Het transport management platform UTURN heeft een investering van 2 miljoen euro aangetrokken. Het groeikapitaal wordt ingezet om het platform door te ontwikkelen en internationaal uit te rollen.
De missie van UTURN is de logistieke sector transparanter en efficiënter maken met behulp van data en technologie. In deze filosofie past de keuze voor een strategische investeerder met veel ervaring in de industrie. Hiermee vergroot UTURN haar netwerk en voegt waardevolle logistieke kennis toe om de (internationale) groei te versnellen.
UTURN verhoogt transparantie én efficiëntie
UTURN onderscheidt zich door de focus op (box)containers en het platform model. Door direct contact te faciliteren tussen partijen in de transportketen, verhoogt UTURN de transparantie én efficiëntie. Partijen bepalen zelf de prijs voor het transport, die daardoor altijd marktconform is. UTURN ondersteunt vervolgens door het volledige proces van 'order to cash' te digitaliseren en te optimaliseren.
UTURN herdefinieert hoe bedrijven transport boeken, uitvoeren en financieel afhandelen. Met het platform wordt vraag en aanbod real-time gematcht, met de transparantie van een marktplaats en de ontzorging van een logistiek dienstverlener. Dit zorgt voor een win-win-win situatie. Resultaat: lagere kosten voor verladers en vervoerders, hogere bezettingsgraden en een duurzamere sector.
Inmiddels zijn meer dan 150 opdrachtgevers en 1.000 vervoerders aangesloten. Sinds de lancering in 2018 is een groei van meer dan 700% op jaarbasis gerealiseerd.
Toekomstperspectief
UTURN is in 2017 opgericht als matching platform voor en door de transportsector. Sinds de lancering richt UTURN zich volledig op het wegtransport van (box)containers en is actief in de Benelux en Duitsland. UTURN staat aan het begin van een uitdagend groeitraject. In 2020 staat de uitrol naar andere Europese havens en regio’s op de planning. Voor de ontwikkeling van het platform, staan 'real-time visibility en een zelflerend matching algoritme op de agenda.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO