Een klantgedreven visie

In het oktobernummer van Harvard Business Review staat een inspirerend interview met Amzon.com-eigenaar Jeff Bezos. Volgens hem zijn een lange termijn oriëntatie en een compromisloze klantgedrevenheid de succesfactoren voor een snel groeiende onderneming als Amazon. De langetermijn oriëntatie houdt in dat men innovaties ook echt de kans geeft om te rijpen. ‘Wij zijn niet voortdurend bezig met ons de vraag te stellen wat er het komende kwartaal moet gebeuren’, aldus Bezos. Als men eenmaal ergens voor gekozen heeft, dan wordt alles in het werk gesteld om het tot een succes te maken. Zoiets kan overigens best lang duren, hetgeen volgens hem verklaart waarom zoveel kortetermijn gerichte bedrijven innovaties nauwelijks een kans van slagen geven. ‘Zelfs wanneer innovaties een groot succes zijn, ...

Ger de Bruijn
Beste Hans,

Goed artikel!
Zo hoor je met je klanten om te gaan. De klant als referentiepunt.

met vriendelijke groet,
Ger de Bruijn
(Ger J.F. de Bruijn Businesstraining)