Albert Heijn ziet de vraag naar online boodschappen sterk toenemen en opende deze week een tweede gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) in Zwolle. Hiermee komt het aantal HSC’s op negen en wordt de capaciteit voor online bestellingen in Noordoost Nederland aanzienlijk vergroot. De supermarktketen investeert bovendien in duurzaam bezorgen en slimme energieoplossingen. Daarnaast blijft Albert Heijn de app verder ontwikkelen met nieuwe betaaloplossingen.
‘’Als leider in de markt van online boodschappen kijken we continu hoe we door het gebruik van de nieuwste technologieën slimmer en efficiënter kunnen werken om zo aan de groeiende vraag te kunnen voldoen. Het is dan ook geweldig dat we met ons nieuwe gemechaniseerde Home Shop Center in Zwolle nog meer klanten in Noordoost Nederland op een duurzame manier van boodschappen kunnen voorzien. En natuurlijk spelen onze nieuwe collega’s een cruciale rol in het verzorgen van de boodschappen voor onze klanten.", zegt Marit van Egmond, CEO bij Albert Heijn.
Nieuw gemechaniseerd HSC
Het aantal online bestellingen bij Albert Heijn is in vijf jaar verdrievoudigd. Om deze groei mogelijk te maken, opent Albert Heijn – na het HSC in Barendrecht – nu een gemechaniseerd HSC in Zwolle. Dit nieuwe centrum kan wekelijks 55.000 extra bestellingen verwerken. Het HSC in Zwolle is volledig gasloos en maakt gebruik van duurzame energieoplossingen zoals zonnepanelen, een energiezuinige koelcel, ledverlichting en een warmtepomp voor de klimaatregeling in de kantoren.
Duurzame thuisbezorging
De online boodschappen worden zoveel mogelijk met elektrische busjes bezorgd. Daarnaast kiest inmiddels 55% van de klanten voor de Buurtroute, een duurzaam initiatief waarbij bezorgmomenten worden gecombineerd, wat leidt tot kortere routes voor de bezorgers. Sinds de landelijke introductie in november 2023 heeft de Buurtroute samen met klanten 400.000 kilometer bespaard.
Albert Heijn kondigt vandaag ook aan nieuwe gelpacks te introduceren, zodat het gebruik van droogijs voor het einde van het jaar wordt beëindigd. Daarnaast start een pilot voor het bezorgen van koel- en diepvriesproducten zonder plastic tasjes, waarmee jaarlijks ruim 600.000 kg plastic kan worden bespaard.
Doorontwikkeling app
Om online boodschappen doen steeds makkelijker te maken, worden de betaalmogelijkheden in de app voortdurend verbeterd. Betalen via de app is nu eenvoudiger, zodat klanten niet meer bij de deur hoeven te betalen. Met iDEAL kunnen klanten hun online bestelling nu ook vooraf betalen. Daarnaast kunnen klanten vooruitbetalen met de digitale betaalpas en hun gespaarde koopzegels gebruiken om online boodschappen af te rekenen.
Bron: AH
Foto: AH
Lees ook: Rode cijfers voor online levensmiddelen: wat te doen?
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO