in de aanloop naar Kerst, bereikt de pakketbezorging een hoogtepunt. Op het piekmoment worden naar verwachting bijna 2 miljoen pakketten per dag bezorgd. Honderdduizenden online bestellingen lopen vertraging op in deze drukke week.
Pakketbezorging moet op de schop
De toename in het aantal pakketbezorgingen zal naar verwachting verder ontwikkelen de komende jaren. De huidige piek in aantallen pakketten, worden de standaard volumes van de toekomst. Om de grote stroom van pakketten in de toekomst aan te kunnen, moet op een andere manier gekeken worden naar pakketbezorging.
“Om pakketbezorging efficient en betaalbaar te houden, moet de standaard bezorgwijze aangepast worden. Van alle aangeboden pakketten, kan momenteel 30% niet afgeleverd worden bij de eerste bezorgpoging. Dat zorgt voor vertraging en toenemende kosten. De mentaliteit van de consument moet veranderen. Een pakket dat bij een Buurt- en of ServicePunt afgeleverd wordt, zal de standaard worden. De consument weet dan zeker dat het pakket de volgende dag beschikbaar is om op te halen bij het desbetreffende Buurt– en of ServicePunt . Wil de consument het alsnog aan huis laten bezorgen, dan is dit mogelijk voor een kleine extra vergoeding is onze verwachting.” Aldus Juriaan Matthijssen en Mark-Jan Pieterse de oprichters van Homerr.
2.000 Homerr Buurt- en Servicepunten
Homerr biedt samen met welwillende buurtgenoten een sociale en duurzame oplossing. Buurtgenoten stellen zich beschikbaar als ophaalpunt, waardoor consumenten hun bestelling gemakkelijk en tijdig op kunnen halen in de buurt.
Inmiddels is de mijlpaal van 2.000 Service- en Buurtpunten bereikt. De Homerr Service- en Buurtpunten zijn verspreid over Nederland en aangesloten bij verschillende pakketbezorgers zoals DPD, UPS en DHL. Via deze weg creëert Homerr een snelle, sociale en milieuvriendelijke manier van pakketbezorging. De consument heeft de mogelijkheid om, buiten reguliere openingstijden en via het Homerr netwerk het pakket in ontvangst te nemen bij een Homerr Service- of Buurtpunt nabij. Voor de consument betekent dit voornamelijk: een betrouwbaar bezorgpunt, altijd om de hoek en meer zekerheid in het tijdig ontvangen van pakketten.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO