Opleiding: Content Strategiedag
Een contentstrategie is onmisbaar als je met jouw content bepaalde doelen wilt realiseren. Met een contentstrategie vergroot je de zichtbaarheid van je organisatie en expertise zodat meer mensen je leren kennen, waarderen en contact opnemen.
Tijdens deze 1-op-1 trainingsdag maken we jouw contentstrategie op basis van een beproefd framework. Daarnaast maken we een contentplan. Dat plan bevat de strategie en de bijbehorende contentacties die je de komende tijd gaat inzetten. Zo weet je exact wat je wel en niet moet doen om het gewenste effect bij jouw doelgroep te bereiken.
Resultaat Content strategiedag
Aan het eind van deze trainingsdag heb je een effectieve en onderbouwde contentstrategie inclusief contentplan, zodat je weet:
- Welke soorten content je deelt en waarom (onderwerpen en formats)
- Waar je die deelt en hoe vaak
Een extra voordeel is dat je aan het eind van de dag het framework kent waarmee je in de toekomst een contentstrategie kunt aanpassen of een nieuwe contentstrategie kunt maken.
Voor en tijdens de trainingsdag
We werken gedurende deze dag samen aan jouw contentstrategie en contentplan volgens een beproefd framework en stappenplan. Dat doen we op basis van voorwerk dat de volgende elementen bevat:
- Voorstel voor je doelen en KPI’s
- Analyse van concurrerende content
- Analyse van je website en social media accounts
- Verdieping klantpersona’s en klantreis
Dit voorwerk doet de trainer 1 à 2 weken voor de trainingsdag, zodat je daar voor de training feedback op kunt geven. Op die manier kunnen we tijdens trainingsdag binnen relatief korte tijd echt resultaat boeken.
Beproefd framework contentstrategie
Dankzij ruim 30 jaar marketingervaring bij heel uiteenlopende organisaties heeft trainer Linda Krijns een framework ontwikkeld waarmee we samen stap voor stap een onderbouwde en effectieve contentstrategie maken.
Dit framework gebruik de trainer ook tijdens de Training Contentstrategie die zij voor Frankwatching verzorgt.
Binnen het framework combineert de trainer het analyseren van verschillende data met een flinke dosis creativiteit. Maar altijd met veel oog voor het speelveld waarin jouw organisatie, expertise en content zich begeven, want dat is cruciaal.
Voor wie is de 1-op1 training contentstrategie geschikt?
Deze dag is geschikt als je een zelfstandige kennisprofessional bent of als je als communicatieadviseur zelf verantwoordelijk bent voor de contentstrategie en content creatie van jouw organisatie. Voor een goed resultaat is het belangrijk dat je tijdens de trainingsdag kleine en grote knopen kunt doorhakken over je contentkoers.