Ik belde onlangs met mijn verzekeraar FBTO. Daar had ik twee autoverzekeringen lopen, plus nog eens twee woonverzekeringen. Omdat ik lid geworden was van de Vereniging Eigen Huis bleek ik recht te hebben op een soort collectiviteitskorting. Ik belde dus en kreeg iemand aan de lijn die me buitengewoon attent en met verstand van zaken te woord stond.Hij adviseerde me om niet nog een verzekering bij FBTO af te sluiten.
Wat was het geval? Je kunt ook korting krijgen op je doorlopende reisverzekering. Die heb ik nu bij een concurrent van FBTO afgesloten. Ik vroeg hem dus of het veel zin had ook mijn reisverzekering bij FBTO onder te brengen. Temeer daar mijn ziektekostenverzekering ook al bij die concurrent zit. Hij adviseerde me dat zo te laten. Die paar euro's voordeel zouden niet opwegen tegen het grote gemak van twee verzekeringen (ziekte en vakantie) op een adres. Ook al was dat bij de concurrent. Dat dacht ik eigenlijk zelf ook al wel, maar hij zei het me voordat ik het had kunnen vragen.
Ik bedankte hem vriendelijk en besloot nooit meer bij FBTO weg te gaan.
Het Amerikaanse Forrester Research publiceerde onlangs een studie naar 'Customer Advocates': bedrijven die het helemaal gaan maken omdat ze de belangen van de klant voorop stellen in plaats van korte termijn-winst. Uit hun onderzoek onder 6.000 consumenten bleek dat bedrijven met een hoge customer advocacy score significant hoger scoorden op klanttevredenheid, cross sell en loyaliteit. Volgens Forrester is de toekomst aan bedrijven die het leven van hun klanten makkelijker maken. Ze zijn transparant en hebben het beste met de klant voor. De klant vertrouwt erop dat het bedrijf, of er nu regels zijn of niet, uiteindelijk doet wat goed is voor de klant.
FBTO is voor mij zo'n bedrijf. Wat een heerlijke gedachte, dat ik nooit meer van verzekeraar hoef te wisselen!
Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden
50% korting op een Pro-abonnement
Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >>
Ik ken geen betere als de FBTO
Rob? Werknemer van FBTO?
Nee verkopen werkt altijd heel erg goed. Het vertrouwen is meteen gewekt. Neem dus altijd een product of dienstverlening op in je assortiment wat je kunt verkopen als: "Dat zou ik niet doen"....
Verzekeraars blijven boefjes in een net pak. Jos geeft aan dat hij voorlopig niet meer uitkijkt naar een andere verzekeraar omdat hij tevreden is met FBTO. Mijn ervaring leert dat je altijd moet blijven vergelijken. Scherp moet blijven. Verzekeraars en banken hebben niet voor niet mooie, hoge gebouwen met veel marmer!