Ziggo is de grootste aanbieder van kabeltelevisie in Nederland, en voorziet meer dan vier miljoen huishoudens van ten minste één dienst. Het maakt deel uit van het Amerikaanse moederbedrijf Liberty Global. Dit Amerikaanse (beursgenoteerde) bedrijf heeft een vrij agressieve wijze van geld innen.
Klanten moet binnen 14-dagen betalen, zo niet meteen een dwangsom op de mat. Dat overkwam mij ook. Jarenlang klant. Altijd op tijd betalen. En pats één dag te laat betalen en meteen een boete van € 25,00. Betaal je niet dan word je meteen bedreigd met: incassowetgeving en erger: ze sluiten je af of vertragen de internetsnelheid.
Cynische me ten top. Directeur klantenservice Robin Clements sluit zijn herinneringfactuur - na een brief vol dreigementen.
Fijne dag! Wat een pannenkoek
Ik stuur deze Clements een brief. Geef hem de tijd om bedrag terug te storten binnen 14-dagen. Zo niet dan ga ik naar de concurrent. Koekje van eigen deeg.
www.ziggo.nl
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro
Ziggo gevraagd voor compensatie en die werd toegezegd. Daarna gebeurde niets meer, soms een no-reply mail van ze dat het was afgehandeld. Gewoon onbeschoft hoe ze met klanten omgaan. Ik heb ze eruit gezet en dat blijven ze ook.