In de jaren negentig van de vorige eeuw heeft Marlies Dekkers dameslingerie dragend Nederland langzaam wakker geschut. Ze introduceerde nieuwe lingerielijnen. Ze moedigde de vrouwen in ons kikkerland aan om meer te investeren in (sexy)lingerie. Zelfs het maatje meer kreeg het idee dat vrouwen met een Marlies Dekkers BH of slip een echte MILF werd. Regelmatig kreeg Marlies de media mee om haar boodschap uit te dragen. Met name de bustehouders met de bandjes werden een topper. Vrouwen durfden hun lingerie opvallender te dragen. Applaus was er voor de Nederlandse zakenvrouw. Door de jaren heen bouwde de Brabantse Marlies een BH keizerrijkje. Opvallend was het prijskaartje dat aan een Dekkers BH hing. Het kostte een vermogen. Huisvrouwen moesten en moesten diep in de buidel tasten om er aantrekkelijk uit te zien.
Marlies schreef samen met Heleen van Royen het boek: STOUT. De Nederlandse vrouw ging op tilt. Opvallend genoeg bleef Dekkers een beetje hangen in haar designs van lingerie. Tegenwoordig loopt iedereen met van die spinnenwebben en draadjes van Marlies Dekkers rond, maar toen was het nog best exclusief. Meer en meer worden haar design gekopieerd door het relatieve nieuwe lingeriemerk SAPPH. En SAPPH pakt het handig aan. Voor een prikkie huren ze van die giga reclamezuilen en maken veel rumoer rond het merk. De spullen van SAPPH kosten in verhouding tot Dekkers een stuk minder. En de baas van SAPPH – Rob Heilbron – is een ware lingerieoorlog gestart tegen Marlies Dekkers. De spinnenband Queen spant de ene na de andere rechtszaak tegen Rob. Gevolg SAPPH krijgt meer en meer gratis publiciteit. Knap hoor. En de lingerie van Dekkers loopt averij op. Zo las ik in het PAROOL van vorige week een artikel van Corine Koole (auteur van het boek ‘ in bed of op de keukentafel’. In haar stuk roept ze op tot een boycot tegen Dekkers. Ze had ooit een BH van Dekkers gekocht, maar na een maand ging een van de befaamde draadjes van haar bh stuk. Corine terug naar de lingeriewinkel. Zegt de dame in de winkel: Nou dat spijt me zeer maar Dekkers geeft geen garantie! Tja, en dat is dom. Want als je een BH koopt van meer dan 100 Euries dan verwacht je er wat van. Enfin, Marlies….investeer in je merk, in je design, in je service apparaat en in marketing. Misschien red je het dan of je ligt binnenkort bij Zeeman. Maar dan tegen een andere prijs. :-)
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO