Dit weekeinde waren we getuigen van enkele prangende vormen van MISCOMMUNICATIE.
Zo was daar superbelegger Bernard L. Madoff die toch (& ook al) niet zo 'super' bleek in het beleggen van 'andermanscenten'. Dan hadden we daar de Inspectie van de Gezondheidszorg die eerst IC's van enkele ziekenhuizen sloot, & vervolgens toch maar weer niet.
Maar het meest genant was nog het handelen van NEM 'de Nationale Energiekampioen'. Dat laatste mag dan misschien zo zijn op energiegebied, een kampioen op het gebied van het omgaan met klanten is de NEM zeker niet. In de KASSA uitzending bleek dat de directie van NEM een faliekante mislukking met een overleden klant, toch 'een interessante casus' vond.....
Communiceren, het is niet voor het eerst dat ik het hier zeg, is lastig. Fouten zijn dan ook zo gemaakt. Sommige fouten worden bewust gemaakt. Zoals het handelen van Bernard L. Madoff. Decennia lang leek hij ontastbaar in de wandelgangen van Wall Street. Zijn positie was zelfs zo sterk dat hij beleggingen kon weigeren(!) Voor zijn misbruik, laten we toch maar zeggen 'mis-communicatie', kon hij zelfs selectief zijn. Het aanbod was groot. Sommigen mochten mee doen in zijn pyramidespel, anderen helaas niet. Achteraf mag je je gelukkig prijzen als je toch niet tot de 'gelukkigen' behoorde. (sic.)
Interessant zijn hier nog 2 'zaken':
- Dat wat er nu op Madoff's site staat: "The Honorable Louis L. Stanton, Federal Judge in the United States District Court for the Southern District of New York, has appointed Lee S. Richards of the law firm Richards Kibbe & Orbe LLP receiver over the assets and accounts of Bernard L. Madoff Investment Securities LLC ("BMIS") as per the attached order." Interessante vorm van COMMUNICATIE. Aan deze kant van de oceaan hullen wij ons, bij MIS-Communicatie, vaak in stilzwijgen. Leerzaam.
- Het feit dat zijn zoons, blijkbaar, Madoff hebben aangegeven. Dit handelen vormt voor mij weer inspiratie voor een volgende 'familiebedrijven' entry.
Dan hebben we daar onze Inspectie van de Gezondheidszorg. Het siert hen dat ze onze Gezondheid een meer dan warm hart toedragen, maar enige zorgvuldigheid is dan wel op zijn plaats. Waar blijven we anders (nb; letterlijk) als patiënt?
Eerst was daar het bericht dat een 4-tal ziekenhuizen hun Intesive Care activiteiten dienen te sluiten! Hebben we opa net opgehaald bij dat ene ziekenhuis worden we, in de auto, nog diezelfde middag verrast met de mededeling dat het allemaal een hoax was....... Of het verstandig is dat de IGZ het oude persbericht op hun site laat staan? Ik betwijfel het.
& Dan hebben we daar de NEM. Maanden na het overlijden van 1 van hun klanten blijven ze de erfgenamen bestoken met allerlei nota's en incasso's. Diverse pogingen, zowel per e-mail, snail mail als telefonisch leiden tot niets. Sterker nog: de aanmaningen nemen hand over hand toe. Nadat Kassa ingreep bleek de directie bereid tot een gesprek. 'De man in kwestie' komt vervolgens niet veel verder dan dat 'dit alles een interessante casus is om in het leerprogramma van de medewerkers op te nemen'. Je broek zakt hierbij toch spontaan af.......
Het zou interessant zijn als de NEM op haar site vanochtend nu juist wél een item had geplaatst hierover. Maar ja, da's waarschijnlijk teveel gevraagd.
MISCOMMUNICATIE: a continuing story.
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro