Als (startende) ondernemer besteed je werk - in deze periode van economische teruggang - minder vaak uit. Maar er blijven altijd specifieke taken die je zelf niet kunt of wilt doen, bijvoorbeeld boekhouding of het afhandelen van juridische kwesties. De zoektocht naar een professional die dit wel kan, kost veel tijd. En is een dienstverlener gevonden, dan is het afwachten hoe de kwaliteit van de dienst is. Veel ondernemingen worstelen dan ook met de vraag: hoe vinden we de juiste professional?
Uit de Grote Marketing Enquête, gehouden door het Tijdschrift voor Marketing, blijkt dat met name marketeers de recessie goed voelen. Vanwege bezuinigingen wordt de druk op toeleveranciers als reclame- en designbureaus vergroot om lagere prijzen te hanteren. Maar ook andere branches hebben te maken me...
Dus dienstverleners: maak keuzes!
Het uitschrijven van een aanvraag of opdracht op (een) Markplaats lijkt me een mijl op zeven en is meer bedoeld voor hobbyisten en amateurs.
Wellicht niet via de gangbare weg om gebruik te maken van dure outsourcing/recruitment bureau's of zelf op zoek te gaan naar de passende ZZP'er of freelancer. Dit kost ontzettende veel tijd en is vaak erg kostbaar.
Maar heeft u wel eens gedacht aan een virtuele assistente of hulp op afstand? Ik werk zelf sinds 2010 als Virtual Assistant voor www.virtualjobassistance.nl vanuit Buenos Aires, Argentinië. Wij bieden flexibele assistentie die u de rompslomp bespaart van het vinden en inhuren van een geschikte freelancer. Daarnaast omdat wij vanuit Buenos Aires werken kunnen we ook nog eens hele goede tarieven bieden.
Wie weet dus ook een optie?