Je kan stellen dat we nu in een CRISIS zitten, je kan ook stellen dat we nu met een economische Rust Pauze te maken hebben. Als we dat laatste beeld nu even vasthouden, Rust Pauze, dan is dat een ideaal moment om tot bezinning te komen. Een mooi moment om plannen te maken voor de toekomst!
'Da's mooi,' zegt u nu wellicht, 'maar hoe doen wij dat?'. Handig is het om te weten dat the Economist Intelligence Unit met een nieuw rapport is gekomen: 'Taking advantage of the pit stop, How to prosper in a recession'. De onderzoekers adviseren om de Rust Pauze te gebruiken voor: = rethinking business models, = investing in infrastructure, R&D and people, = continued focus on innovation, collaboration and sustainability, = finding new markets, = communicating with stake-holders.
Klaar? Kom, neem maar even een Rust Pauze, de stoel staat al voor u klaar. :-)
"Trust and confidence are the two biggest victims of this recession. To rebuild trust and confidence, companies will need to adopt more sustainable business practices-practices which run the gamut from investing in local communities to reducing carbon footprints. Trust will not be rebuilt if firms continue with business as usual, that is to say chasing quarterly figures to please financial analysts. Corporate success needs to be more multidimensional than that.
Companies now face an enormous opportunity to shape the future of business. To squander this opportunity would be a tragedy." Vertrouwen krijgen en Overtuiging opbouwen, doen we dat niet dan laten we Uitgesproken Kans aan ons voorbijgaan.
Voorzover de Zachte Kant van het verhaal, de Zachte Kant van de Rust Pauze, nu de Harde Kant. EIU adviseert:
- Rethinking business models; As traditional sources of revenue dry up, recessions often prompt companies to rethink their businessmodel. Een goed moment dus, al was het misschien beter geweest om dit eerder te bedenken.
- Investing in infrastructure, R&D and people; there are three areas where firms should focus their investments, cash permitting: information technology (IT), R&D and people. Als de liquiditeiten het toelaten Investeer! Maar doe dat gericht in Infrastructuur, Onderzoek & Ontwikkeling, Mensen.
-
Continued focus on innovation, collaboration and sustainability; investing effort, not money. Investeer Inzet, geen Geld.
- Finding new markets; during a recession, many traditional markets dry up encouraging firms to look for new markets. De Wereld is Groot dus markten meer dan genoeg; alleen wellicht niet zo traditioneel als dat u nu denkt.
- Communicating with stake-holders; Because recessions are times of high anxiety, it is important to keep honest, open channels of communication with all stakeholders. In a world with Facebook, LinkedIn, SecondLife, YouTube plus an array of influential blogs, bad news spreads at the speed of light. It has never been more important to maintain a good corporate reputation, both online and off. Een 'waarheid als een koe', zo weet intussen ook menig Nederlandse 'beroemdheid' uit eigen ervaring.
"Not all businesses are at a standstill. In any recession, there are those who fail, those who struggle through, and those who prosper. This report will focus on those firms that prosper, not just by virtue of the industry they operate in, but because they have taken decisive action to be ahead of the pack when the gloom finally lifts."
& Dat ie een keer voorbij is, deze CRISIS, da's zeker. Wellicht dat het voor u nu, na het lezen van deze entry, dan ook alweer tijd is om uit die luie stoel te komen & de tips te volgen, tips uit het rapport Taking advantage of the pit stop, How to prosper in a recession.
Suc6! U zal het nodig hebben.
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro