verteld dat we ons geld terug zouden krijgen min 120 euro montage- en voorrijkosten. 24 januari gebeld en toen bleek dat we maar 199 euro terug zouden krijgen. I.p.v. 266 euro. Affijn, een hele discussie aan de telefoon.28 februari weer gebeld en toen bleken ze 2 cijfers van het gironummer omgedraaid te hebben, dus deze "betaling" was geweigerd bij de bank. 7 maart weer gebeld en de nieuwe termijn van 4 weken zou ingaan om te betalen; eind maart zouden wij ons geld hebben. Het is nu 28 maart en de financiele afdeling is er niet (???) Medewerkster kon geen aantekening maken (???)en ik moest maar terug bellen op dinsdag 2 april.................
Dirk-Jan
Wij hebben ook slechte ervaringen. Ze hebben onze vaatwasserpomp vervangen a 207 euro (zeggen ze). Maar nu in een half jaar al weer 2 keer dezelfde foutcode teruggekregen met bijbehorende water in de machine. Hoewel op de bon 1 jaar garantie staat, moeten we opnieuw voorrijkosten betalen van 70 euro om er naar te laten kijken en arbeidsloon. Want die garantie betrof alleen het onderdeel, zo blijkt nu. En 'Als een andere partij de machine ook maar aanraakt, vervalt de garantie op het onderdeel ook.'
Eelco
Ik heb een uurtje geleden de wasmachine laten maken door ASD. De 'achterkant van de motor was versleten en is vervangen a 187 euro. Bij speurwerk achteraf op internet kloppen de prijzen totaal niet en vind ik ook helemaal nergens zo'n losse achterkant te koop. Het onderdeel werd in een lapje binnengebracht en nu vermoed ik dat het zelfs alleen de koolborstels waren die a 20 euro per stuk makkelijk zijn te vervangen. Ik heb snel vragen gesteld op hun site maar na het lezen van dit forum kan ik dus weinig reactie verwachten. Heeft iemand nog ideeen waar je met dergelijke vermoedens of klachten terecht kan? Ik had al een slecht gevoel toen ik de afspraak maakte en hoorde dat je door een storing alleen contant kon betalen.
Maarten Witte
Auteur
Eelco,
Ik - de auteur - heb iedere dag gebeld en gedreigd met rechtsmaatregelen (die voor mij wat gemakkelijker in te zetten zijn dan gemiddeld). Blijven pushen en laat merken dat je het er niet bij laat zitten. Bevestig e.e.a per mail.
Succes!
Maarten
Eelco
Bedankt voor je reactie Maarten
Ik zal dit zeker opvolgen. Ik ben een paar jaar geleden opgelicht door een malafide webwinkel en ben zover gegaan als een politieaangifte, aangetekend schrijven, en tientallen telefoontjes en heb uiteindelijk mijn geld teruggekregen. Het voelt al beter om mijn boosheid hier te kunnen ventileren en ik heb (weer 'ns) geleerd om zo'n bedrijf eerst te googlen. Het is een kleine moeite en daarom zijn dit soort posts zo belangrijk dus bedankt daarvoor.
Ik houd je op de hoogte
Eelco
Dirk-Jan
Naschrift: ik heb er een ander bedrijf naar heb laten kijken, en dat beweert dat de 'geplaatste' pomp niet nieuw is. De pomp is dus niet vervangen of door een 2e hands exemplaar.
Cynthia
Bij ons zijn ze ook geweest. Ze gingen weg want er moest iets besteld worden. Daar 3 weken op gewacht. Vervolgens past het niet en moest mijn vaatwasser mee naar de fabriek /loods. Vervolgens belt hij dat ie niet meer gerepareerd kan worden en dat zij hem wel weer terug willen brengen! Ik dacht wat moet ik met een kapot ding laat hem maar daar een nieuwe was duurder bij hen dan bij de ikea (bijvoorbeeld) dus heb er geen gebruik meer van gemaakt dat zij een nieuwe zouden installeren. Ook bij mij lag het aan de pomp! Ik moest ook idd een voorschot doen voor de voorrijdkosten en de arbeidsjaren in de fabriek / loods. waar ik niets van af wist want dit hoorde ik pas nadien want het bedrag dat ik heb betaald heb ik tot op de dag van vandaag nog niet terug gehad. Ik heb gebeld krijg je hoofd van de administratie Annemarie aan de lijn, die belt niet terug en zegt dingen om vervolgens haar nagels weer te gaan lakken, voert dus niets uit. Twee weken geleden met Sheride gesproken zij had gebeld met crediteuren die wel een voorschot van 200 euro wilden overmaken... Maar kon mij ook vertellen dat zij het bedrag al hadden terug gestort. Ik ging twijfelen en heb mijn hele bankrekening (alle) bekennen en niets terug gevonden. Dus weer gebeld weer met Sheride maar die wist nu van niets meer...
Had ik maar die 200 euro aangenomen! Nu ga ik het Anders aanpakken zij stelden voor om maandag even weer te bellen want morgen zitten zij in (oplichtings) training en vrijdag zijn ze niet te bereiken... Dhr Atia u heeft een goed lopend bedrijf waar ik vanmiddag aangifte tegen ga doen hopelijk met mij meerdere....
Anneke
Mijn ervaring is wel positief. De eerste keer is geconstateerd wat er stuk was en een prijsopgave gemaakt (zonder oorzaak te noemen, daar werd ik wel zenuwachtig van), de tweede keer (zonder extra voorrijkosten) is het printbord vervangen (dat inderdaad zoveel bleek te kosten) en de oorzaak van het defect gevonden. De acquastop is meteen vervangen door een nieuwe slang.
Nadat de wasmachine een paar keer goed had gewassen, stopte ze met draaien. Het bleek niet aan de reparatie te liggen: de koolborstels waren versleten. Zonder opnieuw voorrijkosten te berekenen, zijn die vervangen. De wasmachine doet het goed nu, en kan volgens de monteurs nog een tijd mee.
Jan
Vaatwasser stuk, afspraak gemaakt met ASD Witgoed raparatie. Die bellen daarna nog even dat hun pin apparaat stuk is, dus dat we contant in huis moeten halen. Wasmachine repareren zou heel duur worden maar zij zouden komende zaterdag een nieuwe kunnen leveren. Wij doen een aanbetaling van 260,-. Zaterdag ochtend belt ASD dat ze de afgesproken type niet kunnen leveren of een duurdere ook goed is. Wij gaan dan maar akkoord. Een half uurtje later belt ASD opnieuw dat het busje een ongeluk gehad heeft en dat ze de aanbetaling zullen terugstorten. Dat gebeurt vervolgens niet, ook niet na vele malen bellen. Geraffineerde oplichting dus..
Stefanie
Wasmachine stuk. Afspraak gemaakt met witgoedserviceteam punt nl. Ik krijg aan het eind van het telefoongesprek te horen dat de pinautomaat stuk is en dat er dus tijdelijk niet gepind kan worden.
Na het beëindigen van het gesprek blijft deze opmerking in mijn hoofd rondzoemen. Ik krijg er een vervelend gevoel bij en realiseer me pas dan dat ik nergens contactgegevens of wat dan ook op hun site kan terugvinden.
Ik google dan maar op telefoonnummer en kom uit bij ASD witgoed reparatie dat inderdaad exact dezelfde nummers blijkt te hebben. Eenmaal op ASD gegoogled kom ik een regen van klachten tegen. En ook dat het verhaal met de stukke pinautomaat keer op keer gebruikt wordt.
Ik besluit de afspraak af te zeggen. Het nummer dat ik voordien gebruikt had, wordt niet opgenomen. Ik probeer het twee keer, zonder resultaat. Dan bel het 0800 nummer. Dat wordt meteen opgenomen, door dezelfde telefoniste; ik herken haar stem. Ik gok er op dat je eender welk van de nummers op de site kunt bellen en dat je dan toch telkens deze mevrouw aan de lijn krijgt.
Afzeggen is gelukkig geen probleem.
Ik schaam mij een beetje dat ik mij niet aan mijn eigen regel van eerst googelen en dan pas afspraken maken (of bestellen) heb gehouden. Gelukkig kan ik nog vertrouwen op mijn intuïtie. Ik bel nu toch maar gewoon de monteur van het merk zelf. Die kost ook veel geld, maar is in ieder geval bonafide.
Ricardo
De deur van de vaatwasser was lam (deur viel naar beneden als hij niet helemaal dicht was); de machine deed verder z’n werk goed. We hebben contact opgenomen via mail met ASD Witgoed Reparaties.
Op 7-04-2014 belde ASD dat er een monteur langs zou komen om naar de machine te kijken en dat dat € 69,- zou kosten en dat zij geen voorrijkosten en parkeerkosten rekenden.
Ik vond het wel duur maar heb hiermee toch ingestemd. De monteur zou tussen 11.00 en 15.00 uur komen en het bleek dat de geleider en remband van de deur vervangen moesten worden.
Met veel moeite (en met mijn hulp!) kon de monteur de vaatwasser naar voren schuiven. Hij was eerst onderaan de machine gaan draaien met de schroevendraaier tot de deur helemaal omhoog ging. De deurwas zo ver omhoog geschoven dat hij de machine niet eruit kon krijgen omdat de deur tegen het granieten aanrechtblad stootte. Dus, hij moest hem weer terugdraaien. Toen de monteur de stekker wilde lostrekken, duwde hij met zijn lichaam tegen de onderkant van de vaatwasser waardoor de deur naar beneden viel!
Voor hij was begonnen met het vervangen van de geleiders en rembanden vroeg ik aan hem wat dit mij zou kosten, het bedrag dat hij noemde voor het materiaal was 2 keer hoger dan als je deze zelf zou kopen. Ik aarzelde, maar hij zei toen tegen mij, (kwam beetje dreigend over) – de vaatwasser was er dus al uitgetrokken – “Wat wilt U; doen of niet doen?”
Omdat ik al € 69,- moest betalen en ik bang was dat hij de machine midden in de keuken zou laten staan, zei ik : “Als het goed komt, doe het maar”.
Met veel moeite – vooral de rechterkant ging moeilijk – kon hij de geleiders en de rembanden vervangen.
Toen hij klaar was en de machine terug wilde plaatsen, kon hij dit niet alleen, ik heb hem weer moeten helpen.
Toen de machine teruggeplaatst was, zag ik dat de bovenrand van de paneeldeur veel te laag was en dat de onderkant veel te veel naar binnen was gedrukt, de rechter bovenkant bleef een beetje open.
Toen ik tegen hem zei dat de deur van de vaatwasser niet goed gebalanceerd was en dat de onderkant naar binnen was gedrukt zei hij tegen mij dat hij daar niets meer aan kon doen. Om de paneeldeur recht te kunnen zetten, heeft hij een stukje karton tussen het deurpaneel en de deur van de vaatwasser gezet.
Het bedrag dat ik moest betalen was € 161,-, ik heb hem zelf € 170,- gegeven.
Toen ik ’s avonds de machine liet draaien, kwam er stoom uit de rechterbovenkant van de
deur; het werd behoorlijk nat, er viel ook water op de grond. Omdat de deur niet goed gesloten was, hoorde je meer lawaai dan anders.
Bedrijf weer gebeld om te zeggen dat de reparatie niet goed was gedaan. Er zou op woensdag de 17e of op zaterdag de 19e april opnieuw iemand komen. Afgesproken werd de 19e , omdat er twee monteurs nodig waren voor een ingebouwde vaatwasser!! De eerste keer kwam er maar één monteur.
De monteurs kwamen langs om 13.40 uur en zij hebben aan veel schroefjes zitten draaien , ze vroegen om een hamer en hebben hiermee ook geprobeerd de deur rechter te krijgen. Uiteindelijk zeiden ze dat zij niet veel verstand haddden van een vaatwasser, dat ze timmerlieden waren. Na een half uurtje zijn ze weg gegaan. De vaatwasser hadden ze er niet eens uitgehaald; dus twee monteurs waren echt niet nodig geweest.
’s Avonds de vaatwasser weer laten draaien; maar er kwam nog meer stoom uit dan de eerste keer (langs de hele bovenzijde en rechterzijde).
Dinsdag de 22e opnieuw ASD gebeld; maar na overleg met de monteurs werd er gezegd dat zij niets meer konden doen en dat we naar Bauknecht moeten gaan omdat de scharnieren niet goed zouden zijn. Maar deze klachten waren absoluut niet aanwezig vóór de reparatie!
rinske
Ook ik ben er in getuind je belt Utrecht e.o.: 030 - 711 8066
en jij krijgt een monteur uit Amsterdam
Deze meneer Firma H.A.L.A Khalil en Witgoed service
wilt vervolgens contant geld want zijn pin automaat is stuk
die is zo telezen al jaren stuk

hij zegt dat het een zware klus want mijn koelkast het scharnier is af gebroken
wat helemaal niet kan maar ik geloofde dat
hij zegt u moet wel eerst 200euro betalen voor het onderdeel
en ik bel u op als het binnen is
het is nu 2 weken en ze komen met rot smoesjes van mijn collega is er niet die dit besteld heb
en op mails reageren ze niet op ook nemen ze niet meer op aan de telefoon dit bedrijf moet gestopt worden
en ik wil mijn geld terug ik ga hier aangifte van doen
labrador
graag wil ik met al deze mensen in contact komen om hier met z,n allen werk van te maken
frank
Ook ik ben helaas in de trukendoos van witgoedserviceteam.nl getrapt. Wasmachine was 'niet te repareren' en werd een 'goeie deal' voorgesteld. 150e meer dan de marktprijs achteraf gezien dus order geannuleerd. Geld terug storten duurt kennelijk 3 weken terwijl ik zelf per direct contant moest aanbetalen. Morgen sta ik op de stoep om mijn geld op te halen - telefonisch gemeld - want na verzoek tot directe terugbetaling werd ik zoals eerder uiteraard niet terug gebeld.

Als ze niet over de brug komen stap ik direct ter plaatse naar de politie om aangifte te doen.
Als er mensen zijn die willen participeren in het doen van een aangifte dan moedig ik dit van harte aan.
Sander
Beste Frank,

ik heb hetzelfde meegemaakt zoals jij en velen hiervoor. Ik ben benieuwd of je reeds verdere stappen hebt genomen of hebt moeten nemen, want ik ben het ook meer dan zat. Ik hoor graag je reactie en ben waarschijnlijk niet de enige.

Ik lees graag je reactie,

bij voorbaat dank,

groet,

Sander
Rob
LET OP GEEN ZAKEN MEE DOEN, DIT ZIJN OPLICHTERS

Helaas ook ik ben er ingestonken.
De eenmanszaak http://witgoedserviceteam.nl doet zich inderdaad voor als grote B.V, de pin is nog steeds kapot en men vergeet te melden dat de voorrijkosten (in dure Mercedes) 70 euro bedragen. Meer dan 200 euro uiteindelijk betaald voor een onderdeel van nog geen 2 tientjes... Ik voel me erg bedrogen wil ook graag verdere stappen ondernemen.
Kees baart
Zelde verhaal, mijn vrouw was alleen thuis toen de monteur kwam, hij was binnen 5 minuten klaar en er moest per direct 240 euro worden afgetikt voor de reparatie van onze wasdroger.
Er is waarschijnlijk niets vervangen, alleen maar op de reset knop gedrukt waardoor de machine wel weer draaide..maar geen warmte gaf, best belangrijk bij een wasdroger.

Veel heen en weer gebeld , tot ruzie aan toe, klein bedrag is terugbetaald, maar uiteindelijk toch opgelicht.
Ik heb aangifte gedaan.
Ik moedig iedereen aan om dit ook te doen, uiteindelijk komen ze in beeld bij de juiste instantie's
Alexandra
Beste mensen,
Vandaag ben ik ook bijna opgelicht door een zgn witgoed reparatiefirma. Terwijl ik diverse verhalen verspreid over het internet lees, valt het me op dat:
1) gedupeerden van de witgoed mafia, min of meer 't zelfde verhaal vertellen: Ze komen met z'n tweeën (dat weet je overigens niet vooraf); Frunniken her en der maar onderzoeken niet echt; Conclusie is heel snel getrokken, nl dat jouw apparaat niet te repareren is of dat 't meegenomen moet worden voor reparatie etc.
2) Gelijksoortige bedrijfsnamen over het hele land verspreid met diverse KvK-nummers, tel.nrs en adressen zijn.
3) Inhoud van websites komen overeen met o.a. bedragen van € 49 - € 59 - € 69 all in - geen voorrijdkosten, excl. onderdelen; Garantie: 2 - 5 jaar op reparatiekosten; Ervaring meer dan 25 jaar; etc.
4) Er geen duidelijk tarievenoverzicht en werkwijze is, laatstaan de mogelijkheid om een beoordeling te geven.

Mijn verhaal is op zich veel langer dan wat ik in onderstaande mail aanhaal. En toch is 't ook de moeite waard om te vermelden dat ik op meerdere manieren kon merken dat de "jochies" geen ervaring hadden met wasmachines. Eentje wil ik jullie niet onthouden:
Bij binnenkomst werd de machine "droog" aangezet om te centrifugeren. Niets aan de hand. Vervolgens werd me verteld dat overbelading zorgt voor een bonkend geluid, waarop reageer met "het bonken is ook tijdens halve wasjes." Om proef te draaien vroegen ze om een kleine was. Ik geef één van hen het wasje. Zegt de ander: "ik maak het eerst nat". Mijn wenkbrauwen schoten omhoog toen hij naar de gootsteen liep om het bundeltje nat te maken... terwijl er toch duidelijk een programma "spoelen en centrifugeren" is. Heb kunnen voorkomen dat hij z'n plan uitvoerde, maar mijn alarmbelletjes rinkelden!!

Ik hoop dat u uw voordeel kunt doen met mijn ervaring. Onderstaand mijn mail die ik vandaag verstuurd heb naar "Centrale Witgoed Service" tel.: tel 020 261 7342 - http://www.amsterdam-witgoed-reparatie.nl/
De mail spreekt voor zich. Ik heb echter het geluk gehad dat zij geen pinapparaat bij zich hadden (die was kapot!?) en ik niet contant hoefde te betalen omdat ik vanwege ziekte niet naar buiten kon om geld te pinnen.

Van: Alexandra DH
Verzonden: dinsdag 24 januari 2017 12:54
Aan: centralewitgoedservice@gmail.com
Onderwerp: ONDERZOEK???

L.S.,
Gisteren zijn uw "GECERTIFICEERDE MONTEURS" jongelui langs geweest i.v.m. mijn samsung wasmachine die bonkt tijdens het centrifugeren.
In totaal zijn zij niet langer dan ca 3 kwartier binnen geweest, waarvan het grootste gedeelte is opgegaan aan wachten en zogenaamd luisteren naar de machine totdat de machine zou centrifugeren in eerste instantie zonder, vervolgens met een wasje erin.

Het deksel is er op een gegeven moment afgehaald -het mobiel lantarentje erbij - een beetje schudden - kijken kijken - iets moppelen. Na al meerdere keren iets over lagers en een scheur en stabilisatoren geroepen te hebben, wisten de heren het nu zeker! Het ging om kapotte lagers!

De machine kon wel gerepareerd worden voor ca €450,- - maar dan moest de machine opgehaald worden - dat zou de baas prima vinden, maar voor die prijs kon ik beter een nieuwe kopen. "We zijn alleen maar eerlijk tegen u" werd er nog tegen me gezegd!

En oh ja, voortaan op 800 toeren draaien ipv 1200, want er zat een scheurtje in ????? en door het hoge centrifugeren kon dit alleen maar erger worden waardoor de machine heel snel niets meer zou doen.

Op mijn vraag: "dus met andere woorden indien de machine op 800toeren draait gaat ie langer mee?" - kreeg ik een heel omslachtig verwarrend antwoord met als eindzin: "dat is uw beslissing" - "wij zijn alleen maar eerlijk tegen u...."

De rekening? €69,00 "Onderzoekskosten" - Ik heb ze netjes de deur uit laten gaan.
MAAR....
Kort en krachtig! IK VOELDE ME BELAZERD!!!!
Afgezien van het deksel losmaken en een beetje schudden aan de trommel is de machine TOTAAL NIET onderzocht.

Vandaag heb ik een ERKEND INSTALLATEUR laten komen voor een 2nd opinion.
Hij is een uur bezig geweest! Heeft de machine helemaal losgemaakt - en WERKELIJK onderzocht!
Conclusie die heel zichtbaar is: 1 stabilisator is geroest en doorgezakt, waardoor de trommel helemaal naar links helt. Uw "gecertificeerde monteur" jongelui hebben dat NIET gezien, terwijl het heel duidelijk zichtbaar is, indien je WERKELIJK WEET WAAR JE 't OVER HEBT!!!!
Onderzoekskosten: € 20,00
Stabilisator: € 40,00
Uurloon: € 38,00 bruto

Ik wil u bij deze laten weten dat ik bovengenoemde ervaring op internet zet! (dat is 1)
Ten tweede: Aangezien uw "gecertificeerde monteurs" hun werk NIET gedaan hebben zal ik juridisch advies inwinnen over aangifte van poging tot oplichting in deze zaak.
Ten derde: u voelt 'm al aankomen... Ik betaal geen cent voor zgn "Onderzoek" dat niet heeft plaatsgevonden om vast te stellen wat er werkelijk met de machine aan de hand is!!!!

Met allesbehalve vriendelijke groet
Alexandra DH te Alkmaar
S.H.
Mensen pas op! Internet (zelfs bij Tros Radar en Opgelicht) staat vol met klachten en geld terug problemen met deze firma.
Telefonisch bekend onder: 085-0514431, 06-11317705, 020-6626831, 020 - 4704700 en 08000228198

Met de volgende bedrijfsuitingen:
ASD Witgoed reparatie
Algemene Service Dienst BV (is geen BV)
http://www.dewitgoedcentrale.nl/
http://witgoedserviceteam.nl/
http://www.wasmachine-vaatwasser-specialist.nl/

Zijn websites en bonnetjes vermelden geen adresgegevens maar we hebben het achterhaald en vervolgens zijn personeel verrast met een bliksembezoek op De Clerqstraat 8HS in Amsterdam. Ze zitten daar in een donker schijnbaar verlaten en vervallen pand en bij confrontatie weten zij natuurlijk van niets. Nadat we de politie hadden gebeld en opname wilden gaan maken, kregen we van het mannelijke personeelslid ons geld retour gestort en dat nog wel vanaf zijn privé-bankrekening ?
Met het andere aanwezige personeelslid, een jonge “dame”, valt geen zinnig woord te wisselen. Zij weigert elke medewerking en is dezelfde persoon die onder verschillende namen de klachten telefoontjes afhandelt en altijd maar belooft dat het allemaal geregeld gaat worden of dat er geld terug wordt gestort, hetgeen bij ons in ieder
geval niet gebeurde (ook niet na 2 maanden wachten en bellen).
Sander
Zelfde ervaring hier. "Monteur" snel ter plaatse, doet onzinonderzoek en besteld de verkeerde onderdelen waarvoor je de hoofdprijs betaalt. Naar verwachting over 2 dagen binnen; wij bellen u hoor meneer. Daarna niets meer vernomen. Zelf gebeld: konden mij niet als klant in het systeem vinden. nogmaals gebeld met bon in de hand: oja nu toch in systeem gevonden. We gaan status navragen hoor, we bellen vanmiddag terug. Opnieuw niets meer gehoord.
Twee weken en 70 EURO verspilt aan dit bedrijf.

Bonnetje:
"Centrale witgoed service", Tappersweg 14-14, Haarlem, centralewitgoedservice@gmail.com kvk: 67235050 iban: NL23ABNA0503501247 tel: 085-0653015

Afschrijving door: "Vriescoservice HAARLEM NLD"
marius de groot
Wij zijn ook slachtoffer van witgoed scam. In omgeving Utrecht. Dachten zaken te doen met dewitgoedreparatuer, maar zagen op bon andere naam. En u raad het al, een hoop praatjes, maar ondertussen nog steeds een defecte machine.
De dame die wij terugbelde mochten wij mailen op centralewitgoedservice@gmail.com. (zie een paar topics terug!)
Verder onderzoek leerde dat wij te maken hebben met ene Sara Abdel Samad, die achter 'Vriesco Sevices', 'Centrale Witgoed Service' en 'DeWitgoedReparateur'. Dat heeft zij ook per mail erkent.

Andere/verdere namen, die uit nog meer onderzoek naar voren komen, zijn:
http://www.amsterdam-witgoed-reparatie.nl/
ASD Witgoed reparatie
Algemene Service Dienst BV (is geen BV)
http://www.dewitgoedcentrale.nl/
http://witgoedserviceteam.nl/
http://www.wasmachine-vaatwasser-specialist.nl

En joost mag weten wat meer...

Doe jezelf een lol, en doe zaken met een bedrijf dat je fysiek in je regio kan bellen en vinden. En die Nederlands zijn... Het spijt mij van laatste, maar deze mensen zijn echt een schande voor alle mensen die van buiten Nederland komen en hier zijn gaan wonen!
marius de groot
Juriprofs heeft in verleden wat geld terug weten te krijgen voor gedupeerden van deze scam. Deze scam duurt trouwens al jaren... Steeds gaat men verder onder andere naam/vorm.
marius de groot
Juriprofs heeft in verleden wat geld terug weten te krijgen voor gedupeerden van deze scam. Deze scam duurt trouwens al jaren... Steeds gaat men verder onder andere naam/vorm.

en voor 2,60 euro heb je het adres van eigenaar achter vriesco service, google even op kvk nummer en vraag dan aan. kun je fysiek langs gaan.
Hendriks
Beste Maarten wat goed van jou dat je dit hebt geplaatst op internet.Er is inderdaad een witgoed mafia gaande in Nederland.
Vooral in mijn omgeving Haarlem Amsterdam en wijde omtrek zijn ze erg
actief.
Het zijn onder anderen Witgoed Monteur Haarlem &witgoedreparatie-haarlem.com&www.witgoedmonteur-haarlem.nl&Witgoed Reparatie Service Haarlem&www.witgoedreparatie-vandijk.nl enz enz.
Ze hebben vaak 085 nummers en geven jaren garantie,dus niet.
Ze komen afspraken niet na ze repareren zelden of niet of met onderdelen tweedehands.
Ook komen ze vaak met zijn tweeën en ze spreken de Nederlandse taal niet,
Ze zijn niet vakkundig hebben geen witgoed opleiding gehad.
Als u zo een bedrijf belt krijgt u nooit de monteur aan de lijn maar een telefoniste.
Die je dus niks kan vragen over het probleem.
Zorg dat als je een bedrijf belt, dat u altijd een goed Nederlandse sprekende monteur aan de lijn krijgt.
Dan kunt u goed het probleem uitleggen en aanhoren en bepalen of het een vakkundige monteur is.
De reviews van deze bedrijven zijn allemaal nep reviews,lees maar eens goed door dan kan je zien dat dezelfde reviewer deze ook bij anderen zijn geplaatst.Meestal 1 van zijn eigen bedrijven.
Ze opereren onder veel verschillende namen,en wisselen dat ook steeds.
Nu opereren ze ook onder zogenaamde Nederlandse achternamen,daardoor denkt een klant dat het wel goed zit.
Ze plaatsen slechte reviews bij goede en betrouwbare witgoed bedrijven.Om hun Google ranking naar beneden te halen.
Waardoor ze zelf hogerop komen met jawel; allemaal nep reviews.
Dus mijn tip voor de klanten is als u niet met de monteur zelf kan bellen dan nooit in zee gaan met het bedrijf,en nooit bovenstaande bedrijven bellen.
Als ze weer van naam veranderen meld ik het weer op deze site.