Agressieve crediteuren admin Ziggo straft klanten

Ziggo is de grootste aanbieder van kabeltelevisie in Nederland, en voorziet meer dan vier miljoen huishoudens van ten minste één dienst. Het maakt deel uit van het Amerikaanse moederbedrijf Liberty Global. Dit Amerikaanse (beursgenoteerde) bedrijf heeft een vrij agressieve wijze van geld innen.

Klanten moet binnen 14-dagen betalen, zo niet meteen een dwangsom op de mat. Dat overkwam mij ook. Jarenlang klant. Altijd op tijd betalen. En pats één dag te laat betalen en meteen een boete van € 25,00. Betaal je niet dan word je meteen bedreigd met: incassowetgeving en erger: ze sluiten je af of vertragen de internetsnelheid. 

Cynische me ten top. Directeur klantenservice Robin Clements sluit zijn herinneringfactuur - na een brief vol dreigementen.

Fijne dag! Wat een pannenkoek

Ik stuur deze Clements een brief. Geef hem de tijd om bedrag terug te storten binnen 14-dagen. Zo niet dan ga ik naar de concurrent. Koekje van eigen deeg.

www.ziggo.nl

 

 

 

 

CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement 

Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro

Stephen
Was uit eigen beweging bij Ziggo weggegaan, na een fusie met mijn vorige provider. Heb mij keurig afgemeld, maar die hadden ze "nooit ontvangen". Ik was zo stom geweest het niet-aangetekend te sturen. Eerst lieten ze de rekeningen oplopen, en daarna werd ik eveneens bedreigd met een deurwaarder. Heb het verhaal rustig aan een medewerker uitgelegd; leverde niets op. Heb dit uiteraard in mijn sociale netwerk gedeeld. Wie is nu hier de verliezer?
Sjef Bastiaens
Was tot een jaar geleden ook klant bij Ziggo. We hadden een slecht tv-signaal en vroegen om hulp. Een monteur kwam en zei al direct dat het aan onze kabels en decoder lag. Alles vernieuwd tegen een investering van € 150,- en het was niet beter. Tweede monteur in huis en die deed een meting van het signaal van buitenaf. Daar zat een storing (breuk in de kabel buiten) dus alle uitgaven voor niets gedaan.
Ziggo gevraagd voor compensatie en die werd toegezegd. Daarna gebeurde niets meer, soms een no-reply mail van ze dat het was afgehandeld. Gewoon onbeschoft hoe ze met klanten omgaan. Ik heb ze eruit gezet en dat blijven ze ook.
R.W. van Est
Lid sinds 2008
Ziggo heeft via Twitter gereageerd. Ze gaan het bedrag crediteren. Ben benieuwd.
Sjef Bastiaens
Dat is dan de zoveelste belofte. Als men negatief in het nieuws komt als leverancier dan willen ze wel in beweging komen. Dat is nou een schoolvoorbeeld van arrogant gedrag.
pierretta clement
ik had upc en sinds upc over is gegaan naar ziggo heb ik een half jaar en 6 monteurs 2 modums en 2 horizon boxen verder nog steeds storingen van ziggo en ziggo stuurt mij ook nog een rekening van 146,63 euro en dat betaal ik niet want die berekening klopt voor geen meter en er nog meer mensen in mijn flat die heel veel klachten en storingen hebben v an ziggo ik ben hier heel kwaad over klaar.
Sidi
Wou ivm continue slecht internet opzeggen, toen door een sluwe dame en deal gemaakt: ziggo gaat mijn horizon box beneden vervangen door een nieuwere XL Box en tevens gelijk boven een 2 decoder plaatsen kosteloos aangezien ik meer dan 20 jaar klant ben, vervolgens neem ik 1 dag vrij om de pakketten in ontvangst te nemen... op vrijdag maar een XL box geleverd, gebeld na 20 minuten wachten door een onvriendelijk dame van de lijn gegooid, weer gebeld 16 minuten wachten, meneer had een storing en zou mijn hierover zaterdag bellen! Geen telefoon gekregen ik weer bellen weer een damen zegt niets te kunnen doen ik moest maandag maar afwachten wat de monteur bij had, niks natuurlijk hij bellen voor een 2 box die zou de volgende dag geleverd worden dinsdag dus en belooft dat er op woensdag tussen 12 - 18 uur de 2 decoder kostenloos boven geplaatst wordt en als coulance 3 mnd film gratis , dinsdag weer gebeld dat er nog niks geleverd is bleek ook voor woensdag ondanks belofte van ene Albin heen monteur ingeplannd te zijn... 3 snipperdag voor niets opgenomen en dus 3 x keihard aangelogen door Ziggo! Zelf de monteur schaamde zich maar zei dat ik zo vaak voor kommt! Tijd om naar KPN over stappen!