Omdat ze me weigerden, blijf ik de rest van mijn leven bij FBTO!

Ik belde onlangs met mijn verzekeraar FBTO. Daar had ik twee autoverzekeringen lopen, plus nog eens twee woonverzekeringen. Omdat ik lid geworden was van de Vereniging Eigen Huis bleek ik recht te hebben op een soort collectiviteitskorting. Ik belde dus en kreeg iemand aan de lijn die me buitengewoon attent en met verstand van zaken te woord stond.Hij adviseerde me om niet nog een verzekering bij FBTO af te sluiten.

Wat was het geval? Je kunt ook korting krijgen op je doorlopende reisverzekering. Die heb ik nu bij een concurrent van FBTO afgesloten. Ik vroeg hem dus of het veel zin had ook mijn reisverzekering bij FBTO onder te brengen. Temeer daar mijn ziektekostenverzekering ook al bij die concurrent zit. Hij adviseerde me dat zo te laten. Die paar euro's voordeel zouden niet opwegen tegen het grote gemak van twee verzekeringen (ziekte en vakantie) op een adres. Ook al was dat bij de concurrent. Dat dacht ik eigenlijk zelf ook al wel, maar hij zei het me voordat ik het had kunnen vragen.

Ik bedankte hem vriendelijk en besloot nooit meer bij FBTO weg te gaan.

 

Het Amerikaanse Forrester Research publiceerde onlangs een studie naar 'Customer Advocates': bedrijven die het helemaal gaan maken omdat ze de belangen van de klant voorop stellen in plaats van korte termijn-winst. Uit hun onderzoek onder 6.000 consumenten bleek dat bedrijven met een hoge customer advocacy score significant hoger scoorden op klanttevredenheid, cross sell en loyaliteit. Volgens Forrester is de toekomst aan bedrijven die het leven van hun klanten makkelijker maken. Ze zijn transparant en hebben het beste met de klant voor. De klant vertrouwt erop dat het bedrijf, of er nu regels zijn of niet, uiteindelijk doet wat goed is voor de klant.

 

FBTO is voor mij zo'n bedrijf. Wat een heerlijke gedachte, dat ik nooit meer van verzekeraar hoef te wisselen!

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

johan
Of er wordt te weinig verdient op een reisverzekering.
rob
Helemaal mee eens! Ik ben al ruim 10 jaar bij FBTO zonder 1 probleem. Altijd even vriendelijk maar toch zakelijk. Problemen worden ECHT direct opgepakt en opgelost.

Ik ken geen betere als de FBTO
Peter Klopper
Lid sinds 2019
Dát bedoel ik nu! Bedrijven zouden eens wat meer hun cultuur moeten gaan 'verkopen'. Met het vertrouwen dat daarmee wordt verdiend, wordt het verkopen van producten op langere termijn ook gemakkelijker. Dat is reputatiemanagement.
inge
Ook ik ben al jaren bij de FBTO verzekerd en ook naar grote tevredenheid. Relatief niet duur, maar vooral betrouwbaar. Onze collectieve verzekering bij het Zilveren Kruis zou een paar euro minder per maand kosten, maar die euro's heb ik er voor over om bij de FBTO te blijven!
Coen
Johan? Werknemer van Centraal Beheer?

Rob? Werknemer van FBTO?

Nee verkopen werkt altijd heel erg goed. Het vertrouwen is meteen gewekt. Neem dus altijd een product of dienstverlening op in je assortiment wat je kunt verkopen als: "Dat zou ik niet doen"....
rob
Nee Coen, geen medewerker van FBTO. Ik ben gewoon al jaren zeer tevreden over de dienstverlening en ook de condities.
Robert K.
Blijf op uw hoede
Verzekeraars blijven boefjes in een net pak. Jos geeft aan dat hij voorlopig niet meer uitkijkt naar een andere verzekeraar omdat hij tevreden is met FBTO. Mijn ervaring leert dat je altijd moet blijven vergelijken. Scherp moet blijven. Verzekeraars en banken hebben niet voor niet mooie, hoge gebouwen met veel marmer!
Sayran
Het is jammer dat de meeste bedrijven alleen maar azen op korte termijn winst, ook al zou dit de klantrelatie kunnen schaden. Wat ik prachtig vind, is dat bedrijven die Customer Advocates toepassen (belangen van de klant staan voorop) eigenlijk niet eens zoveel geld hoeven te steken in allerlei dure reclamecampagnes, want de tevreden klanten vertellen het wel door aan andere mensen. En de beste reclame is als iemand uit je familie/vriendenkring je iets aanbeveelt. Ook behouden deze bedrijven de eigen klanten langer vast en dat betekent meer winst op de lange termijn.
Peter
Ik heb niet zulke goede ervaringen met FBTO. Korting beloven maar het niet geven. Gratis Circuskaartjes beloven bij aankoop van koopsomverzekering en die vervolgens niet sturen ( en als je de klantenservice belt kan je ze zogenaamd voor een vriendenprijs kopen). Beloven geen poliskosten in rekening te brengen maar het toch doen. Mij hebben ze als klant verloren.