‘Man, 39, zoekt vriendin om lief en leed mee te delen. Ik ben sportief en houd van lekker eten met een goed glas wijn en een fijn gesprek. Ik heb eigenzinnige humor en maak graag lange wandelingen.'
Wat is er mis met deze advertentie? Hij communiceert datgene waarvan de adverteerder in kwestie denkt dat de dame van zijn dromen het wil lezen en laat daardoor nauwelijks zien wat voor persoon erachter schuilgaat. De trefwoorden waarmee dat gebeurt – sportief, humor, goed glas wijn, lange wandelingen – zijn bovendien zo generiek dat het vrijwel onmogelijk zal zijn om het juiste beeld bij de advertentie te krijgen. Als een lezeres reageert zal dat eerder vanuit nieuwsgierigheid zijn dan vanwege een overtuigend gevoel dat dit echt de ware is - de kans op een goede ‘match’ is aanzienlijk verklein...
De contactadvertentie of het communicatiedilemma
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Upgrade naar een pro-abonnement
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en Kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
Zéér creatieve invalshoek. Kan ik je in het kader van open innovatie verleiden om de 15 generieke trefwoorden te noemen, liefst met frequentie in de steekproef? Keep up the good work,
Jos Steynebrugh
• diversiteitbeleid
• goede balans werk-privé
• internationaal
• juridische expertise
• kennis van markt
• korte communicatielijnen
• platte organisatiestructuur
• loopbaanontwikkeling en opleidingsmogelijkheden
• nadruk op omvang (aantal advocaten, kantoren)
• nauwe onderlinge samenwerking
• onafhankelijk
• pragmatische oplossingen
• professionele en persoonlijke groei
• toonaangevend
• hoogwaardige diensten
Vriendelijke groet,
Theo Kroese
http://www.kroese-bb.com
Bedankt voor je waardige blog.