Omdat mijn afwasmachine stuk was (ik zal de clou maar vast verklappen: hij is nog steeds stuk) googlede ik naar een monteur. Zoekwoorden: afwasmachine stuk. Als eerste hit kwam ASD naar voren. ASD staat voor Algemene Service Dienst. Op het eerste gezicht logischerwijs een pseudoniem voor een escortbureau maar het bleek toch echt om witgoedonderhoud te gaan.
De service die men levert bestaat uit het aannemen van de telefoon en geld.
Via een 0800 nummer (slim - zo'n nummer maakt dat je er van uit gaat dat er een tamelijk grote organisatie achter schuil gaat) krijg je een dame aan de telefoon. Zij hoort aan wat er mis is met je apparaat (‘hij doet het niet') om vervolgens haar diagnose met je te delen (‘hij is stuk') en met een advies op de proppen te komen (‘er moet een monteur langskomen')(‘daar belde ik voor').
Voor 70 euro koop je een half uur werk. Dat leek me een fors tarief maar wel corresponderend met de vette kosten die ASD had moeten maken voor de gesponsorde google-link. Met een dergelijk PR-budget zal het met de kennis en kunde van het bedrijf wel snor zitten, zo redeneerde ik, want geen advertentiekosten zonder omzet en geen omzet zonder klanten en geen klanten zonder kennis en kunde. Dit móest wel een partij zijn waar zaken mee te doen viel; zeker ook gelet op de heldere telefonische analyse en de gelikte website, boordevol positieve referenties (‘deze jongens hebben mijn dag gered!').
De volgende dag namen twee monteurs een kijkje in de keuken, meer precies, in de afwasmachine. Conclusie: ‘hij is stuk'. Of ze even mochten vangen. Huh? Hoe bedoel je? De afspraak is toch dat je een half uur werkt en niet dat je ons het gemis nog eens extra komt inwrijven?
M'n vriendin - net bevallen, baby op de arm - had weinig behoefte aan een scène en nog minder aan twee mannen die niet zouden weggaan zonder geld. Beter betalen, even nabellen met de zaak, vervolgafspraak maken en mét de gemaakte diagnose (‘hij is stuk') in de hand de juiste reparatie inplannen (zo ver is het niet gekomen maar ik schat iets in van ‘maken' of zo).
Zo niet bij ASD. ‘We bellen morgen terug.' Niets. Zelf weer gebeld. ‘We bellen deze middag terug.' Niets. Ook een week nadien: niets (anders had ik dit epistel niet geschreven).
Inmiddels ben ik wel heel wat wijzer door wat recherchewerk op internet, dat mij gelijk naar de schandpaal van internet leidde: de site van de consumentenbond, zie http://www.consumentenbond.nl/forum/viewtopic.php?t=6320.
Verder recherchewerk leerde dat ASD (Amsterdam) een eenmanszaak is en niet, zoals de website vermeldt, een BV. Dat zegt in zijn algemeenheid niets over de te verwachten prestatie maar in dit specifieke geval alles over de handelwijze van ASD. Er werken twee mensen. Ik zie het al voor me: een uitgezakt dametje aan de telefoon die doet alsof er een heel netwerk aan monteurs van hot naar her rijden om reparaties te verrichten, terwijl het enige dat ze doet het op pad sturen van haar vriend is die 70 euro per ontwricht huishouden (overdreven?) collecteert.
Wie herkent dit? Heeft iemand ervaringen met ASD? Of heeft iemand juist een positieve referentie naar witgoedmannen? Ik lees de reacties, tips en aanbevelingen graag!
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
ZZP-er belde toch 's avonds terug, klonk veel meer betrokken, rekende geen voorrijdkosten als hij ook iets deed en was de volgende dag tussen 11 - 12 beschikbaar.
Bedrijf nr 2 de volgende ochtend afgebeld. ZZP-er is langs geweest, heeft geluisterd: machine blijft leegpompen en wil daarom niet vullen met water. Voorpaneeltje onderaan opengedraaid en ja, hoor: er lag water onderin waar de pomp niet bij kon, dus bleef de sensor zeggen: pompen. Gelukkig heb ik een waterstofzuiger. Leeg gezogen en hij deed het weer. @ EUR 59,--. Als ik binnen 6 maanden weer problemen heb komt hij gratis terug. Maw het lek is niet opgespoord en verholpen, maar de machine werkt wel weer..
Het is ook de vraag of de machine dit waard is: 17 jaar oude Miele inbouw machine en met de waterstofzuiger leegzuigen kan ik nu zelf ook.
Mond-tot-Mondreclame laat je niet in de steek.
Vergeten te checken kost dus blijkbaar €70.
1, Wasautomaat kapot van het merk dat je niet in de steek laat. AEG laat me niet in de steek en stuurt binnen enkele dagen een monteur die het probleem onderzoekt. Conclusie: reparatie kost 100 euro, maar is gezien de staat van de machine niet verstandig. Onderzoekskosten via een eenmalige incasso betaald en omdat ik een nieuwe wasautomaat van het zelfde merk heb gekocht, heb ik alle onderzoekskosten teruggekregen van AEG. De nieuwe machine is superzuinig en doet het alweer een paar jaar uitstekend. De volgende wasautomaat wordt van..... juist!
2. Thermostaat van Miele koelkast kapot. Hiervoor had ik een zo'n extra lange verzekering via witgoedleverancier It's gekocht. Verzekeraar gebeld en binnen een dag staat de monteur van Miele voor de deur. De verzekeraar heeft alle kosten betaald. De Miele zoemt weer als vanouds.
Uiteindelijk heb ik zelf een manchet besteld, die de volgende dag binnen was en op een halve zaterdag heb ik met veel plezier zelf de manchet vervangen.
Ik - de auteur - heb iedere dag gebeld en gedreigd met rechtsmaatregelen (die voor mij wat gemakkelijker in te zetten zijn dan gemiddeld). Blijven pushen en laat merken dat je het er niet bij laat zitten. Bevestig e.e.a per mail.
Succes!
Maarten
Ik zal dit zeker opvolgen. Ik ben een paar jaar geleden opgelicht door een malafide webwinkel en ben zover gegaan als een politieaangifte, aangetekend schrijven, en tientallen telefoontjes en heb uiteindelijk mijn geld teruggekregen. Het voelt al beter om mijn boosheid hier te kunnen ventileren en ik heb (weer 'ns) geleerd om zo'n bedrijf eerst te googlen. Het is een kleine moeite en daarom zijn dit soort posts zo belangrijk dus bedankt daarvoor.
Ik houd je op de hoogte
Eelco
Had ik maar die 200 euro aangenomen! Nu ga ik het Anders aanpakken zij stelden voor om maandag even weer te bellen want morgen zitten zij in (oplichtings) training en vrijdag zijn ze niet te bereiken... Dhr Atia u heeft een goed lopend bedrijf waar ik vanmiddag aangifte tegen ga doen hopelijk met mij meerdere....
Nadat de wasmachine een paar keer goed had gewassen, stopte ze met draaien. Het bleek niet aan de reparatie te liggen: de koolborstels waren versleten. Zonder opnieuw voorrijkosten te berekenen, zijn die vervangen. De wasmachine doet het goed nu, en kan volgens de monteurs nog een tijd mee.
Na het beëindigen van het gesprek blijft deze opmerking in mijn hoofd rondzoemen. Ik krijg er een vervelend gevoel bij en realiseer me pas dan dat ik nergens contactgegevens of wat dan ook op hun site kan terugvinden.
Ik google dan maar op telefoonnummer en kom uit bij ASD witgoed reparatie dat inderdaad exact dezelfde nummers blijkt te hebben. Eenmaal op ASD gegoogled kom ik een regen van klachten tegen. En ook dat het verhaal met de stukke pinautomaat keer op keer gebruikt wordt.
Ik besluit de afspraak af te zeggen. Het nummer dat ik voordien gebruikt had, wordt niet opgenomen. Ik probeer het twee keer, zonder resultaat. Dan bel het 0800 nummer. Dat wordt meteen opgenomen, door dezelfde telefoniste; ik herken haar stem. Ik gok er op dat je eender welk van de nummers op de site kunt bellen en dat je dan toch telkens deze mevrouw aan de lijn krijgt.
Afzeggen is gelukkig geen probleem.
Ik schaam mij een beetje dat ik mij niet aan mijn eigen regel van eerst googelen en dan pas afspraken maken (of bestellen) heb gehouden. Gelukkig kan ik nog vertrouwen op mijn intuïtie. Ik bel nu toch maar gewoon de monteur van het merk zelf. Die kost ook veel geld, maar is in ieder geval bonafide.
Op 7-04-2014 belde ASD dat er een monteur langs zou komen om naar de machine te kijken en dat dat € 69,- zou kosten en dat zij geen voorrijkosten en parkeerkosten rekenden.
Ik vond het wel duur maar heb hiermee toch ingestemd. De monteur zou tussen 11.00 en 15.00 uur komen en het bleek dat de geleider en remband van de deur vervangen moesten worden.
Met veel moeite (en met mijn hulp!) kon de monteur de vaatwasser naar voren schuiven. Hij was eerst onderaan de machine gaan draaien met de schroevendraaier tot de deur helemaal omhoog ging. De deurwas zo ver omhoog geschoven dat hij de machine niet eruit kon krijgen omdat de deur tegen het granieten aanrechtblad stootte. Dus, hij moest hem weer terugdraaien. Toen de monteur de stekker wilde lostrekken, duwde hij met zijn lichaam tegen de onderkant van de vaatwasser waardoor de deur naar beneden viel!
Voor hij was begonnen met het vervangen van de geleiders en rembanden vroeg ik aan hem wat dit mij zou kosten, het bedrag dat hij noemde voor het materiaal was 2 keer hoger dan als je deze zelf zou kopen. Ik aarzelde, maar hij zei toen tegen mij, (kwam beetje dreigend over) – de vaatwasser was er dus al uitgetrokken – “Wat wilt U; doen of niet doen?”
Omdat ik al € 69,- moest betalen en ik bang was dat hij de machine midden in de keuken zou laten staan, zei ik : “Als het goed komt, doe het maar”.
Met veel moeite – vooral de rechterkant ging moeilijk – kon hij de geleiders en de rembanden vervangen.
Toen hij klaar was en de machine terug wilde plaatsen, kon hij dit niet alleen, ik heb hem weer moeten helpen.
Toen de machine teruggeplaatst was, zag ik dat de bovenrand van de paneeldeur veel te laag was en dat de onderkant veel te veel naar binnen was gedrukt, de rechter bovenkant bleef een beetje open.
Toen ik tegen hem zei dat de deur van de vaatwasser niet goed gebalanceerd was en dat de onderkant naar binnen was gedrukt zei hij tegen mij dat hij daar niets meer aan kon doen. Om de paneeldeur recht te kunnen zetten, heeft hij een stukje karton tussen het deurpaneel en de deur van de vaatwasser gezet.
Het bedrag dat ik moest betalen was € 161,-, ik heb hem zelf € 170,- gegeven.
Toen ik ’s avonds de machine liet draaien, kwam er stoom uit de rechterbovenkant van de
deur; het werd behoorlijk nat, er viel ook water op de grond. Omdat de deur niet goed gesloten was, hoorde je meer lawaai dan anders.
Bedrijf weer gebeld om te zeggen dat de reparatie niet goed was gedaan. Er zou op woensdag de 17e of op zaterdag de 19e april opnieuw iemand komen. Afgesproken werd de 19e , omdat er twee monteurs nodig waren voor een ingebouwde vaatwasser!! De eerste keer kwam er maar één monteur.
De monteurs kwamen langs om 13.40 uur en zij hebben aan veel schroefjes zitten draaien , ze vroegen om een hamer en hebben hiermee ook geprobeerd de deur rechter te krijgen. Uiteindelijk zeiden ze dat zij niet veel verstand haddden van een vaatwasser, dat ze timmerlieden waren. Na een half uurtje zijn ze weg gegaan. De vaatwasser hadden ze er niet eens uitgehaald; dus twee monteurs waren echt niet nodig geweest.
’s Avonds de vaatwasser weer laten draaien; maar er kwam nog meer stoom uit dan de eerste keer (langs de hele bovenzijde en rechterzijde).
Dinsdag de 22e opnieuw ASD gebeld; maar na overleg met de monteurs werd er gezegd dat zij niets meer konden doen en dat we naar Bauknecht moeten gaan omdat de scharnieren niet goed zouden zijn. Maar deze klachten waren absoluut niet aanwezig vóór de reparatie!
en jij krijgt een monteur uit Amsterdam
Deze meneer Firma H.A.L.A Khalil en Witgoed service
wilt vervolgens contant geld want zijn pin automaat is stuk
die is zo telezen al jaren stuk
hij zegt dat het een zware klus want mijn koelkast het scharnier is af gebroken
wat helemaal niet kan maar ik geloofde dat
hij zegt u moet wel eerst 200euro betalen voor het onderdeel
en ik bel u op als het binnen is
het is nu 2 weken en ze komen met rot smoesjes van mijn collega is er niet die dit besteld heb
en op mails reageren ze niet op ook nemen ze niet meer op aan de telefoon dit bedrijf moet gestopt worden
en ik wil mijn geld terug ik ga hier aangifte van doen
Als ze niet over de brug komen stap ik direct ter plaatse naar de politie om aangifte te doen.
Als er mensen zijn die willen participeren in het doen van een aangifte dan moedig ik dit van harte aan.
ik heb hetzelfde meegemaakt zoals jij en velen hiervoor. Ik ben benieuwd of je reeds verdere stappen hebt genomen of hebt moeten nemen, want ik ben het ook meer dan zat. Ik hoor graag je reactie en ben waarschijnlijk niet de enige.
Ik lees graag je reactie,
bij voorbaat dank,
groet,
Sander
Helaas ook ik ben er ingestonken.
De eenmanszaak http://witgoedserviceteam.nl doet zich inderdaad voor als grote B.V, de pin is nog steeds kapot en men vergeet te melden dat de voorrijkosten (in dure Mercedes) 70 euro bedragen. Meer dan 200 euro uiteindelijk betaald voor een onderdeel van nog geen 2 tientjes... Ik voel me erg bedrogen wil ook graag verdere stappen ondernemen.
Er is waarschijnlijk niets vervangen, alleen maar op de reset knop gedrukt waardoor de machine wel weer draaide..maar geen warmte gaf, best belangrijk bij een wasdroger.
Veel heen en weer gebeld , tot ruzie aan toe, klein bedrag is terugbetaald, maar uiteindelijk toch opgelicht.
Ik heb aangifte gedaan.
Ik moedig iedereen aan om dit ook te doen, uiteindelijk komen ze in beeld bij de juiste instantie's
Vandaag ben ik ook bijna opgelicht door een zgn witgoed reparatiefirma. Terwijl ik diverse verhalen verspreid over het internet lees, valt het me op dat:
1) gedupeerden van de witgoed mafia, min of meer 't zelfde verhaal vertellen: Ze komen met z'n tweeën (dat weet je overigens niet vooraf); Frunniken her en der maar onderzoeken niet echt; Conclusie is heel snel getrokken, nl dat jouw apparaat niet te repareren is of dat 't meegenomen moet worden voor reparatie etc.
2) Gelijksoortige bedrijfsnamen over het hele land verspreid met diverse KvK-nummers, tel.nrs en adressen zijn.
3) Inhoud van websites komen overeen met o.a. bedragen van € 49 - € 59 - € 69 all in - geen voorrijdkosten, excl. onderdelen; Garantie: 2 - 5 jaar op reparatiekosten; Ervaring meer dan 25 jaar; etc.
4) Er geen duidelijk tarievenoverzicht en werkwijze is, laatstaan de mogelijkheid om een beoordeling te geven.
Mijn verhaal is op zich veel langer dan wat ik in onderstaande mail aanhaal. En toch is 't ook de moeite waard om te vermelden dat ik op meerdere manieren kon merken dat de "jochies" geen ervaring hadden met wasmachines. Eentje wil ik jullie niet onthouden:
Bij binnenkomst werd de machine "droog" aangezet om te centrifugeren. Niets aan de hand. Vervolgens werd me verteld dat overbelading zorgt voor een bonkend geluid, waarop reageer met "het bonken is ook tijdens halve wasjes." Om proef te draaien vroegen ze om een kleine was. Ik geef één van hen het wasje. Zegt de ander: "ik maak het eerst nat". Mijn wenkbrauwen schoten omhoog toen hij naar de gootsteen liep om het bundeltje nat te maken... terwijl er toch duidelijk een programma "spoelen en centrifugeren" is. Heb kunnen voorkomen dat hij z'n plan uitvoerde, maar mijn alarmbelletjes rinkelden!!
Ik hoop dat u uw voordeel kunt doen met mijn ervaring. Onderstaand mijn mail die ik vandaag verstuurd heb naar "Centrale Witgoed Service" tel.: tel 020 261 7342 - http://www.amsterdam-witgoed-reparatie.nl/
De mail spreekt voor zich. Ik heb echter het geluk gehad dat zij geen pinapparaat bij zich hadden (die was kapot!?) en ik niet contant hoefde te betalen omdat ik vanwege ziekte niet naar buiten kon om geld te pinnen.
Van: Alexandra DH
Verzonden: dinsdag 24 januari 2017 12:54
Aan: centralewitgoedservice@gmail.com
Onderwerp: ONDERZOEK???
L.S.,
Gisteren zijn uw "GECERTIFICEERDE MONTEURS" jongelui langs geweest i.v.m. mijn samsung wasmachine die bonkt tijdens het centrifugeren.
In totaal zijn zij niet langer dan ca 3 kwartier binnen geweest, waarvan het grootste gedeelte is opgegaan aan wachten en zogenaamd luisteren naar de machine totdat de machine zou centrifugeren in eerste instantie zonder, vervolgens met een wasje erin.
Het deksel is er op een gegeven moment afgehaald -het mobiel lantarentje erbij - een beetje schudden - kijken kijken - iets moppelen. Na al meerdere keren iets over lagers en een scheur en stabilisatoren geroepen te hebben, wisten de heren het nu zeker! Het ging om kapotte lagers!
De machine kon wel gerepareerd worden voor ca €450,- - maar dan moest de machine opgehaald worden - dat zou de baas prima vinden, maar voor die prijs kon ik beter een nieuwe kopen. "We zijn alleen maar eerlijk tegen u" werd er nog tegen me gezegd!
En oh ja, voortaan op 800 toeren draaien ipv 1200, want er zat een scheurtje in ????? en door het hoge centrifugeren kon dit alleen maar erger worden waardoor de machine heel snel niets meer zou doen.
Op mijn vraag: "dus met andere woorden indien de machine op 800toeren draait gaat ie langer mee?" - kreeg ik een heel omslachtig verwarrend antwoord met als eindzin: "dat is uw beslissing" - "wij zijn alleen maar eerlijk tegen u...."
De rekening? €69,00 "Onderzoekskosten" - Ik heb ze netjes de deur uit laten gaan.
MAAR....
Kort en krachtig! IK VOELDE ME BELAZERD!!!!
Afgezien van het deksel losmaken en een beetje schudden aan de trommel is de machine TOTAAL NIET onderzocht.
Vandaag heb ik een ERKEND INSTALLATEUR laten komen voor een 2nd opinion.
Hij is een uur bezig geweest! Heeft de machine helemaal losgemaakt - en WERKELIJK onderzocht!
Conclusie die heel zichtbaar is: 1 stabilisator is geroest en doorgezakt, waardoor de trommel helemaal naar links helt. Uw "gecertificeerde monteur" jongelui hebben dat NIET gezien, terwijl het heel duidelijk zichtbaar is, indien je WERKELIJK WEET WAAR JE 't OVER HEBT!!!!
Onderzoekskosten: € 20,00
Stabilisator: € 40,00
Uurloon: € 38,00 bruto
Ik wil u bij deze laten weten dat ik bovengenoemde ervaring op internet zet! (dat is 1)
Ten tweede: Aangezien uw "gecertificeerde monteurs" hun werk NIET gedaan hebben zal ik juridisch advies inwinnen over aangifte van poging tot oplichting in deze zaak.
Ten derde: u voelt 'm al aankomen... Ik betaal geen cent voor zgn "Onderzoek" dat niet heeft plaatsgevonden om vast te stellen wat er werkelijk met de machine aan de hand is!!!!
Met allesbehalve vriendelijke groet
Alexandra DH te Alkmaar
Telefonisch bekend onder: 085-0514431, 06-11317705, 020-6626831, 020 - 4704700 en 08000228198
Met de volgende bedrijfsuitingen:
ASD Witgoed reparatie
Algemene Service Dienst BV (is geen BV)
http://www.dewitgoedcentrale.nl/
http://witgoedserviceteam.nl/
http://www.wasmachine-vaatwasser-specialist.nl/
Zijn websites en bonnetjes vermelden geen adresgegevens maar we hebben het achterhaald en vervolgens zijn personeel verrast met een bliksembezoek op De Clerqstraat 8HS in Amsterdam. Ze zitten daar in een donker schijnbaar verlaten en vervallen pand en bij confrontatie weten zij natuurlijk van niets. Nadat we de politie hadden gebeld en opname wilden gaan maken, kregen we van het mannelijke personeelslid ons geld retour gestort en dat nog wel vanaf zijn privé-bankrekening ?
Met het andere aanwezige personeelslid, een jonge “dame”, valt geen zinnig woord te wisselen. Zij weigert elke medewerking en is dezelfde persoon die onder verschillende namen de klachten telefoontjes afhandelt en altijd maar belooft dat het allemaal geregeld gaat worden of dat er geld terug wordt gestort, hetgeen bij ons in ieder
geval niet gebeurde (ook niet na 2 maanden wachten en bellen).
Twee weken en 70 EURO verspilt aan dit bedrijf.
Bonnetje:
"Centrale witgoed service", Tappersweg 14-14, Haarlem, centralewitgoedservice@gmail.com kvk: 67235050 iban: NL23ABNA0503501247 tel: 085-0653015
Afschrijving door: "Vriescoservice HAARLEM NLD"
De dame die wij terugbelde mochten wij mailen op centralewitgoedservice@gmail.com. (zie een paar topics terug!)
Verder onderzoek leerde dat wij te maken hebben met ene Sara Abdel Samad, die achter 'Vriesco Sevices', 'Centrale Witgoed Service' en 'DeWitgoedReparateur'. Dat heeft zij ook per mail erkent.
Andere/verdere namen, die uit nog meer onderzoek naar voren komen, zijn:
http://www.amsterdam-witgoed-reparatie.nl/
ASD Witgoed reparatie
Algemene Service Dienst BV (is geen BV)
http://www.dewitgoedcentrale.nl/
http://witgoedserviceteam.nl/
http://www.wasmachine-vaatwasser-specialist.nl
En joost mag weten wat meer...
Doe jezelf een lol, en doe zaken met een bedrijf dat je fysiek in je regio kan bellen en vinden. En die Nederlands zijn... Het spijt mij van laatste, maar deze mensen zijn echt een schande voor alle mensen die van buiten Nederland komen en hier zijn gaan wonen!
en voor 2,60 euro heb je het adres van eigenaar achter vriesco service, google even op kvk nummer en vraag dan aan. kun je fysiek langs gaan.
Vooral in mijn omgeving Haarlem Amsterdam en wijde omtrek zijn ze erg
actief.
Het zijn onder anderen Witgoed Monteur Haarlem &witgoedreparatie-haarlem.com&www.witgoedmonteur-haarlem.nl&Witgoed Reparatie Service Haarlem&www.witgoedreparatie-vandijk.nl enz enz.
Ze hebben vaak 085 nummers en geven jaren garantie,dus niet.
Ze komen afspraken niet na ze repareren zelden of niet of met onderdelen tweedehands.
Ook komen ze vaak met zijn tweeën en ze spreken de Nederlandse taal niet,
Ze zijn niet vakkundig hebben geen witgoed opleiding gehad.
Als u zo een bedrijf belt krijgt u nooit de monteur aan de lijn maar een telefoniste.
Die je dus niks kan vragen over het probleem.
Zorg dat als je een bedrijf belt, dat u altijd een goed Nederlandse sprekende monteur aan de lijn krijgt.
Dan kunt u goed het probleem uitleggen en aanhoren en bepalen of het een vakkundige monteur is.
De reviews van deze bedrijven zijn allemaal nep reviews,lees maar eens goed door dan kan je zien dat dezelfde reviewer deze ook bij anderen zijn geplaatst.Meestal 1 van zijn eigen bedrijven.
Ze opereren onder veel verschillende namen,en wisselen dat ook steeds.
Nu opereren ze ook onder zogenaamde Nederlandse achternamen,daardoor denkt een klant dat het wel goed zit.
Ze plaatsen slechte reviews bij goede en betrouwbare witgoed bedrijven.Om hun Google ranking naar beneden te halen.
Waardoor ze zelf hogerop komen met jawel; allemaal nep reviews.
Dus mijn tip voor de klanten is als u niet met de monteur zelf kan bellen dan nooit in zee gaan met het bedrijf,en nooit bovenstaande bedrijven bellen.
Als ze weer van naam veranderen meld ik het weer op deze site.