Opleiding: NIMA C - Dag
Je bent nauw betrokken bij het bepalen van het commerciële beleid van een merk of businessunit. Je bent bijvoorbeeld werkzaam als marketingmanager, brandmanager, marketingcommunicatiemanager, produ...
Wil je beschikken over de vaardigheden én het inzicht om complexe strategische marketingvraagstukken om te zetten in commercieel beleid? Wil jij weten welke ontwikkelingen in ons vakgebied echt relevant zijn? Dan is het volgen van onze opleiding NIMA C de oplossing. Het diploma NIMA C is hét internationaal erkende bekwaamheidsbewijs voor de strategisch marketeer. Met deze exclusieve SRM-opleiding verbreed je je carrièreperspectieven dan ook aanzienlijk.
Voor deze opleiding gelden geen specifieke vooropleidings- of ervaringseisen. Wel wordt er verwacht dat je ruime ervaring hebt binnen het marketingvakgebied. Ook wordt uitgegaan van voorkennis op NIMA B of vergelijkbaar niveau.
Tijdens NIMA C bij SRM zul je je strategische visie en inzicht in het gebied van marketing aanzienlijk verbeteren. Je ontwikkelt vaardigheden om complexe commerciële problemen vanuit een helikopterview grondig en doeltreffend te analyseren. Je leert hoe je de uitkomsten hiervan vertaalt naar een slagvaardig commercieel en strategisch marketingbeleid. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om dit concreet te verwerken in een strategisch marketingplan, dat implementeerbaar is. Onder leiding van zeer ervaren en deskundige professionals word je uitstekend voorbereid op de examens.
Bijzonder hoog leerrendement
Omdat je kiest voor SRM, kies je voor de allerbeste voorbereiding op je examen NIMA C. Je kiest met SRM dan ook voor het hoogste slagingspercentage van Nederland. We bereiken dit onder andere met onze unieke aanpak. Naast de lesbijeenkomsten neem je actief deel aan 2 studieweekenden (inclusief overnachting), waarin je samen met andere marketingprofessionals het maximale uit jezelf haalt. SRM creëert tijdens deze weekenden effectieve leersituaties die heel dicht bij de dagelijkse beroepspraktijk komen. Het resultaat? Het leerrendement is hoger en je bent gedurende de gehele opleiding optimaal gemotiveerd. Bovendien bouw je tijdens deze weekenden netwerkrelaties op met medestudenten en professionals uit de praktijk. De opleiding NIMA C bij SRM betekent dan ook een grote stap in je carrière. Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders.
Met NIMA C ontwikkel je je op strategisch niveau binnen je eigen organisatie. Met je inzicht in de markt, marketingmodellen en ontwikkelingen draag je bij aan een succesvolle marketingstrategie. De theorie koppel je direct aan je eigen werkomgeving.
Tijdens het programma ontvang je 8 tot 10 uur individuele begeleiding, waardoor je je verder ontwikkelt in de voor jou relevante thema's, zodat je nog beter voorbereid bent op het afstuderen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
NIMA C0 Strategische Marketingplanning
o Marketing en strategische analyse
o Business definitie
o Strategische marketingplanning
o Analyse externe omgeving en marktpositie
o Key issues en kernprobleem
o Strategische opties en optiekeuze
o Uitwerking van de marktstrategie
o Grote strategische denkers en hun relevantie
NIMA C0 New Business Models
o Online ontwikkelingen: disruptie?
o Toonaangevende marketingstrategieën
o Zijn de oude modellen nog relevant?
o Wat ontbreekt in het traditionele planningsmodel?
o Blue Ocean Strategy of Blue Ocean Sprookjes?
o Canvas model, modieus verhaaltje of zinnig nieuw denkmodel?
o De platformrevolutie
o Actuele businesscases: tops en flops
NIMA C03 Afstudeeropdracht
o Opstellen strategisch marketingplan
o Toepassen van kennis en inzicht in praktische aanpak
o Plaatsen binnen het kader van eigen bedrijfssituatie
o Doorvertalen en concreet uitwerken van marketingstrategie
o Inleveren plan en mondelinge verdediging bij NIMA
o Individuele begeleiding
De opleiding NIMA C duurt 10 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 10 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur of van 14.00 uur tot 22.00 uur, waarvan 2 bijeenkomsten ook een avondprogramma hebben. De avondopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur en 4 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur, waarvan 2 bijeenkomsten ook een avondprogramma hebben.
Vakopleiding
SRM-NIMC|NIMA C
Brand Owner