http://www.youtube.com/watch?v=G9bg5Mex-i4
De site TRENDSTREAM komt met enige regelmaat met de Global Web Index 'a recurring survey of more than 50,000 users of social platforms in 18 markets'. TRENDSTREAM onderzoekt daarin het gebruik van social media zoals 'blogs, status updates, family photo albums, political tweets, viral videos'. De Harvard Business Review besteedt er een artikel aan Vision Statement: Mapping the Social Internet.
Uit dat artikel blijkt dat het m.n. de Aziaten zijn die op het WWW het meest 'sociaal' zijn. 64% van de internetgebruikers in India plaatsen hun foto's online, (zelfs) in China is dat nog altijd 55%, in de VS 43% & in ons land 36%.
45% van de internetgebruikers in Azië bloggen, in de VS is dit amper 15%, in ons land 3%. Halen we van dat laatste % de privéblogs af dan blijft er maar een schamel aantal over van de blogs die zichzelf (ook) in ons land 'zakelijk' mogen noemen.
Feitelijk zijn de 'sociale' percentages voor ons land opmerkelijk laag ook omdat wij wél het land zijn waarin het meest wordt 'getelebankierd': bijna 90% (nb; in Frankrijk, toch ook een 'modern land', doet dit slechts 25% van de internetgebruikers). Wij hebben het onze bankiers wel erg makkelijk gemaakt, zo lijkt het.
Dan komen we op het vloggen of videologgen: China & India ieder goed voor 23%, VS & VK 7%, wij: 3%. Dat kan dus beter & de tip van HBR is: ga meer vloggen!
Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden
50% korting op een Pro-abonnement
Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >>