In onze wereldwijde zoektocht naar de meest progressieve organisaties zoeken we vooral naar praktische handvatten om organisaties beter, leuker, en succesvoller in te richten. Want hoe graag men ook praat over “het geluk van de werknemer” of “happiness at work”, uiteindelijk gaat het vooral om het doen. We gingen op bezoek bij het Amerikaanse bedrijf The Morning Star Company waar ze beslissingen maken in een adviesproces.
Niet alleen maar mooie praatjes, maar echt anders werken in de praktijk. Zo’n tastbaar instrument voor het creëren van een meer betrokken werkplek, kwamen we tegen in California bij The Morning Star Company. Morning Star is ’s werelds grootste verwerker van tomaten. In de drukste periode van het jaar werken er ruim 4.000 werknemers bestaande uit grotendeels productiemedew...
Inderdaad heeft niet iedere medewerker de capaciteit om de 'zelfsturende' verandering te kunnen 'handelen'. Het kunnen neerleggen bij de andere beslisser biedt eventueel uitkomst.
Het toewerken naar een mogelijke manier wat betreft de menselijke benadering onderling, is een goed streven.
Het blijft een uitdaging voor elke organisatie, werkgever, leidinggevende om het menselijk 'meedenk' aspect te delen met hun medewerkers en tegelijkertijd de betrokkenheid te optimaliseren. Er is nog 'werk aan de winkel.'
Mijn quote en visie;
'Het prettig werken zo aangenaam mogelijk maken.'
Een win- win situatie.
Of het voor elke organisatie werkt?
Wie weet?
Zien organisaties deze tools als krachtig en vooruitstrevend dan zullen zij dit voorbeeld (waarschijnlijk) opvolgen in de toekomst.
Met vriendelijke groet,
Annemarie Leuverink