Vandaag lag hij zielig op de mat. Op de cover een stelletje ‘losers’. Hij die wil stoer zijn. En zij nog minder dan de girl next door. Oh ja en er staat ook nog kind op de gevoelige plaat die je zo over het hoofd ziet. Alles is het net niet. Waar heb ik het over?
De cover van de nieuwe huis-aan-huis folder van de V&D. Vol bombarie wordt Prijzencircus 2009 aangekondigd. Op het toilet even de folder bestudeerd. Heerlijke plek trouwens voor folders. Alleen wel doortrekken! Al na pagina 5 haak ik af. Te alledaags. En veel te weinig Wow gevoel. Ik word er niet hebberig van. De opmaak van de folder nodigt niet uit. En waarom lukt het de Bijenkorf wel? Naar mijn idee weet de Bijenkorf heel goed hoe je consumenten moet verleiden. Met stijl, opmaak, geile merken als Chanel, Boss, Filipa K, Ralph Lauren, Chantelle Dior en Victoria's secret en andere wereldmerken met een hoge succesfactor. En de communicatie naar de klant is minder plat. Er is meer mystiek. Tja, het is ongrijpbaar maar toch zo echt Bijenkorf. Wat mij betreft mag V&D gewoon stoppen. Dit warenhuis is kansloos. Alhoewel er zijn genoeg grijze muizen in Nederland die waarschijnlijk helemaal de kriebels krijgen van het Circus van de V&D. Ik bedank. Voor mij geen voorkeur voor spruitjes, van de Valk restaurants, caravans en andere shit….voor mij liever minder maar dan wel goed.
PS Duikt u eens voor de grap in de reclamehistorie van V&D en u schrikt zich rot van de opeenvolging van nieuwe huisstijlen, probeersels en goed bedoelde restylingen . Je vraagt je af hoe V&D dit soort wisselingen ooit heeft doorstaan.
Nog meer lachen...probeer de folder zelf eens van V&D prijzencircus
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO
Alleen meneer bal gehakt en mevrouw kouwe kak
koopt bij de Bijenkorf.
En dan alleen tijdens de dwaze dagen anders hebben ze er het geld niet voor.
Vandaar ...
Overigens denk ik dat gedurende het jaar V&D meer klanten trekt dan de Bijenkorf. Mede omdat men veel meer sterke merken opneemt in hun assortiment en waardoor Dhr. B. Gehakt en Mw. K. Kak ook naar de V&D komen.
Ik raad je aan om eens in een vernieuwde V&D te kijken en je te laten verrassen.
V&D mag eigenlijk wel blij zijn met zo'n column. Gratis aandacht!
Misschien is je doel om V&D in een slecht daglicht te zetten. Dat is volgens mij niet echt gelukt.
Ik wist niet eens dat het weer prijzencircus was. Nu wel en bedankt daarvoor.
Ik denk juist dat je mensen hiermee aanmoedigt om het reclameblaadje van V&D te bekijken. En dat komt met name door de eerste zinnen van je column.
Namens V&D en alle grijze muizen bedankt!
Ik shop bij V&D en de Bij, net als alle koopminnend medelanders. Ben jij dan niet een NLer, die evenzeer vrome grijze muis die lekker spruitjes eet, 's zomers met een tent en bbq op de camping in Frankrijk of Bakkum staat, en in een dwaze bui ook de Chaneltas en Hugo en Prada koopt?
En leg dan nog eens opnieuw uit, wie en wat is dan zo kansloos in jou?
Ik ga met eigen ogen dit circus eens bekijken, want ik ben er dol en dwaas genoeg voor....
De V&D en de Bijenkorf zijn twee TOTAAL verschillende winkelformules. Waar de Bijenkorf zich richt op een luxer en hoger segment, daar blijft V&D iets onder. V&D wil helemaal niet de klanten die de Bijenkorf (normaal gesproken, buiten de DDD) trekt en vice versa. V&D MOET helemaal geen G-star en Filippa K gaan verkopen. Die moeten bij hun eigen merken blijven. Dat is de kracht van de V&D en zo heeft de Bijenkorf ook weer haar kracht.
Zoals al in een eerdere reactie geschreven, V&D is de afgelopen jaren een goede weg ingeslagen met restyling etc. Het duurt misschien even voordat de hele formule (met zo'n 62 winkels in NL) is omgevormd, maar dat kan ook niet anders. Het is een grote aanpak. En het blijkt te werken, want V&D gaat weer hartstikke goed. Dan misschien wel mede door La Place (wat overigens tegenwoordig los staat van V&D!!), maar toch loopt V&D weer hartstikke goed mee.
Nogmaals: V&D en de Bijenkorf zijn twee totaal verschillende warenhuizen en trekken allebei heel ander publiek. Met zo allebei hun eigen piekmomenten en acties (PrijzenCircus en DDD).
Ik ga in ieder geval bij allebei de acties langs, want ik wil ze elk jaar toch weer met eigen ogen beleven!!
Allebei de acties/evenementen (PrijzenCircus en DDD) waren wel weer leuk, allebei op hun eigen manier. DDD natuurlijk nu héél druk, PrijzenCircus was zaterdag en de afgelopen twee koopavonden weer heel druk, hoorde ik! Dus loopt bij allebei heel goed blijkbaar!!
Maar niet iedereen wil hip zijn :) of hoeft hip te zijn...
Hema, V&D en Bijenkorf wie is volgens u de hipste ;)
Maar goed........ik denk dat ondertussen de discussie wel gesloten kan worden. Want de Dwaze Dagen zijn ALLANG voorbij en het Prijzencircus over een klein weekje ook......dus ik denk dat het zo genoeg is.
ik kom er in het verhaal niet achter.
mensen ga lekker winkelen bij V&D, want daar is het pas echt gezellig
Jammer voor de auteur maar de inhoud van deze column heeft ook op mij geen indruk gemaakt, voel me juist nu nog meer aangetrokken tot V & D.