Opleiding: Design and deliver powerful customer experiences with Dynamics 365 Customer Insights (MB-280T03)

Algemene omschrijving

In de MB-280T03 training krijg jij uitgebreide theoretische kennis en praktische vaardigheden op het gebied van het benutten van gelijktijdige functies, data-integratie en optimalisatie van de klantreis binnen Dynamics 365 Customer Insights. Door de MB-280T03 training te volgen, zul je ontdekken hoe jij effectieve en gepersonaliseerde marketingkanalen kunt creëren, waaronder e-mails, sms-berichten en pushmeldingen. Verder zul je inzichten verkrijgen in het beheren van klanttoestemmingen en de opbouw van klantgerichte campagnes.

Daarnaast wordt er in de MB-280T03 training uitgebreid aandacht besteed aan het gebruik van klantdata voor het verbeteren van klantervaringen. Je leert hoe jij klantgegevens kunt analyseren en verrijken, hoe jij voorspellende modellen toe kunt passen en hoe jij inzichten kunt verkrijgen die jou helpen om klantintenties te doorgronden en jouw marketingstrategieën te verfijnen. Hierbij ligt de nadruk op het creëren van effectieve klantreizen die de merkloyaliteit en klanttevredenheid verhogen.

Bovendien wordt er in de MB-280T03 cursus aandacht geschonken aan geavanceerde technieken voor data-invoer en dataverrijking. Tevens krijg jij in de MB-280T03 cursus uitgebreide kennis over predictive modeling en segmentatie. Deze technieken stellen jou in staat om gegevens naadloos te integreren, diepgaand inzicht te verkrijgen in klantgedrag en om jouw marketingcampagnes te stroomlijnen. Het doel hiervan is een strategische en klantgerichte aanpak die waardevolle relaties opbouwt en commerciële doelstellingen bevordert.

Doelgroep

De MB-280T03 training is met name geschikt voor ICT-professionals en Dynamics Functional Consultants die gebruik willen leren maken van Dynamics 365 Customer Insights om de ervaringen van klanten te verbeteren.

Leerdoelen

Door de MB-280T03 training te volgen, zul je de volgende kennis en vaardigheden verkrijgen:

  • Het creëren van gepersonaliseerde e-mails, sms-berichten en pushmeldingen binnen Dynamics 365 Customer Insights.
  • Klanttrajecten ontwikkelen en optimaliseren met behulp van gelijktijdige gegevens, triggers en AI-gestuurde hulpmiddelen.
  • Het beheren van klanttoestemming voor communicatie en het efficiënt opvolgen van toestemmingsrecords.
  • Klantgegevens integreren, verenigen en verrijken door middel van geavanceerde hulpmiddelen voor het analyseren en het doen van voorspellingen.
  • Leads (potentiële klanten) genereren, scoringsmodellen maken en verkoopactiviteiten beheren op basis van klantinzichten.
  • Gegevens binnen Dynamics Customer Insights 365 integreren met Microsoft Power Platform, Azure Synapse en externe hulpmiddelen.

Voorkennis

Voordat je deelneemt aan de MB-280T03 training, is het van belang dat jij beschikt over de volgende kennis en vaardigheden:

  • Basiskennis van de principes van marketing.
  • Bekendheid met Dynamics 365 Sales en Dynamics 365 Customer Insights.
  • Ervaring met de basisconfiguratie van modelgestuurde applicaties.

Daarnaast raden wij aan dat jij eerst de MB-910 training hebt gevolgd, dit is echter niet verplicht.

Onderwerpen

Leerpad: Werken met gelijktijdige functies in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys

Module 1: E-mails maken in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys

  • Afbeeldingen uploaden naar de bibliotheek en gebruiken in marketinginhoud.
  • Een e-mail maken en publiceren.
  • Verfraai je e-mails met personalisatie, contentblokken, contentideeën en meer.
  • Afbeeldingen uploaden naar de bibliotheek en gebruiken in marketinginhoud.
  • Personalisatie toevoegen aan e-mails.

Module 2: Sms-berichten en pushmeldingen maken in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys

  • Een sms-bericht maken en publiceren.
  • Een pushmelding maken en publiceren.

Module 3: Formulieren maken in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys

  • Een formulier maken.
  • Een formulier bewerken.
  • Een formulier publiceren.

Module 4: Toestemming beheren in Dynamics 365 Customer Insights - Journeys

  • Toestemming beheren voor e-mails en sms-berichten.
  • Toestemmingsrecords bekijken en beheren.

Module 5: Klantreizen opbouwen met Dynamics 365 Customer Insights - Journeys

  • Segmenten beheren in gelijktijdige klantreizen.
  • Werken met triggers in gelijktijdige klantreizen.
  • Een klantreis maken.
  • Een zakelijk doel instellen en voortgang meten tijdens de klantreis.
  • Bepalen wanneer attributen of if/then-vertakkingen moeten worden gebruikt.
  • Een A/B-test gebruiken binnen de klantreis.
  • AI-gestuurde, real-time kanaaloptimalisatie toepassen.
  • Triggers vanuit een klantreis starten om een andere klantreis of Power Automate-flow uit te voeren.

Module 6: Leads beheren en scoren in Customer Insights - Journeys

  • Leads genereren.
  • Verkoopactiviteiten aanmaken op basis van leadsignalen.
  • Scoringsmodellen maken.

Module 7: Gelijktijdige marketingmogelijkheden uitbreiden binnen Dynamics 365 Customer Insights - Journeys

  • Aangepaste triggers maken.
  • Een actie buiten een klantreis triggeren.
  • Aangepaste triggers over verschillende omgevingen verplaatsen.

Leerpad: Ontgrendel klantintenties met Dynamics 365 Customer Insights - Data

Module 1: Aan de slag met Dynamics 365 Customer Insights - Data

  • Verken het Customer Data Platform en ontdek het belang ervan voor organisaties.
  • Begin met werken in Dynamics 365 Customer Insights - Data, inclusief toegang tot de applicatie en navigeren door de verschillende mogelijkheden.
  • Leer over de mogelijkheden van Customer Insights - Data en hoe je ermee aan de slag gaat.

Module 2: Gegevens inladen in Customer Insights - Data

  • Gegevens inladen met Power Query.
  • Verbinding maken met een Azure Data Lake.
  • Verbinding maken met een Microsoft Dataverse.
  • Werken met datasets.
  • Leer over gegevensverversing.
  • Gegevens exporteren.

Module 3: Een verenigd klantprofiel creëren in Dynamics 365 Customer Insights - Data

  • Leer hoe je een Customer Insights - Data-instance maakt.
  • Leer hoe je gegevens inlaadt.
  • Leer over gegevensunificatie.

Module 4: Werken met Dynamics 365 Customer Insights - Data

  • Indexen voor zoeken en filteren configureren.
  • Relaties en activiteiten definiëren.
  • Werken met meetwaarden.
  • Gebruik Customer Insights - Data.

Module 5: Gegevens verrijken en voorspellingen doen met Customer Insights - Data

  • Ontdek de verrijkings- en voorspellingsopties die beschikbaar zijn in Customer Insights - Data.
  • Configureer merk- en interessefuncties.
  • Gegevens verrijken met partnerdiensten.
  • Een voorspellingsmodel voor klantverloop instellen en configureren.
  • Voeg aangepaste machine learning-modellen toe.

Module 6: Externe verbindingen beheren met Customer Insights - Data

  • Customer Insights-gegevens exporteren.
  • Klantgegevens weergeven in Microsoft Dynamics 365-applicaties.
  • Gebruik Customer Insights - Data met Microsoft Power Platform.
  • Gebruik Customer Insights - Data met Microsoft Azure Synapse Analytics.
  • Gebruik Customer Insights - Data API's.

Module 7: Customer Insights - Data configureren en beheren

  • Omgevingen in jouw Microsoft Dynamics 365 Customer Insights - Data-instance aanmaken, verwijderen of wijzigen.
  • Beheer taken en processen.
  • Beheer schema's voor gegevensverversing.
  • Beveiligingsmachtigingen definiëren.
Meer...
€595
ex. BTW
Aangeboden door
Startel bv
Onderwerp
Niveau
Looptijd
1 dag
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Startel (Drachten)
wo 11 dec. 2024
Virtual
wo 11 dec. 2024
Startel (Drachten)
wo 22 jan. 2025
Virtual
wo 22 jan. 2025
Startel (Drachten)
wo 19 feb. 2025
Virtual
wo 19 feb. 2025
Startel (Drachten)
wo 19 mrt. 2025
Virtual
wo 19 mrt. 2025
Startel (Drachten)
wo 16 apr. 2025
Virtual
wo 16 apr. 2025
Startel (Drachten)
wo 21 mei 2025
Virtual
wo 21 mei 2025
Startel (Drachten)
wo 18 jun. 2025
Virtual
wo 18 jun. 2025
Keurmerken aanbieder
AgilePM - Agile Project Management (APMG)
ASL
Axelos
BISL
EC-Council
EC-Council Certified
EXIN
ITIL
Lean IT
NRTO