Opleiding: ITIL® Release, Control and Validation (ook Live Online) examen verplicht!
De ITIL® Intermediate Release, Control and Validation training bouwt voort op de basiskennis die tijdens de ITIL® Foundation cursus is verkregen. Het is een praktijkgerichte opleiding voor deelnemers die willen doorgroeien naar de rol van procesmanager of proceseigenaar van een van de Release Control en Validation processen. De training is interessant voor ICT-professionals, procesmanagers of proceseigenaren die competenties willen ontwikkelen in het toepassen, analyseren en verbeteren van activiteiten en de optimalisatie van ITIL® Service Transition Lifecycle processen. De opleiding bereidt u voor op het APMG-examen voor het ITIL Intermediate Qualification:
Release, Control and Validation Certificate . Aan het einde van de cursus wordt het examen afgenomen.
U kunt deze training nu ook Live Online vanuit huis volgen met (bijna) alle voordelen van beide situaties:
- U kunt vragen stellen
- De trainer zal u uitdagen om uw begrip te testen
- U heeft contact met medecursisten die zowel in de klas zitten als zelf ook thuis zijn.
- U hoeft niet te reizen
- …
Het enige dat u mist is onze lekkere koffie!
Doelstellingen
Tijdens deze opleiding krijgen de deelnemers vaardigheden in:
Het toelichten van het belang van de Release, Control and Validation processen in de context van de ITIL® Service Lifecycle; Het toepassen en analyseren van operationele activiteiten en de optimalisatie van processen, functies en methoden binnen de scope van de Release, Control en Validation processen.
Doelgroep
De training is interessant voor ICT-professionals, businessmanager, functioneel en technisch applicatiebeheerders, procesmanagers of proceseigenaren die competenties willen ontwikkelen in het toepassen, analyseren en verbeteren van activiteiten en de optimalisatie van ITIL® v3 Service Transition Lifecycle processen. Deze cursus is onderdeel voor het verkrijgen van de ITIL Expert in IT Service Management Certificate.
Inhoud
In deze opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:
Het Service Management concept;
Het doel en de principes van Service Transition;
De Release, Control en Validation processen in hun onderlinge samenhang:
o Change Management;
o Release and Deployment Management;
o Service Validation and Testing;
o Service Asset and Configuration Management;
o Knowledge management;
o Request Fulfillment;
o Service Evaluation.
Organisatie, rollen en verantwoordelijkheden binnen de Release, Control en Validation processen; Het belang van Release, Control en Validation processen in het leveren van diensten; De interactie van de Release, Control en Validation processen met andere Service Lifecycle processen; De gebruikte processen, activiteiten, methoden en functies binnen de Release, Control en Validation processen; Hoe de Release Control en Validation processen, activiteiten en functies gebruik kunnen worden om operationele excellentie te bereiken; Hoe de Release Control en Validation processen meetbaar gemaakt kunnen worden; Het belang en de bijdrage van IT Security aan de Release Control en Validation processen; Technologie en implementatie-overwegingen; Uitdagingen, cruciale succesfactoren en risico s.
Werkvorm
Tijdens de opleiding worden de benodigde vaardigheden door middel van een mix van presentaties, discussies, praktijksituaties en cases op een interactieve wijze aan u overgebracht. De docent acteert daarbij meer als coach dan als trainer. Gedurende de training wordt van de deelnemers een actieve houding verwacht.
Traject
Na het volgen van deze geaccrediteerde opleiding en het behalen van een voldoende voor het examen, bent u in het bezit van het ITIL® Intermediate Release, Control and Validation Certificate. Het Release, Control and Validation Certificate levert vier studiepunten op in het traject naar het ITIL Expert in IT Service Management Certificate
Ingangsniveau
De deelnemers aan deze cursus:
Zijn in het bezit van het ITIL® Foundation Certificate
Vooropleidingen:
of het ITIL® Foundation Bridge Certificate;
Beschikken over kennis en ervaring op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring van ongeveer 2 jaar. De deelnemers hebben deze werkervaring opgedaan in minimaal een van de volgende Service Management processen:
o Change Management;
o Release Management;
o Configuration Management;
o Service Evaluation and quality Assurance;
o Knowledge management;
o Service validation and testing.
ITIL Foundation
ITIL Foundation Bridge
ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.