In de race om de klant zul je je als Fitnesscentrum op een of ander manier moeten onderscheiden. Zeker wanneer daar toch een pittige prijs voor een abonnement tegenover staat met een aantal niet-klantvriendelijke bepalingen in het contract.
Zoals: wij mogen ieder jaar 5% verhogen zonder u te informeren, maar u moet wel 1 jaar lid blijven bij ons. Vandaar dat dit bedrijf bedacht heeft het op persoonlijke aandacht en service te gooien. Prima zou je zeggen. Mooi dat je ook dvd’s mag meenemen, er een sauna is en gebruik van de zonnebank gratis. Bij inschrijving nemen ze echt de tijd, luisteren aandachtig?, rondleiding, je mag vrienden een keer extra meenemen. Maar dan. Nu alles geautomatiseerd is lijkt het zo makkelijk. We voeren de basis gegevens in, vergeten verder de persoon en het gesprek, want het staat in het systeem. En daarna gaan we mensen die lid zijn geworden bellen met de vraag of het bevalt. Ook dat klopt. Maar helaas moeten gegevens nog steeds in het systeem gezet worden, dus als de klant in dit geval zich pas een week geleden heeft aangemeld en net een operatie achter de rug heeft en tijdens de aanmelding dit ook gemeld heeft, schiet het zijn doel voorbij. Een kleine notitie, maar vooral even nadenken wie je belt voorkomt ergernis en geeft de klant het gevoel dat ze weten wie ze aanspreken. Volgens mij maakt dat het verschil? En is dat waar het met persoonlijk aandacht om draait.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO