Okay, de zomervakantie zit er op. Iedereen gaat weer aan de slag. Maar hoeveel marketing managers denken eens goed na wat de clienten echt hebben gemist?
Gewoon de simpele dingen. Ik heb voor mijn werk en tijdens vakanties vaak vertoeft in allerlei soorten hotels. En jij natuurlijk ook! Wat mij opvalt dat simpele dingen in een hotel vaak niet goed zijn geregeld. Neem de badkamer van een hotelkamer. Wat valt je dan op? Juist vaak is het plankje onder de spiegel (bij de wasbak) vaak zo smal dat je er niet fatsoenlijk een toilettas op kunt plaatsen. Alles dondert dan op de grond. Laat staan twee toilettassen (denk met name aan dames). En ook een bron van ergernis: een tekort douchegordijn, de douchekop die altijd alle kanten opsproeit. En als je dan eenmaal onder de douche staat, ontbreekt veelal een simpel plankier om je douchespullen op te zetten. Ik bedoel maar. Okay en dan de hotelkamer. Ook hier moet de hotelgast grote toeren uithalen om simpele dingen gedaan te krijgen: schakelaar van leeslampje te ver, onvoldoende hangers voor kleding (in Maastricht ben ik in Design hotel La Bergere geweest waar zelf geen kledingkast op de kamer aanwezig was!) Kortom h.h. marketing managers in het hotelwezen...loop eens kritisch door uw eigen hotel, ga er eens slapen en jullie weten wat wij als klanten missen.
En succes met de volgende reisgidsen voor volgend jaar!
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
Misschien moeten we niet langer verwachten dat bedrijven klantgerichter worden. De afnemers en consumentem moeten gewoon leren geduldig te blijven en voortdurend begrip te tonen. Probleem opgelost!
probleem opmerkt. Ik heb al veel hotelkamers gezien, maar iedere keer ben je
toch weer benieuwd hoe de kamer eruit ziet en je werpt altijd met spanning
een nieuwsgierige blik in de badkamer. Vaak zie je het al meteen en zie je
in gedachten de volgebouwde wastafel al weer voor je, of de volle badrand.
En in het ergste geval stal je de rest van je spullen maar uit op de grond.
Ze snappen er ook niets van, ze weten toch dat we altijd te veel meenemen?
:-) Erger nog zijn sommige wc’s, die waarin het water omhoog komt bij het
wegspoelen, er moet dan niet toevallig een papiertje teveel in zitten of
andere te lang opgespaarde zaken, want dan gaat het grote feest pas echt
beginnen! Of de mooie design badkamer, zonder plankjes, maar ook zonder
gordijn… Nee het is duidelijk dat de female touch in de ontwerpfase
ontbreekt. Met alle respect…