Coolblue bezorgt sinds kort zelf producten bij klanten thuis, om te beginnen in Brabant en Limburg. Eind dit jaar moeten er zo’n vijftig blauwe busjes rondrijden in heel Nederland. Onder de naam CoolblueBezorgt leveren sterke duo’s wasmachines, buitenkeukens en trampolines persoonlijk af. Ze installeren witgoed en nemen oude apparatuur desgewenst meteen mee.
Goed idee, zo’n eigen bezorgdienst? Twinkle sprak met logistieke marktkenners. ‘Ik zie een grote meerwaarde voor eigen logistiek’, zegt lector Walther Ploos van Amstel: ‘Op de uitbestede werkvloer heeft men geen enkel gevoel voor de klant, de cultuur is per definitie anders en informatiesystemen sluiten niet altijd goed op elkaar aan. Service met een glimlach is belangrijk voor Coolblue’s klantretentie. Waarom dan ook geen glimlach aan de deur? Juist bij grote producten, die installatie vereisen, is de laatste fase van de customer journey extreem belangrijk.’
Lees het hele artikel over Coolblue hier.
Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden
50% korting op een Pro-abonnement
Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >>